Lediga jobb som Försäljningsassistent i Nyköping

Se lediga jobb som Försäljningsassistent i Nyköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nyköping som finns hos arbetsgivaren.

Post-Sales Support Specialist till världsledande industribolag!

Vår klient söker en Post-Sales Support Specialist som vill växa i en roll där ett strukturerat och kundfokuserat arbetssätt möter spännande utvecklingsmöjligheter. En unik chans att bygga starka relationer och bidra till en kvalitetsdriven verksamhet. OM TJÄNSTEN Som Post-Sales Support Specialist ansluter du dig till ett team som arbetar med kundförfrågningar efter försäljning, med målet att möta och överträffa förväntningar. Rollen kräver ett strukturer... Visa mer
Vår klient söker en Post-Sales Support Specialist som vill växa i en roll där ett strukturerat och kundfokuserat arbetssätt möter spännande utvecklingsmöjligheter. En unik chans att bygga starka relationer och bidra till en kvalitetsdriven verksamhet.

OM TJÄNSTEN
Som Post-Sales Support Specialist ansluter du dig till ett team som arbetar med kundförfrågningar efter försäljning, med målet att möta och överträffa förväntningar. Rollen kräver ett strukturerat och kundfokuserat tankesätt för att säkerställa smidiga processer och starka relationer.

Vi söker dig som har ett strukturerat arbetssätt och ett starkt kundfokus. I denna roll är din förmåga att arbeta kvalitetsmedvetet och driva utveckling avgörande. Om du motiveras av att bygga långsiktiga relationer med verksamheten och vill vara med och bidra till förbättring och tillväxt, då är detta rätt möjlighet för dig!

Du erbjuds En roll på ett globalt teknikbolag som arbetar med viktiga frågor för en mer hållbar värld. Möjlighet till personlig och professionell utveckling via Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter

Denna roll innebär att hantera kundförfrågningar, utmaningar och tvister efter försäljning, samt att koordinera lösningar internt och externt. Du kommer även att analysera trender för att driva kontinuerliga förbättringar.


* Fungera som eskaleringspunkt för tekniska ärenden som rapporteras av kunder.
* Följa upp tvister och proaktivt samordna lösningar med nödvändiga funktioner.
* Ge lämpliga lösningar på kunders reklamationer och samordna med berörda team.
* Säkerställa att åtgärder vidtas, returer hanteras samt krediteringar och debiteringar genomförs.
* Samla in och arkivera dokumentation relaterade till förfrågningar/klagomål/tvister.
* Analysera trender i reklamationsprocessen för att identifiera återkommande fel och stödja förbättringsarbete.


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av eftermarknadsservice, klagomålshantering eller kundservice, helst inom B2B.
- Har goda kunskaper i SAP, Salesforce, MS-office paketet och OCR/Esker..
- Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har
- Ytterligare ett nordiskt språk.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Målmedveten
- Social
- Ordningsam
- Stabil

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A Visa mindre

Sales Advisor (julextra) Galleria Västerport

Om rollen Hos Rituals kan du vara med och skapa magi och sprida julstämning till våra kunder. Som julextra hos oss blir du en del av ett passionerat team som delar kärleken till skönhet och välbefinnande. Kom och dela denna speciella tid på året med oss på Rituals. Låt oss tillsammans skapa oförglömliga julupplevelser där vi sprider skönhet och glädje till våra kunder. Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-... Visa mer
Om rollen
Hos Rituals kan du vara med och skapa magi och sprida julstämning till våra kunder. Som julextra hos oss blir du en del av ett passionerat team som delar kärleken till skönhet och välbefinnande. Kom och dela denna speciella tid på året med oss på Rituals. Låt oss tillsammans skapa oförglömliga julupplevelser där vi sprider skönhet och glädje till
våra kunder.
Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att:
Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål.
Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class.
Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så att produkterna alltid presenteras enligt Rituals riktlinjer för visuell merchandising.
Följa säkerhetsrutinerna i butiken.

I gengäld får du möjlighet att växa med oss utveckla dina kunskaper och färdigheter inom detaljhandeln genom våra globala utbildningsprogram där du lär dig mer om vårt produktsortiment och vår säljteknik.


