Lediga jobb som Logistiker i Nyköping

Se lediga jobb som Logistiker i Nyköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nyköping som finns hos arbetsgivaren.

Logistic Development Specialist - Customer Focused

Ansök    Feb 14    ABB AB    Logistiker
At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. That's our story. Make it your story. Your role and responsibilities We are seeking a Logistic developer to join our dynamic team at ABB Electrification. In this pivotal role, you will... Visa mer
At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions.
That's our story. Make it your story.


Your role and responsibilities
We are seeking a Logistic developer to join our dynamic team at ABB Electrification. In this pivotal role, you will play a critical part in enhancing customer satisfaction and driving our Net Promoter Score (NPS) in the right direction. Your expertise will be crucial in collaborating with various stakeholders to ensure our customers receive the best possible service.


Collaborate closely with Customers, Sales, Product Marketing Directors, Regional Distribution Center team, and Factories to ensure timely deliveries and address any concerns.
Review and adapt customer demand, order patterns, and minimum/maximum order quantities.
Responsible for collecting data for the forecasting process towards the Regional Distribution Center
Implement improvements in SAP and other supporting tools to enhance customer experience and internal process efficiency.
Leverage logistics expertise to set up and adapt order flows/systems in collaboration with customers.
Foster strong relationships with both external and internal stakeholders to build trust and drive necessary changes.



Qualifications for the role
Proven experience in logistics, customer service, or supply chain management.
Strong knowledge of SAP and data analysis tools.
Good knowledge of Power BI and visualization of data.
Excellent communication and interpersonal skills.
Ability to work collaboratively in a team-oriented environment.
Detail-oriented with a focus on continuous improvement.



More about us
Recruiting Manager Mathias Elison. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Senad Huijc, +46 730 88 30 06, Unionen: Johan Lundström, +46 730 77 03 66, Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47. All other questions can be directed to Talent Partner Ludvig Ahlqvist
Process is ongoing, position might be filled before end date. 2nd of March 2025
We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory Visa mindre

Följ med på Studsviks resa – bli vår nästa transportprojektledare!

Ansök    Feb 14    Studsvik Nuclear AB    Logistiker
Vill du vara med på en spännande förändringsresa, ha en hög påverkansmöjlighet och arbeta brett, kommunikativt och med projektledning inom en framtidsbransch? Då kan det vara dig vi söker! Studsvik söker en engagerad och strukturerad person med hög initiativförmåga och ansvarstagande till tjänsten som Transportprojektledare för radioaktiva material. Du kommer att ingå i ett team av transportprojektledare och vara en viktig kontakt för både leverantörer i t... Visa mer
Vill du vara med på en spännande förändringsresa, ha en hög påverkansmöjlighet och arbeta brett, kommunikativt och med projektledning inom en framtidsbransch? Då kan det vara dig vi söker!
Studsvik söker en engagerad och strukturerad person med hög initiativförmåga och ansvarstagande till tjänsten som Transportprojektledare för radioaktiva material. Du kommer att ingå i ett team av transportprojektledare och vara en viktig kontakt för både leverantörer i transportkedjan och behöriga myndigheter, samt mellan intern säljorganisation, projektledare och operativa medarbetare. Eftersom vår verksamhet erbjuder tjänster inom kärnteknik och radiologisk miljö innebär det att både bestrålat material och kärnbränsle transporteras till och från våra anläggningar. Som transportprojektledare är du en nyckelperson för att vi ska kunna genomföra våra kunduppdrag.
Om tjänsten:
I rollen kommer du att driva transportprojekt från början till slut – från planering till genomförande och omhändertagande av alla moment. Detta inkluderar att hitta möjliga lösningar, ordna nödvändiga tillstånd, sköta dokumentation och koordinera aktiviteter fram till dess att materialet når sin slutdestination, våra labb. Varje transport, där många är multimodala och internationella, är i princip unik och kräver därför specifika logistiska och tekniska lösningar. Vi hoppas att du är nyfiken på denna utmaning! Låter det som din nästa karriärmöjlighet? Tveka inte att skicka in din ansökan!
Vem söker vi?
Vi söker dig som är en engagerad, kommunikativ och lösningsorienterad medarbetare med en passion för projektledning, gärna inom logistik eller transport, och som trivs med att arbeta i en välreglerad miljö.
Vi tror att din erfarenhet av projektledning i kombination med teknisk kunskap och kompetens kommer att vara nyckeln till din framgång i denna roll. Vi sätter stort värde på din förmåga att navigera och leda projekt i en internationell miljö, och förväntar oss att du hanterar kommunikation på både svenska och engelska med kollegor, leverantörer, kunder och myndigheter.
Meriterande kvalifikationer:
Erfarenhet av säkerhetskultur och farligt gods, särskilt klass 7 (radioaktivt material), samt strålskydd eller relaterade beräkningar.
Civilingenjörsexamen eller genomförd utbildning inom logistik.
Erfarenhet från internationella transportprojekt.