Kravspecifikation
I butiken jobbar du tillsammans med passionerade och entusiastiska kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Precis som du brinner de för att skapa en magisk kundupplevelse. Du är one of a kind eftersom du har förmågan att få genuin kontakt med kunder och få dem att känna sig som hemma i våra butiker. Som Rituals butikssäljare är du även professionell och är en ambassadör för vårt varumärke. Du har även:
Relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljhandel, kundservice eller vård och omsorg.
Resultatdrivet tänk och är en lagspelare.
Förmåga att ta beslut och lösa problem.
Öga för detaljer, är organiserad och strukturerad.
Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Du är 18 år eller äldre.
Du är tillgänglig under vardagar, kvällar och helger.



Ytterligare information
Är du intresserad?


Vi erbjuder en tjänst på extra vid behov.
Startdatum: November/December


Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i rekryteringsprocessen
I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida! Visa mindre

Sales Advisor Västerport (5 h/v)

Om rollen Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att: Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål. Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class. Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så ... Visa mer
Om rollen


Som Rituals nya butikssäljare brinner du för kundupplevelse och teamwork. Varje Rituals-kund är unik. Med dina färdigheter och kunskap guidar du varje kund till rätt produkter för att möta deras behov. Utöver detta ansvarar du för att:
Ha ett nära samarbete med dina kollegor för att nå dina och butikens mål.
Ta kontakt med kunderna och leverera en kundupplevelse som är Best in Class.
Hålla butiken ren och prydlig enligt företagets standard, så att produkterna alltid presenteras enligt Rituals riktlinjer för visuell merchandising.
Följa säkerhetsrutinerna i butiken.

I gengäld får du möjlighet att växa med oss utveckla dina kunskaper och färdigheter inom detaljhandeln genom våra globala utbildningsprogram där du lär dig mer om vårt produktsortiment och vår säljteknik.
Kravspecifikation
I butiken jobbar du tillsammans med passionerade och entusiastiska kollegor som verkligen jobbar med Heart & Soul. Precis som du brinner de för att skapa en magisk kundupplevelse. Du är one of a kind eftersom du har förmågan att få genuin kontakt med kunder och få dem att känna sig som hemma i våra butiker. Som Rituals butikssäljare är du även professionell och är en ambassadör för vårt varumärke. Du har även:
Relevant erfarenhet från en liknande tjänst inom detaljhandel, kundservice eller vård och omsorg.
Resultatdrivet tänk och är en lagspelare.
Förmåga att ta beslut och lösa problem.
Öga för detaljer, är organiserad och strukturerad.
Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Du är 18 år eller äldre.

Ytterligare information
Är du intresserad?
Vi erbjuder en tjänst på 5 tim/vecka.
Startdatum: Omgående
Vi strävar efter att bli det snabbast växande företaget inom well-being och bryr oss om dig lika mycket som vi bryr oss om miljön. Bli en del av vår resa och sök tjänsten idag, vi går igenom ansökningar och håller intervjuer löpande. Om du har frågor är du välkommen att höra av dig till vårt rekryteringsteam [email protected]. Stort lycka till i rekryteringsprocessen!
I enlighet med GDPR accepterar Rituals endast ansökningar via vår karriärhemsida! Visa mindre

Vi söker en driven hallvärd till Kamux – Nyköping

Är du intresserad av bilar och söker ett sommarjobb? Drömmer du om ett jobb i bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker! Att jobba som hallvärd Du blir en viktig del i vårt fortsatta arbete med att utveckla och stärka varumärket. Vi jobbar märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. I rollen som hallvärd är typiska arbetsuppgifter att: Hälsa kunder välkomna och se till att alla besökare blir sedda Arbeta för... Visa mer
Är du intresserad av bilar och söker ett sommarjobb? Drömmer du om ett jobb i bilbranschen? Då kan det vara dig vi söker!
Att jobba som hallvärd