Om du saknar någon av de önskade erfarenheterna men ändå känner att detta är jobbet för dig, tveka inte att söka. Vi är övertygade om att rätt grundkompetens kan utvecklas på plats eller tillsammans med externa partners. Som nyanställd kommer du att delta i vårt mentorskapsprogram som underlättar din integration och säkerställer att du får de färdigheter och kvalifikationer som krävs för att bli ansvarig avsändare för klass 7-transporter.
Om Studsvik:
Studsvik har över 75 års erfarenhet av kärnteknik och tjänster i radiologisk miljö. Vi är noterade på NASDAQ Stockholm och har över 500 anställda i 7 länder med kunder världen över. Studsviks bidrag till samhället är att vi, i samråd med våra kunder, uppmuntrar till nya tankesätt och stödjer dem på vägen mot det långsiktiga målet: att leverera tillförlitlig och hållbar energi till världens växande befolkning.
Hos oss bidrar varje medarbetares insats till företagets mål och leverans. Vi erbjuder en arbetsplats med hög flexibilitet, goda utvecklingsmöjligheter och ett arbetsklimat där det ska vara roligt att komma till jobbet!
För mer information om Studsvik, besök vår hemsida www.studsvik.com.
Vill du veta mer om jobbet kan du kontakta Avdelningschef Matthias Bock, tfn +46155-22 11 28 eller [email protected]. Vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontaktar du HR-partner Sofie Ryd, tfn +46155-22 10 39 eller [email protected]. Ansökan till tjänsten görs via www.studsvik.com. Sista ansökningsdag är den 23 mars 2025 men rekryteringen pågår löpande under perioden så ansök gärna snarast möjligen.
Fackliga representanter Sveriges Ingenjörer: Jitka Zakova, tfn 0155-22 11 88 [email protected] För Unionen: Johan Kjetselberg, tfn 0155-22 12 66 [email protected] Vi har valt våra kommunikationskanaler för rekryteringen och undanber oss samtal från försäljare av relaterade tjänster. Visa mindre

Logistikansvarig - Nyköping

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Logeco växer och vi behöver anställa personal. Just nu söker vi efter en stjärna som vill utvecklas hos oss i rollen som Logistikansvarig. Om Logeco Vi skapar tillsammans, Logecos personal, våra kunder och leverantörer, hållbara städer genom innovation och en... Visa mer
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Logeco växer och vi behöver anställa personal. Just nu söker vi efter en stjärna som vill utvecklas hos oss i rollen som Logistikansvarig.

Om Logeco

Vi skapar tillsammans, Logecos personal, våra kunder och leverantörer, hållbara städer genom innovation och engagemang!

Logeco är en konsult, byggledare och entreprenör som utför logistiktjänster inom byggbranschen. Vi planerar med och stöttar byggherrar genom hela byggprocessen från strategi, till upphandling och till logistiksamordning. Vi följer upp att materialflödet till, från och inom byggarbetsplatsen sker på ett miljömässigt och ekonomiskt effektivt och säkert sätt.

Med vår kompetens kan byggherrar spara kostnader i samband med byggproduktion genom en effektiv och kontrollerad logistik som ger bättre förutsättningar för en effektivare byggproduktion.

Rollbeskrivning

Logistikansvarig är Logecos ansvarig på byggarbetsplatsen och ansvarar för att byggprojektet drivs i enlighet med en framtagen Logistikplan. Du kommer arbeta i projekt där du rapporterar till kundens Platschef eller Projektchef. Utanför projektet rapporterar du till Logecos Projektledare som är din närmaste chef.

Du arbetsleder också Logecos övriga personal på plats, tillsammans utgör ni Logecos projektteam och du agerar på rapporter från dina team-medlemmar.

Din profil

Rollen är samordnande med mycket personkontakt och som Logecos ansvarige på en byggarbetsplats är den Logistikansvarige en viktig representant av Logeco och vårt varumärke bland kunder och deras entreprenörer.

Vi lägger stor vikt på dina personliga egenskaper och tidigare erfarenhete!.

För att lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ, lösningsorienterad, serviceinriktad och ansvarstagande. Med denna kombination av personlighet och attityd  kommer du att lyckas hos oss och våra kunder.

Vi arbetar i Office-paketet och vi räknar med att du har ha goda kunskaper i Microsoft Word men också grundläggande kunskaper i Microsoft Excel. Därtill är det meriterande om du har erfarenhet från bygg eller eftergymnasiala studier inom bygg.

Frågor och ansökan

Klicka på länken för att komma till ansökan. Där finns även kontaktuppgifter till oss. Vi behandlar ansökningar löpande och kommer att tillsätta rollen snarast möjligt.

Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att få lära känna dig mer! Visa mindre

Logistic Development Specialist - Customer Focused

Ansök    Okt 21    ABB AB    Logistiker
At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. That's our story. Make it your story. This position reports to Commercial Operations Manager. Your role and responsibilities We are seeking a Logistic developer to join our dynamic team ... Visa mer
At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions.
That's our story. Make it your story.
This position reports to Commercial Operations Manager.
Your role and responsibilities
We are seeking a Logistic developer to join our dynamic team at ABB Electrification. In this pivotal role, you will play a critical part in enhancing customer satisfaction and driving our Net Promoter Score (NPS) in the right direction. Your expertise will be crucial in collaborating with various stakeholders to ensure our customers receive the best possible service.
•Collaborate closely with Customers, Sales, Product Marketing Directors, Regional Distribution Center team, and Factories to ensure timely deliveries and address any concerns.
•Review and adapt customer demand, order patterns, and minimum/maximum order quantities.
•Responsible for collecting data for the forecasting process towards the Regional Distribution Center
•Implement improvements in SAP and other supporting tools to enhance customer experience and internal process efficiency.
•Leverage logistics expertise to set up and adapt order flows/systems in collaboration with customers.
•Foster strong relationships with both external and internal stakeholders to build trust and drive necessary changes.
Qualifications for the role
Proven experience in logistics, customer service, or supply chain management.
Strong knowledge of SAP and data analysis tools.
Good knowledge of Power BI and visualization of data.
Excellent communication and interpersonal skills.
Ability to work collaboratively in a team-oriented environment.
Detail-oriented with a focus on continuous improvement

More about us
Recruiting Manager Mathias Elison. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Senad Huijc, +46 730 88 30 06, Unionen: Johan Lundström, +46 730 77 03 66, Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47. All other questions can be directed to Talent Partner Ludvig Ahlqvist
Process is ongoing, position might be filled before end date. 1st of November 2024.
We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory Visa mindre

Libera söker logistikutvecklare Nyköping!

Ansök    Feb 1    Libera i Sverige AB    Logistiker
Uppdraget Vi söker dig som letar efter nya lösningar och utmaningar i allt du tar dig för. Hos vår kund i Nyköping kommer du få ett stort eget ansvar och mandat i att ta fram nya logistiklösningar och optimera de befintliga. Tjänsten innebär huvudsakligt ansvar för att säkerställa korrekt uppsättning av verksamheten i lagerhanterings- och affärssystem där du primärt kommer att arbeta i Astro. För att trivas i rollen bör du ha arbetet inom flera olika logi... Visa mer
Uppdraget

Vi söker dig som letar efter nya lösningar och utmaningar i allt du tar dig för. Hos vår kund i Nyköping kommer du få ett stort eget ansvar och mandat i att ta fram nya logistiklösningar och optimera de befintliga. Tjänsten innebär huvudsakligt ansvar för att säkerställa korrekt uppsättning av verksamheten i lagerhanterings- och affärssystem där du primärt kommer att arbeta i Astro. För att trivas i rollen bör du ha arbetet inom flera olika logistiksegment tidigare där du kan dra nytta av dina erfarenheter för att förstå och driva utvecklingen till nästa nivå. Du kommer även att stötta verksamheten med projekt kring processer, arbetssätt, flöden, förbättringsarbete, avvikelsehantering samt rutiner och standarder.

Tjänsten är förlagd på dagtid på plats i vår kunds lokaler i Nyköping där du förväntas vara närvarande på plats men med viss möjlighet till hybridarbete.

Vem du är

Vi ser att du är en person som känner igen dig i nedan egenskaper:

- Lösningsorienterad

- Älskar logistik och högintensiva godsflöden

- Trivs i en miljö där du får vara med och påverka

- Vill bidra till framtidens logistiklösningar

- Strukturerad och gillar att skapa processer

- Förstår sambanden mellan produktivitet, lönsamhet och kvalité

För att klara av och trivas i rollen bör du ha erfarenhet enligt nedan:

- Flera år från logistik eller produktionsföretag av högintensiva flöden

- B2C logistikflöden

- Nyetablering av logistikuppdrag/logistikfastighet

- WMS och uppsättningar av nya flöden där erfarenhet av Astro är starkt meriterande

- Processdokumentation

- Högskola eller Universitetsutbildning i Logistik eller motsvarande är meriterande



Detta är till att börja med ett konsultuppdrag där du blir anställd av Libera och uthyrd till vår kund som konsult men där goda möjligheter finns till övertagande av kund för fortsatt anställning. Alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare.

Urval sker löpande och tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan redan idag! Visa mindre

Logistics Developer

Hedin Parts and Logistics (HPL) is a part of Hedin Mobility Group (HMG) and our mission is to be the global distributor of spare parts and accesories for the entire Hedin Mobility Group’s retail brands in several European countries. This expansion starts inside our current facility of 55 000 m2 in Nyköping, Sweden but also include current sites and future expansion within Europe. Join us on our journey! The operations team is looking for logistics deve... Visa mer
Hedin Parts and Logistics (HPL) is a part of Hedin Mobility Group (HMG) and our mission is to be the global distributor of spare parts and accesories for the entire Hedin Mobility Group’s retail brands in several European countries. This expansion starts inside our current facility of 55 000 m2 in Nyköping, Sweden but also include current sites and future expansion within Europe.