Du blir en viktig del i vårt fortsatta arbete med att utveckla och stärka varumärket. Vi jobbar märkesoberoende och hanterar en stor variation av modeller, årsmodeller och fabrikat. I rollen som hallvärd är typiska arbetsuppgifter att:
Hälsa kunder välkomna och se till att alla besökare blir sedda
Arbeta för att våra showrooms ger en inbjudande upplevelse, damma av bilar, säkerställa att alla bilar har prisskylt samt står uppställda enligt angivna regler
Assistera hantering av sommar- och vinterdäck
Supporta dina kollegor vid billeveranser
Supporta vid provkörningar och säkerställa den bästa körupplevelser kopplat till kundens behov
Administrativa uppgifter som exempelvis fotografering, modda bilar samt uppdatera biluppgifter och data på hemsidan
Hålla god ordning på parkeringen
Transportera bilar mellan butik, bilprovning och verkstäder
Utföra skickbeskrivningar och varudeklarationer
Tvätta bilar vid behov


Arbetstider varierar och helgarbete kan förekomma.



Att jobba på Kamux
Kamux är ett stort, börsnoterat företag som expanderat kraftigt i Sverige under de senaste åren och vi kommer fortsätta växa. Detta innebär att vi kan erbjuda en stabil arbetsplats. Personalen är otroligt viktig för oss. Vi värnar om att de anställda ska trivas och satsar mycket på att utbilda och coacha våra anställda så de ska ha de största möjligheterna att lyckas.
Är du den vi söker?

Tjänsten kräver att du har ett manuellt B-körkort och en slutförd gymnasieutbildning
Öppen, ärlig och positiv med en stark känsla för service
Vi månar om en god teamkänsla och därför är det viktigt att du har rätt attityd och kan identifiera dig med våra värderingar: Integritet, passion och innovation
Du har en strukturerad förmåga och ser fördelarna med att arbeta noggrant. Du tar ansvar för att dina arbetsuppgifter blir gjorda enligt planering
Initiativrik och beredd på att göra det lilla extra för att kunden ska bli nöjd eller för att hjälpa en kollega


Vi erbjuder dig
Vi erbjuder en dynamisk och inspirerande arbetsmiljö där du blir en viktig del av vårt framgångsrika team. Hos oss får du en gedigen introduktionsutbildning och kontinuerlig coachning från din områdeschef för att säkerställa att du känner dig väl rustad för dina arbetsuppgifter. Vi tror på att ständigt växa och utvecklas, vilket är varför vi ger dig möjligheter att göra just det inom Kamux. Hos oss får du inte bara ett jobb, utan en plattform för personlig och professionell tillväxt.



Bli en del av Kamux - Ansök redan idag!
Vill du vara en del av vårt team i Nyköping och ha sommarens roligaste jobb? Skicka in ditt CV och personliga brev via länken så fort som möjligt men senast den 31 maj. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Vänligen notera att vi enbart tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Emilios Silverörn, [email protected].  Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Sales Support Specialist To ABB Electrification

At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. That's our story. Make it your story. ABB’s Electrification business is a leading provider of a full range of protection, control and measurement solutions-enabling safer and smarter ele... Visa mer
At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions.
That's our story. Make it your story.
ABB’s Electrification business is a leading provider of a full range of protection, control and measurement solutions-enabling safer and smarter electricity flow from substation to the point of consumption. We deliver products and systems designed to connect, protect and control electrical systems, ensuring reliability, efficiency and safety for equipment and personnel.
As a Post-Sales Support Specialist, you will join our team in Västerås or Nyköping. The job involves working with post-sales customer requests striving to meet and exceed our customer expectations. This is a role where structured approach and customer-centric mindset are needed. When You enjoy development, support quality approach and are driven by building strong relationships with business, then this is a great opening for you!
This position reports to Customer Operations Manager.
Your role and responsibilities
Ensure resolution of post-sales customer requests/complaints/disputes (e.g., damage, shortages, technical issues, warranty, non-conformity, commercial returns) by coordinating with Sales, Operations, Feeder Factory Quality, and other teams.
Acting as an escalation point for technical issues reported by customers.
Tracking disputes and pro-actively coordinating the resolution with the necessary functions to ensure payments by customers.
Providing appropriate solution for customer claims, and coordinating with related teams to ensure the complete handling of the complaints and/or disputes.
Ensuring containment actions, returns, credits and debits are processed.
Collect and archive documentation related to requests/claims/disputes within target timelines, ensuring all outcomes are recorded and closed in the relevant systems.
Analyzing trends within the claims process to highlight any repetitive failures to further support continuous improvement.
Living ABB’s core values of safety and integrity by taking responsibility for your actions and caring for colleagues and the business.