Join us on our journey!


The operations team is looking for logistics developers/engineers to help us grow both in our existing sites and potential new sites across Europe. The positions will be based in Nyköping where we have our main distribution center but will require traveling to our other offices and warehouses around Europe and US.


- Are you an engaged, positive, and driven person with experience from optimizing flows in warehouses or distribution centers?


- Do you have experience building and integrating automated warehouse solutions?


- Do you have a passion for driving efficiency through standardization of processes in an engaging way?


- Have you been working with different Warehouse Management System (WMS) solutions?


- Are you a communicative change leader with experience in automotive, e-commerce, or similar businesses?


If any of the above sounds like an exciting opportunity - Apply today! 


We look forward to receiving your application, with motivational letter and CV, no later than the 17th of March 2023. We process applications on an ongoing basis and the position may be filled before the application deadline.


For more information about the position or the recruitment process, you are welcome to contact Helena Lantz at [email protected] or Martin Eriksson at [email protected] Visa mindre

Logistiker

Ansök    Maj 8    Jakkal AB    Logistiker
Brinner du för logistik och transporter samt att arbeta med hela logistikkedjan för att nå effektiva resultat ? Då är den här tjänsten något för dig! Vi söker dig som har några års erfarenhet eller är i början av din karriär och vill utvecklas inom logistikområdet. I rollen kommer du att arbeta som logistiker på ett spännande företag. Du kommer att få arbeta med allt från leverantörsbevakning, upphandlingar/avtal, prissättning och distributörer samt förbät... Visa mer
Brinner du för logistik och transporter samt att arbeta med hela logistikkedjan för att nå effektiva resultat ? Då är den här tjänsten något för dig!
Vi söker dig som har några års erfarenhet eller är i början av din karriär och vill utvecklas inom logistikområdet. I rollen kommer du att arbeta som logistiker på ett spännande företag. Du kommer att få arbeta med allt från leverantörsbevakning, upphandlingar/avtal, prissättning och distributörer samt förbättring- och utvecklingsarbete etc.
Din profil
Vi tror att du har en universitet- eller högskoleutbildning inom logistik och ett intresse för transporter.
Du behöver ha tillräcklig erfarenhet inom området så att du känner dig trygg att fatta egna beslut baserat på din kompetens.
Du har god datorvana och lätt att lära dig nya mjukvaror.
Du behärska svenska och engelska i tal och skrift samt har B körkort.
Som person är du nyfiken, kommunikativ och driven. Du har lätt för att samarbeta och jobba i team, men räds inte att ta egna initiativ och axla ansvar. Du strävar efter ständig förbättring, både på det personliga planet och i ditt arbete.
Stor vikt läggs vid din personlighet och profil.
Vad kan vi erbjuda dig:
Hos oss får du jobba i ett engagerat och fartfyllt företag med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter till kompetens och karriärutveckling.
Tjänsten är en tillsvidareanställning.
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via [email protected]
Om Jakkal
Jakkal är ett konsultbolag bestående av ett tekniskt kunnigt team med lång erfarenhet av produktion, produkt- och produktionsutveckling.
Jakkal erbjuder kompetenta medarbetare inom automation, mekanik, el, logistik, programmering, produktionsteknik och projektledning genom kompetens in-house, specialistkonsulting samt resurskonsulting ute hos kund. Vi kan även hjälpa till med rekryteringar samt hyrrekryteringar enligt kundens behov.
Vi utnyttjar vår samlade kompetens för att lösa våra kunders behov. Vår målsättning är att hjälpa våra kunder att bli mer konkurrenskraftiga genom att utveckla effektiva, lönsamma och smarta lösningar. Vi kan leverera nyckelfärdiga utrustningar, där vi ansvarar för förstudier, konstruktion, tillverkning, programmering, installation, driftsättning samt slutdokumentation inklusive CE-märkning. Vi hjälper gärna till hela vägen till mål, men vi anlitas även för del-faser i projekt samt som systemleverantör.
Som konsult på Jakkal får du möjlighet att arbeta och utvecklas inom produktion, produkt- och teknikutveckling. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på uppdrag. Du får möjlighet att utveckla dina tekniska kunskaper samt arbeta med kunder och dess leverantörer i olika led och skapa ett kontaktnät inför framtiden.
Vårt motto på Jakkal är att trivsel och välmående på arbetet genererar till kreativitet och utveckling samt nöjda kunder. Vi har roligt på jobbet och anordnar regelbundet sociala aktiviteter där vi kan koppla av och lära känna varandra även utanför arbetet.
Välkommen till Jakkal - tillsammans utvecklar vi industrin! Visa mindre

Operativ planerare inom flyg till Saab

Har du intresse för flyg och är duktig på att planera och koordinera? Sök tjänsten som operativ planerare på Saab! Om företaget Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innov... Visa mer
Har du intresse för flyg och är duktig på att planera och koordinera? Sök tjänsten som operativ planerare på Saab!

Om företaget
Affärsområdet Aeronautics är en innovativ leverantör av flygplanssystem i världsklass och har ett brett utbud av supportlösningar inom civil och militär luftfart. Inom affärsområdet bedrivs forskning, utveckling och produktion av militära flygplanssystem. Vi säkrar framtiden inom flygindustrin genom forskning och studier av innovativa flygsystem och vidareutveckling av våra produkter.
Som medarbetare på Aeronautics blir du en del av en organisation som präglas av mångfald, samarbete och hjälpande medarbetarskap, och där ständigt lärande och balans i livet värderas högt. Du får arbeta i en innovativ och kreativ arbetsmiljö där du har möjlighet att bygga en långsiktig och givande karriär.

Dina arbetsuppgifter
På Saabs flygavdelning i Nyköping bedrivs flygoperationer av unik karaktär. Du kommer att vara en del av avdelningen Flight Operations, som ansvarar för all flygoperativ verksamhet inom affärsområdet Aeronautics. Verksamheten omfattar affärsflyg, charterflyg, provflyg samt mål- och mätflyg.
Primärt assisterar avdelningen Försvarsmakten, samt delvis utländska kunder, genom att tillhandahålla flygande övningsresurs för målflyg. Det bedrivs även verksamhet inom kalibreringsflyg för civila och militära flygplatser. Sedan 2020 har Saab dessutom flera Brandbekämpningsflyg i Nyköping.
I hjärtat av denna verksamhet sitter vårt Operations Control Center (OCC), där du kommer vara ansvarig för att initiera processen med att larma ut piloter och tekniker vid brandbekämpning, hantera bokningar från förband gällande målflyg, bistå kalibreringsflyget med logistiklösningar, kundkontakt mot våra utländska kunder samt förberedande arbete för fakturering och planering av verksamheten.

I din roll som operativ planerare på Operation Control Center (OCC) kommer dina primära ansvarsområden innefatta:
• Planering och bokning av flygningar samt besättningsplanering.
• Assistera besättningar med bokningar av hotell, hyrbilar samt viss färdplanering.
• Planera och följa upp besättningars uppdrag, arbetstider och utbildningar.
• Samarbeta med den tekniska sidan för att planera tillsyn av flygplan.
• Framställa rapporter.
• Ingå i beredskapsverksamheten under säsongen april - oktober, särskilt i samband med brandbekämpningsuppdrag.

Din profil
För att lyckas i rollen är du lugn, uppmärksam, prestigelös och tillmötesgående. Du är bra på att planera, organisera och prioritera samt kommunicerar på ett tydligt och klart sätt. Du bidrar kontinuerligt för att förbättra arbetssätt och har ett intresse för flyg.
Då verksamhetens tempo varierar över säsong behöver du både vara stresstålig och tålmodig för att kunna hantera variationen från lugna dagar till dagar där hela flygplansflottan är ute samtidigt på vilt skilda uppdrag med väldigt olika behov.

Vi söker dig som vill ingå i ett team som uppskattar varandras olikheter och strävar efter att skapa en öppen kultur som präglas av tillit och samverkan.
Krav för tjänsten:
• God datorvana.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Erfarenhet av projektledning, logistikbranschen eller en operativ planerande roll är meriterande liksom tidigare bakgrund inom flygbranschen.

Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap.

Ansökningsförfarande
Vill du ta chansen att utvecklas på Saab? Urvalet sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
I denna rekryteringsprocess har Saab valt att samarbeta med Skill. Tjänsten är tillsvidare och du kommer inledningsvis arbeta som konsult och efter en tids inhyrning övergå i direktanställning på Saab.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Isabelle Wallin på mejl, [email protected].
Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything. Visa mindre

Logistikutvecklare till Orio i Nyköping!

Ansök    Apr 28    Performiq AB    Logistiker
Tjänstebeskrivning & erbjudande Älskar du logistik och högintensiva godsflöden? Trivs du i en miljö där du får vara med och påverka? I så fall kan detta vara tjänsten för dig. Orio i Nyköping söker nu en logistikutvecklare som vill vara med och bidra till företagets framtida logistiklösningar. Som logistikutvecklare arbetar du med att utveckla, effektivisera och följa upp flöden och arbetssätt inom företagets processer. Du kommer att vara med och planera... Visa mer
Tjänstebeskrivning & erbjudande
Älskar du logistik och högintensiva godsflöden? Trivs du i en miljö där du får vara med och påverka? I så fall kan detta vara tjänsten för dig.