Qualifications for the role
Experience in Post Sales Services/complaint management or Customer Services, preferably in a similar industry and B2B.
Good knowledge of SAP, Sales force and OCR/Esker
Proficiency in MS Office application.
Ability to handle many tasks at the same time and great self-management skills.
An open-mindedness and personality who always strives to understand customer requirements and tries to find the best possible solution.
Good communication skills and intercultural understanding.
Fluency in English and Swedish, written and spoken alike, is a must as you will be working as part of a global organization. Another Nordic language is an advantage.

More about us
We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory
Recruiting Manager Jenny Jonsson +46107320430. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic, +46 730 88 30 06, Unionen: Johan Lundström, +46 21 32 03 64, Ledarna: Lenny Larsson, +46 21 32 85 47. All other questions can be directed to Talent Partner Ludvig ahlqvist.
Apply today and help us change the course of an entire industry. Please note that interviews will be held on an ongoing basis, last day to apply is however October 13th, 2024. Visa mindre

Sales Support

Om tjänsten Vi söker nu en Sales Support till vår kund som är en ledande leverantör av ett komplett utbud av skydd, kontroll och mätlösningar inom el. Vår kund levererar produkter och system utformade för att ansluta, skydda och kontrollera elektriska system, vilket säkerställer tillförlitlighet, effektivitet och säkerhet för utrustning och personal. I rollen kommer du vara den första kontaktpunkten för kunder och affärspartners till deras kunder i Sver... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker nu en Sales Support till vår kund som är en ledande leverantör av ett komplett utbud av skydd, kontroll och
mätlösningar inom el. Vår kund levererar produkter och system utformade för att ansluta, skydda och kontrollera elektriska system, vilket säkerställer tillförlitlighet, effektivitet och säkerhet för utrustning och personal.

I rollen kommer du vara den första kontaktpunkten för kunder och affärspartners till deras kunder i Sverige. Ditt uppdrag är att se till att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen när de gör affärer, genom att hjälpa och stötta dem från orderregistrering till faktura, och se till att alla deras förfrågningar besvaras i tid och professionellt. Genom att använda dina kundtjänstfärdigheter och kunskaper kommer du att hjälpa det svenska säljteamet genom att agera på kundförfrågningar.

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvara för att leverera effektiva lösningar till kunder med orderrelaterade frågor genom att samordna med interna resurser för att lösa förfrågningarna. Du kommer även att agera som ämnesexpert i affärssystem och stödja teamet med att förbättra och öka antalet beställningar. Detta inkluderar även analys och förbättring av den befintliga uppsättningen.

Utöver det kommer du:
- Arbeta proaktivt med status för beställningar, leveranser och faktureringsprocesser.
- Vara ansvarig för tydlig, kontinuerlig och fullständig kommunikation till kunder.
- Se till att alla kundförfrågningar löses i tid och stöd i alla nödvändiga behov av eskalering och påskyndande.
- Säkerställa en positiv kundupplevelse genom att ge kunderna regelbundna uppdateringar, förtydliganden och förklaringar.
- Vara med och ansvara för processer och policyer genom säkerställa konsekvens och effektivitet i alla leveranser som sker till kunderna.
- Tänka utanför boxen, identifiera förbättringsområden och nya möjligheter till tjänsteutveckling.