Orio i Nyköping söker nu en logistikutvecklare som vill vara med och bidra till företagets framtida logistiklösningar. Som logistikutvecklare arbetar du med att utveckla, effektivisera och följa upp flöden och arbetssätt inom företagets processer. Du kommer att vara med och planera, ansvara, samt genomföra logistikprojekt i nära samarbete med linjeorganisation och företagets kunder. Du är även med och tar fram beslut-och investeringsunderlag, processbeskrivningar samt projektdefinitioner. I tjänsten kommer du även att arbeta med kalkyler, optimering av lager, layout, lönsamhet och ha ett tätt samarbete med företagets kunder.



Personprofil
Som person ser vi att du är lösningsorienterad, strukturerad och förstår sambanden mellan produktivitet, lönsamhet och kvalité. Vi ser även att du har erfarenhet inom logistik eller produktion av högintensiva flöden och en vana av att leda projekt framåt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tredjepartslogistik och lagerhanteringssystem. Högskoleutbildning inom logistik är meriterande men inget krav.

För att lyckas i rollen krävs vidare:
• Erfarenhet av 3PL eller liknande
• Offertarbete inom logistik
• Processdokumentation
• Projektledning


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: 7-16 / 8-17
Plats: Nyköping
Lön: Fast

Skicka in din ansökan genom att trycka på "ansök". Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Filip Lundström på mailadress [email protected].
Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Orio AB är ett globalt logistik- och reservdelsföretag som erbjuder logistiktjänster inom allt som rör lagring, distribution, export/import, transport, vidareförädling och hantering av varor. Orio är världens enda leverantör av Saab originaldelar med försäljning i ett 50-tal länder. Orio är sedan 2012 helägt av svenska staten. Huvud-kontoret finns i Nyköping, tillsammans med logistik- och distributionscenter. Bolaget har även kontor i Trollhättan och fyra helägda dotterbolag i Europa och USA. Visa mindre

Logistics Developer

Hedin Parts and Logistics (HPL) is a part of Hedin Mobility Group (HMG) and our mission is to be the global distributor of spare parts and accesories for the entire Hedin Mobility Group’s retail brands in several European countries. This expansion starts inside our current facility of 55 000 m2 in Nyköping, Sweden but also include current sites and future expansion within Europe. Join us on our journey! The operations team is looking for logistics deve... Visa mer
Hedin Parts and Logistics (HPL) is a part of Hedin Mobility Group (HMG) and our mission is to be the global distributor of spare parts and accesories for the entire Hedin Mobility Group’s retail brands in several European countries. This expansion starts inside our current facility of 55 000 m2 in Nyköping, Sweden but also include current sites and future expansion within Europe.


Join us on our journey!


The operations team is looking for logistics developers/engineers to help us grow both in our existing sites and potential new sites across Europe. The positions will be based in Nyköping where we have our main distribution center but will require traveling to our other offices and warehouses around Europe and US.


- Are you an engaged, positive, and driven person with experience from optimizing flows in warehouses or distribution centers?


- Do you have experience building and integrating automated warehouse solutions?


- Do you have a passion for driving efficiency through standardization of processes in an engaging way?


- Have you been working with different Warehouse Management System (WMS) solutions?


- Are you a communicative change leader with experience in automotive, e-commerce, or similar businesses?


If any of the above sounds like an exciting opportunity - Apply today! 


We look forward to receiving your application, with motivational letter and CV, no later than the 17th of March 2023. We process applications on an ongoing basis and the position may be filled before the application deadline.


For more information about the position or the recruitment process, you are welcome to contact Helena Lantz at [email protected] or Martin Eriksson at [email protected] Visa mindre

Libera söker logistikutvecklare till Orio AB

Ansök    Feb 22    Libera i Sverige AB    Logistiker
Uppdraget Vi söker dig som letar efter nya lösningar och utmaningar i allt du tar dig för. Hos Orio kommer du få ett stort eget ansvar och mandat i att ta fram logistiklösningar för befintliga och potentiella kunder i flera olika segment. För att trivas hos Orio bör du ha arbetet inom flera olika logistiksegment för att förstå och driva utvecklingen till nästa nivå. Du kommer bli en del av deras operativa team som dagligen hanterar komplexa flöden. Som lo... Visa mer
Uppdraget

Vi söker dig som letar efter nya lösningar och utmaningar i allt du tar dig för. Hos Orio kommer du få ett stort eget ansvar och mandat i att ta fram logistiklösningar för befintliga och potentiella kunder i flera olika segment. För att trivas hos Orio bör du ha arbetet inom flera olika logistiksegment för att förstå och driva utvecklingen till nästa nivå. Du kommer bli en del av deras operativa team som dagligen hanterar komplexa flöden. Som logistikutvecklare hos Orio kommer du arbeta mycket med
deras framtid i form av kund- och offertförfrågningar. Detta innebär att du tillsammans med deras kommersiella funktioner möter kunder och aktivt bidrar i Orios och deras kunders framtida Logistik.