Din profil
Din bakgrund och vem du är:
- Erfarenhet av kundservice där du troligtvis arbetat med orderhantering, kundkommunikation och leveransuppföljning och uppföljning.
- Du har ett agilt och proaktivt förhållningssätt, med en demonstrerad förmåga att ta ägarskap i kundfrågor.
- Förmåga att hantera många uppgifter samtidigt med stor en öppenhet för förändringar.
- Goda kunskaper om SAP, Sales Force och i att utvärdera och förbättra elektroniska orderflöden.
- God analytisk förmåga och förmåga att arbeta strukturerat mot deadlines.
- Erfarenhet och förståelse av kundsegment, såsom: OEM, Panelbyggare, Maskinbyggare och Distributörer är meriterande.
- Ett samarbetsvilligt, lösningsfokuserat förhållningssätt och god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
- Examen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Flytande i engelska och svenska, i både skrift och tal, är ett måste då du kommer att arbeta som en del av en global organisation.

Om företaget
Du kommer bli direktanställd hos vår kund som är ett stort global företag med fler fina och stora utvecklingsmöjligheter.

Om oss
Recruitive är en oberoende tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Administration, Ekonomi, Kundtjänst och Försäljning.
Vi är medlemmar i Almega kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet Visa mindre

Sales Support

Om tjänsten Vi söker nu en Sales Support till vår kund som är en ledande leverantör av ett komplett utbud av skydd, kontroll och mätlösningar inom el. Vår kund levererar produkter och system utformade för att ansluta, skydda och kontrollera elektriska system, vilket säkerställer tillförlitlighet, effektivitet och säkerhet för utrustning och personal. I rollen kommer du vara den första kontaktpunkten för kunder och affärspartners till deras kunder i Sver... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker nu en Sales Support till vår kund som är en ledande leverantör av ett komplett utbud av skydd, kontroll och
mätlösningar inom el. Vår kund levererar produkter och system utformade för att ansluta, skydda och kontrollera elektriska system, vilket säkerställer tillförlitlighet, effektivitet och säkerhet för utrustning och personal.

I rollen kommer du vara den första kontaktpunkten för kunder och affärspartners till deras kunder i Sverige. Ditt uppdrag är att se till att kunderna får den bästa möjliga upplevelsen när de gör affärer, genom att hjälpa och stötta dem från orderregistrering till faktura, och se till att alla deras förfrågningar besvaras i tid och professionellt. Genom att använda dina kundtjänstfärdigheter och kunskaper kommer du att hjälpa det svenska säljteamet genom att agera på kundförfrågningar.

Dina arbetsuppgifter
I din roll kommer du ansvara för att leverera effektiva lösningar till kunder med orderrelaterade frågor genom att samordna med interna resurser för att lösa förfrågningarna. Du kommer även att agera som ämnesexpert i affärssystem och stödja teamet med att förbättra och öka antalet beställningar. Detta inkluderar även analys och förbättring av den befintliga uppsättningen.

Utöver det kommer du:
- Arbeta proaktivt med status för beställningar, leveranser och faktureringsprocesser.
- Vara ansvarig för tydlig, kontinuerlig och fullständig kommunikation till kunder.
- Se till att alla kundförfrågningar löses i tid och stöd i alla nödvändiga behov av eskalering och påskyndande.
- Säkerställa en positiv kundupplevelse genom att ge kunderna regelbundna uppdateringar, förtydliganden och förklaringar.
- Vara med och ansvara för processer och policyer genom säkerställa konsekvens och effektivitet i alla leveranser som sker till kunderna.
- Tänka utanför boxen, identifiera förbättringsområden och nya möjligheter till tjänsteutveckling.

Din profil
Din bakgrund och vem du är:
- Erfarenhet av kundservice där du troligtvis arbetat med orderhantering, kundkommunikation och leveransuppföljning och uppföljning.
- Du har ett agilt och proaktivt förhållningssätt, med en demonstrerad förmåga att ta ägarskap i kundfrågor.
- Förmåga att hantera många uppgifter samtidigt med stor en öppenhet för förändringar.
- Goda kunskaper om SAP, Sales Force och i att utvärdera och förbättra elektroniska orderflöden.
- God analytisk förmåga och förmåga att arbeta strukturerat mot deadlines.
- Erfarenhet och förståelse av kundsegment, såsom: OEM, Panelbyggare, Maskinbyggare och Distributörer är meriterande.
- Ett samarbetsvilligt, lösningsfokuserat förhållningssätt och god kommunikationsförmåga i tal och skrift.
- Examen inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Flytande i engelska och svenska, i både skrift och tal, är ett måste då du kommer att arbeta som en del av en global organisation.

Om företaget
Du kommer bli direktanställd hos vår kund som är ett stort global företag med fler fina och stora utvecklingsmöjligheter.

Om oss
Recruitive är en oberoende tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn. Vårt erbjudande innefattar tjänster och branschlösningar inom våra tjänsteområden Administration, Ekonomi, Kundtjänst och Försäljning.
Vi är medlemmar i Almega kompetensföretagen och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet Visa mindre

Sälj- och projektstöd

Measure Connect Display AB (MCD) är störst i Skandinavien när det gäller nivåövervakning. Vi erbjuder ett molnbaserat logistiksystem till företag som hanterar eller levererar olika typer av bulkprodukter i flytande, fast eller gasform. För att våra kunder ska nå vår plattform, erbjuder vi även sensorer, egenutvecklade kommunikationsutrustningar och integrationslösningar. Vi utökar nu vårt team i Nyköping och letar efter dig som är redo att ta nästa steg ... Visa mer
Measure Connect Display AB (MCD) är störst i Skandinavien när det gäller nivåövervakning. Vi erbjuder ett molnbaserat logistiksystem till företag som hanterar eller levererar olika typer av bulkprodukter i flytande, fast eller gasform.

För att våra kunder ska nå vår plattform, erbjuder vi även sensorer, egenutvecklade kommunikationsutrustningar och integrationslösningar.

Vi utökar nu vårt team i Nyköping och letar efter dig som är redo att ta nästa steg i din karriär och växa tillsammans med oss.

Om rollen

Som sälj- och projektstöd hos oss jobbar du i en lättsam och flexibel miljö. Du kommer att få en central i roll i teamet och samarbeta med flera olika personer och funktioner.

Vi ser gärna sökande som är i början av sin karriär och som är hungriga på att utvecklas och växa med oss. Hos oss får du möjligheten att bli en del av ett framgångsrikt och växande företag med korta beslutsvägar, högt i tak och stor möjlighet att påverka.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Stötta i säljprocessen genom att hantera offerter och ordrar samt arbeta kontinuerligt med kundvård för våra mindre kunder.

- Fungera som en naturlig länk mellan försäljning och projekt för att stötta projekten.

- Ge enklare support till våra kunder när det behövs.

Om dig

För att lyckas i rollen tror vi att du är en ambitiös, kommunikativ och flexibel person. Med tanke på att du kommer att hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt är struktur, ansvarstagande och problemlösningsförmåga viktiga egenskaper som vi värderar högt. Du tar initiativ och är inte rädd för att ta tag i telefonen, samtidigt som du har goda kunskaper i Officepaketet.

Sist, men inte minst, är det viktigt för oss att du delar vår vision om att vi tillsammans kavlar upp ärmarna och gör skillnad - vilket i praktiken innebär ett tätt samarbete, där prestigelöshet och teamet hamnar framför jaget.

Kvalifikationer för rollen:

- Gymnasieutbildning

- Goda datorkunskaper inklusive Officepaketet

- Flytande svenska och engelska i tal och skrift

- B-körkort

Det är meriterande om du har:

- Eftergymnasial utbildning

- Tidigare erfarenhet av försäljning

- Kunskaper i tyska i tal och skrift



Anställningen är tillsvidare med start så snart som möjligt. En provanställning på sex månader tillämpas.