Vem du är

Vi ser att du är en person som känner igen dig i nedan egenskaper:

- Lösningsorienterad
- Älskar logistik och högintensiva godsflöden

- Trivs i en miljö där du får vara med och påverka
- Vill bidra till framtidens logistiklösningar
- Strukturerad och gillar att skapa processer
- Förstår sambanden mellan produktivitet, lönsamhet och kvalité


För att klara av och trivas i rollen bör du ha erfarenhet enligt nedan:

- Flera år från logistik eller produktionsföretag av högintensiva flöden
- B2C logistikflöden
- Nyetablering av logistikuppdrag/logistikfastighet
- WMS och uppsättningar av nya flöden
- Processdokumentation
- Offertarbete inom Logistik
- Projektledning
- Tredjepartslogistik eller liknande bransch
- Högskola eller Universitetsutbildning i Logistik eller motsvarande är meriterande
- Erfarenhet av Astro som WMS är meriterande


Detta är en direktrekrytering där Libera sköter rekryteringsprocessen och alla frågor kring processen besvaras av Liberas rekryterare.

Tillsättning sker omgående för rätt kandidat. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

PMO till Cyclife

Ansök    Jun 5    Unik Resurs i Sverige AB    Logistiker
Företagspresentation Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen som bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping. Bolaget har drygt 100 anställda. Moderbolaget EDF är världens största kärnkraftsoperatör. Cyclife erbjuder kärnkraftsindustrin, såväl inom Sverige som internationellt, avvecklingstjänster och behandlingslösningar för radioaktivt förorenat material. Syftet med behandlingslösningen är ökad materialåtervinning el... Visa mer
Företagspresentation

Cyclife Sweden AB är ett bolag inom EDF-koncernen som bedriver kärnteknisk verksamhet vid Studsviksområdet utanför Nyköping. Bolaget har drygt 100 anställda. Moderbolaget EDF är världens största kärnkraftsoperatör.

Cyclife erbjuder kärnkraftsindustrin, såväl inom Sverige som internationellt, avvecklingstjänster och behandlingslösningar för radioaktivt förorenat material. Syftet med behandlingslösningen är ökad materialåtervinning eller volymreduktion inför slutförvaring. Mer än 95% av den metall som behandlas kan återvinnas för tillverkning av nya produkter.

Bolaget omhändertar även strålkällor och radioaktivt material från andra verksamheter i Sverige. Säkerhet, långsiktigt ansvarstagande för människor och miljö samt hushållande med våra naturresurser genom en hög grad av återvinning är högsta prioritet.

För att stärka organisationen ytterligare söker Cyclife en PMO med ansvar för att upprätta och hantera projektplaneringen för kund på den tyska marknaden.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll hos Cyclife får du en nyckelposition i att upprätta och hantera projektplaneringen till en av företagets viktigaste kunder. Ditt arbete kommer att påverka både delar och helhet för att framgångsrikt nå ställda mål. En viktig del av ditt arbete är dokumenthantering som rör relationen mellan kund och Cyclife.

Målet med planeringen är att fastställa kostnader, resurser som ska mobiliseras och det bästa sättet att planera alla uppgifter som ska utföras från början till slutet av projektet. Vidare ska du identifiera riskerna i projektplanering och vara proaktiv i hanteringen. Du ska upprätta och hantera rutiner kring projektplaneringen.

Du kommer att arbeta internt tillsammans med projektmanager samt alla med en uppgift i projekten som transport, experter, produktion, ekonomi och marknad. Framför allt kommer du arbeta med kunden samt andra externa parter. För att lyckas är därför dina personliga egenskaper viktiga vad gäller samarbete, kommunikation och uthållighet.

Din profil

Du har för arbetsuppgiften relevant utbildning. Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom t ex logistik, ekonomi samt projektledarutbildning.

Du har minst fem års arbetslivserfarenhet, med bakgrund inom industri med tillverkning samt planering och logistik. Det är meriterande om du har erfarenhet från kärnkrafts- eller annat energiföretag samt erfarenhet av internationella projektmetoder. Du använder tyska och engelska obehindrat i tal och skrift samt MS Project. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.

Vid intervjun fäster vi stor vikt vid kompetenser som planering, anpassning, problemlösning, relationsbyggande och samarbete.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Peter Ardenfors 0727-443495 eller [email protected]

Helena Lantz 0736-560466 eller [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Logistiker sökes omgående!

Ansök    Aug 21    Unik Resurs i Sverige AB    Logistiker
Företagspresentation: Vi söker nu en logistiker till vår kund i Nyköping. Kunden är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos kunden är hållbarhet ledordet. Med sin 180-åriga historia och sina djupa rötter i energisektorn omformar man idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över. Arbetsuppgifter och... Visa mer
Företagspresentation:

Vi söker nu en logistiker till vår kund i Nyköping. Kunden är en global specialist inom digital utveckling av energihantering och automation med en unik närvaro i svenska hem, fastigheter, industrier och infrastrukturer. Hos kunden är hållbarhet ledordet. Med sin 180-åriga historia och sina djupa rötter i energisektorn omformar man idag branscher, utvecklar städer och berikar tillvaron för människor världen över.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:

I rollen som logistiker kommer du att samla in behov och bereda underlag för förslag på hur man ska driva och genomföra förbättringsarbete, ditt fokus kommer att ligga på förbättring av hela flödet och upplevelse från fabrik och lager fram till slutkund. Du kommer att arbeta med många olika aktörer inom företaget och hålla i möten, presentationer och workshops. Du kommer även att skapa och uppdatera processkartor över flödet.

Din profil:

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom inköp/logistik eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av projektarbete i utvecklingsfunktion, projektledning och av affärssystemet SAP. För att lyckas i rollen behöver du ha goda kunskaper i både svenska och engelska samt god affärssystemsvana.

Som person bör du vara nyfiken och behöver ha förmågan att lyfta blicken och se helheten i uppdraget. Du kommer hantera flera mindre projekt parallellt och bör därmed även ha ett organiserat och genomtänkt arbetssätt. Du trivs i en utvecklingsorienterad miljö och drivs av att leverera förslag och resultat på utvecklingsmöjligheter. Det är även viktigt att du har förmågan att skapa en öppen och förtroendefull dialog och att kan kommunicera på ett tydligt sätt.

I denna tillsättning värdesätter vi egenskaper som god kommunikation, problemlösning, resultatorientering och anpassning högt.

Detta är ett uppdrag på 3-4 månader till en början, men med goda chanser till förlängning.

Kunden erbjuder dig:
- Ett intressant, utmanande och varierande uppdrag
- Bra arbetsmiljö och ett fritt arbete under ansvar där arbetsuppgiften sätts i fokus
- Utvecklingsmöjligheter

Ansök redan idag!:

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Vi tar helst emot din ansökan via databasen, men om du tycker detta är känsligt är du naturligtvis välkommen med din ansökan direkt till ansvarig rekryterare.

Ansvarig rekryterare är Frida Stern och nås på 0704-106395 eller på [email protected]

Väl mött!

Unik Resurs:

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till! Visa mindre

Transport & Trade Specialist

Ansök    Dec 16    ABB AB    Logistiker
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. A... Visa mer
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
As a Transport & Trade Specialist, you will supervise and develop forwarders performances in compliance with regulations, company’s guidelines and procedures.
Reporting to the Regional Sales Operation Manager, you will ensure goods are received and shipped whilst meeting quality, legal and costs parameters. You will also develop, maintain and improve transport/documentation processes to optimize outbound and/or inbound processes and delivery of goods to external and internal clients.


Your responsibilities
Support the selection process of forwarders and customs brokers. Collaborate with the warehouse team or 3PL (third-party logistics provider) to verify that all relevant processes for unloading/loading are in place, controlled and documented. Help to ensure continuous review and improvement. Create if needed policies or procedures for logistics activities and their compliance.
Work closely with transport service providers and customs brokers to assure efficient and effective execution of processes, assists in obtaining necessary transport permits and codes and prepares proper transportation paperwork and import / export documentation.
Verify the accuracy of billing and documentation issued by the forwarders (KPIs, costs, etc.) and prepares transportation performances reporting.
Supervise forwarders daily performance and cost, acting to ensure respect of associated KPIs. Control and monitor system interfaces with forwarders and supervise all transportation related plans and processes.
Responsible for issues resolutions with the forwarders including service quality, claims (forwarder) etc. Ensures that the import, inbound, outbound and export documentation is properly managed and resolves operational issues.



Your background
Degree with at least 3-4 years experience in logistics/transportation area, preferably in a similar industry.
Logistics experience and knowledge in import/export procedure for non-EU will be preferred.
Robust knowledge of SAP and Microsoft Office suite.
Knowledge of business analytics and reporting would be an added advantage.
Attention to details with strong focus on lean processes.
Ability to identify root causes of errors and appropriate corrective actions.
Customer service oriented with good spoken and written skill in English (knowledge in Swedish is an advantage). Ability to take challenges and pressure.



More about us
Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.
Recruiting Manager Annsofie Pettersson, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Nils-Olof Eriksson, +4621-34 61 07; Ledarna: Lenny Larsson, +4621-32 85 47; Unionen: Johan Lundström, +4621-32 03 64. All other questions can be directed to Talent Partner Linda Lundstedt, +4621-32 51 94.
Apply today and help us change together the course of an entire industry. Please note that interviews will be held on an ongoing basis. Last day to apply is January 16, 2022.
We look forward to receiving your application (documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com. Visa mindre