Känner du att detta är den utmaning du söker? Vi ser fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team! Visa mindre

Mötesbokning, Marknadsföring

Söker dig med kunskaper inom marknadsföring. I arbetet så ingår tid för att boka möten med företag - där vi kan presentera oss. Erfarenhet inom sälj och marknad är meriterande. Visa mer
Söker dig med kunskaper inom marknadsföring.
I arbetet så ingår tid för att boka möten med företag - där vi kan presentera oss.
Erfarenhet inom sälj och marknad är meriterande. Visa mindre

Post-Sales Support Specialist - Customer Operations Sweden

Ansök    Dec 14    ABB AB    Försäljningsassistent
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. ... Visa mer
Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future.
At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences.
ABB’s Electrification business is a leading provider of a full range of protection, control and measurement solutions - enabling safer and smarter electricity flow from substation to the point of consumption. We deliver products and systems designed to connect, protect and control electrical systems, ensuring reliability, efficiency and safety for equipment and personnel.
As a Post-Sales Support Specialist, you will join our team in Nyköping/Västerås. The job involves mainly working with post-sales customer request striving to meet and exceed our customer expectations. Also supporting the department in other areas will be a part of this role. This is a role where structured approach and customer-centric mindset are needed. When You enjoy development, support quality approach and are driven by building strong relationships with business, then this is a great opening for you!
This role reports to Customer Support Team Leader.


Your responsibilities
Ensuring the resolution of post-sales customer requests/complaints/disputes (e.g., damage, shortage, technical, warranty, non-conformity, commercial returns, etc.) by coordinating with Sales, Operations, Feeder Factory Quality, and other internal and/or external teams.
Acting as an escalation point for technical issues reported by customers.
Tracking disputes and pro-actively coordinating the resolution with the necessary functions to ensure payments by customers.
Providing appropriate solution for customer claims, and coordinating with related teams to ensure the complete handling of the complaints and/or disputes.
Supporting the department in different areas when needed due to peaks in workload.
Ensuring containment actions, returns, credits and debits are processed.
Collecting and archiving documentation regarding the requests/claims/disputes within the target timelines and also ensuring all outcome actions are recorded and closed in the systems in scope of responsibility.
Analyzing trends within the claims process to highlight any repetitive failures to further support continuous improvement.
Living ABB’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business.



Your background
Experience in Post Sales Services/complaint management or Customer Services, preferably in a similar industry and B2B.
Good knowledge of SAP.
Proficiency in MS Office application.
Ability to handle many tasks at the same time and great self-management skills.
An open-mindedness and personality who always strives to understand customer requirements and tries to find the best possible solution.
Good communication skills and intercultural understanding.
Fluency in English and Swedish, written and spoken alike, is a must as you will be working as part of a global organization. Another Nordic language is an advantage.



More about us
Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.
Recruiting Manager Mathias Elison +46 21 32 02 60, will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Nils-Olof Eriksson, +46 21 34 61 07, Unionen: Johan Lundström, +46 21 32 03 64, Ledarna: Lenny Larsson, +46 21 32 85 47. All other questions can be directed to Talent Partner Anna Nordlund, +46 761 42 01 39.
Apply today and help us change the course of an entire industry. Please note that interviews will be held on an ongoing basis, last day to apply is however January 12, 2022.
Welcome to apply!
If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com. Visa mindre

Customer Support Specialist at Regional Distribution Center

Ansök    Dec 20    Cewe-Control    Försäljningsassistent
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. In Sweden we are now starting an exciting journey and building up the new Regional Distribution Center for the countries in Northern Europe. In relation, we are now looking for two Customer Service Specialists to our new team. Being a Customer Service Specialist at our Regional Distribution Center, you will be a v... Visa mer
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy.
In Sweden we are now starting an exciting journey and building up the new Regional Distribution Center for the countries in Northern Europe. In relation, we are now looking for two Customer Service Specialists to our new team.
Being a Customer Service Specialist at our Regional Distribution Center, you will be a vital member of the Customer Operation team of EL Sales and Marketing Business Line. In this role, you will be responsible for RDC order handling and internal customer issue resolution, non-conformity case management and other administrative tasks. Your team will own the communications flow from RDC to the local sales units in Scandinavia and Baltics. The location for this role is Nyköping or Västerås.
Are you a problem-solving and a social candidate with experience in order handling or customer services, then this is the right opening for you.


Your responsibilities
Holding overall responsibility for order management process, from orders input by internal customers (ABB Local Sales Organizations) until dispatch to End Customers.
Interacting and coordinating with RDC Team, 3PL and forwarders, if needed.
Ensuring the resolution of customer issues, recommending appropriate solutions for customer requests and coordinating with related teams to ensure the complete handling of the requests.
Proactively informing internal customers (LSO) about issue resolution status, backlog status and all business relevant changes.
Preparing and analyzing regular statistics, using available tools and collecting relevant customer operation information.
Living ABB’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues, and the business.



Your background
Good knowledge of SAP.
Experience in order handling or Customer Services, preferably in a similar industry and B2B.
Proficiency in Microsoft Office application.
Ability to handle many tasks at the same time and great self-management skills.
Being an open-minded person who always strives to understand customer requirements and tries to find the best possible solution.
Good communication skills and intercultural understanding.
Fluency in English and Swedish, written and spoken alike, is a must as you will be working as part of a global organization. Another Nordic language is an advantage.

 
More about us


Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.


Recruiting manager, Claudio Musazzi, +46 155 29 50 75, will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic +46 21 32 03 02; Unionen: Jan Bergman-Bengtsson, +46 21 32 01 29; Ledarna: Urban Mylläri +46 21 32 01 86. All other questions should be directed to recruitment consultant Anna Nordlund on: +46 21 32 50 45.


Interested in joining the crew? Apply for the position by January 7th. Please make sure to complete your application with a CV and cover letter. The applications are reviewed on an ongoing basis. Apply today! Visa mindre

Customer Support Specialist at Regional Distribution Center

Ansök    Dec 17    Cewe-Control    Försäljningsassistent
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy. In Sweden we are now starting an exciting journey and building up the new Regional Distribution Center for the countries in Northern Europe. In relation, we are now looking for two Customer Service Specialists to our new team. Being a Customer Service Specialist at our Regional Distribution Center, you will be a v... Visa mer
Join ABB and work in a team that is dedicated to creating a future where innovative digital technologies allow greater access to cleaner energy.
In Sweden we are now starting an exciting journey and building up the new Regional Distribution Center for the countries in Northern Europe. In relation, we are now looking for two Customer Service Specialists to our new team.
Being a Customer Service Specialist at our Regional Distribution Center, you will be a vital member of the Customer Operation team of EL Sales and Marketing Business Line. In this role, you will be responsible for RDC order handling and internal customer issue resolution, non-conformity case management and other administrative tasks. Your team will own the communications flow from RDC to the local sales units in Scandinavia and Baltics. The location for this role is Nyköping or Västerås.
Are you a problem-solving and a social candidate with experience in order handling or customer services, then this is the right opening for you.


Your responsibilities
Holding overall responsibility for order management process, from orders input by internal customers (ABB Local Sales Organizations) until dispatch to End Customers.
Interacting and coordinating with RDC Team, 3PL and forwarders, if needed.
Ensuring the resolution of customer issues, recommending appropriate solutions for customer requests and coordinating with related teams to ensure the complete handling of the requests.
Proactively informing internal customers (LSO) about issue resolution status, backlog status and all business relevant changes.
Preparing and analyzing regular statistics, using available tools and collecting relevant customer operation information.
Living ABB’s core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues, and the business.



Your background
Good knowledge of SAP.
Experience in order handling or Customer Services, preferably in a similar industry and B2B.
Proficiency in Microsoft Office application.
Ability to handle many tasks at the same time and great self-management skills.
Being an open-minded person who always strives to understand customer requirements and tries to find the best possible solution.
Good communication skills and intercultural understanding.
Fluency in English and Swedish, written and spoken alike, is a must as you will be working as part of a global organization. Another Nordic language is an advantage.

 
More about us


Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Let’s write the future, together.


Recruiting manager, Claudio Musazzi, +46 155 29 50 75, will be happy to answer your questions regarding this position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic +46 21 32 03 02; Unionen: Anders Karolusson, +46 107 32 50 00; Ledarna: Urban Mylläri +46 21 32 01 86. All other questions should be directed to recruitment consultant Anna Nordlund on: +46 21 32 50 45.


Interested in joining the crew? Apply for the position by January 7th. Please make sure to complete your application with a CV and cover letter. The applications are reviewed on an ongoing basis. Apply today! Visa mindre