Lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Nyköping

Se lediga jobb som Personaladministratör/Personalassistent i Nyköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nyköping som finns hos arbetsgivaren.

Administratör till Nyköping

Är du noggrann, strukturerad och trivs i en roll där du får planera och organisera? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med administration och är på jakt efter en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en administratör till vår kund i Nyköping. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och 6 månader framåt, med stor chans till förlängning och eventuell anställning hos kund. Vi arbetar löpande med urv... Visa mer
Är du noggrann, strukturerad och trivs i en roll där du får planera och organisera? Har du dessutom tidigare erfarenhet av att arbeta med administration och är på jakt efter en ny utmaning? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en administratör till vår kund i Nyköping.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse och 6 månader framåt, med stor chans till förlängning och eventuell anställning hos kund. Vi arbetar löpande med urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som administratör kommer du arbeta med varierande uppgifter med ett huvudsakligt fokus på att stötta medarbetare och chefer på avdelningen med administrativa delar.

Du kommer bland annat:
- Vara ett administrativt stöd till avdelningen.
- Vara ett administrativt stöd i projekt.
- Administrera avtal och licenser.
- Hantera en del inköp, till exempel fylla i beställningar åt medarbetare m.m. Du kommer även hantera en del offerter och beställningar.
- kontera fakturor.
- Boka konferenser m.m.

Du kommer arbeta i olika datasystem, samt även ha telefon- och mailkontakt med andra parter både internt och externt.

Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och kan organisera ditt arbete. Du trivs i en roll där du får vara serviceinriktad och ge stöd till dina kollegor. Då du kommer ha mycket kontakt med andra både via telefon och mail är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Du behöver trivas i en roll där du får ta stort eget ansvar, samt tar initiativ till att dina uppgifter blir utförda.

Du har:
- Tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter.
- Grundläggande ekonomikunskaper, till exempel från ett tidigare arbete eller utbildning.
- God data- och systemvana, framförallt tidigare erfarenhet från att arbeta i Officepaketet.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har kunskaper i SharePoint.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Administratör till Vaccinovasmottagning – Nyköping

Vaccinova söker nu en administratör på timmar till våra mottagningar i Nyköping. Tjänsten ämnas att tillsättas omgående. Tjänsten innebär ca 5 timmars arbete i veckan efter schema. Vaccinova är ett sjukvårdsföretag med fokus på trygghet och hälsa. Vi vaccinerar hela familjen och våra erfarna och legitimerade sköterskor är speciellt lyhörda för barnens behov. Vaccinova finns idag på ett stort antal platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagnin... Visa mer
Vaccinova söker nu en administratör på timmar till våra mottagningar i Nyköping. Tjänsten ämnas att tillsättas omgående.

Tjänsten innebär ca 5 timmars arbete i veckan efter schema.

Vaccinova är ett sjukvårdsföretag med fokus på trygghet och hälsa. Vi vaccinerar hela familjen och våra erfarna och legitimerade sköterskor är speciellt lyhörda för barnens behov. Vaccinova finns idag på ett stort antal platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagningar och hos vår partner Apotek Hjärtat.

Som administratör på vår mottagning kommer dina uppgifter vara:

- Behjälplig vid uppsättning och nedtagande av mottagningsplats

- Mottagande av patient

- Hantering av betalning

- Inventering

- Enklare administrativt arbete

För att trivas i arbetet hos oss krävs att du har datorvana.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Bemanningsplanerare till allmänpsykiatriska avdelningen

Allmänpsykiatriska avdelningen, Nyköpings lasarett Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Vi söker dig som vill jobba hos oss på allmänpsykiatriska avdelningen. Om oss Allmänpsykiatriska avdelningen arbetar med bland annat patienter med affektiva tillstånd, ätstörningsproblematik, självskadebeteende. Avdelningen har totalt 16 vårdplatser. Personalgruppen består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och skötare. Vi har ett... Visa mer
Allmänpsykiatriska avdelningen, Nyköpings lasarett

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vi söker dig som vill jobba hos oss på allmänpsykiatriska avdelningen.

Om oss
Allmänpsykiatriska avdelningen arbetar med bland annat patienter med affektiva tillstånd, ätstörningsproblematik, självskadebeteende. Avdelningen har totalt 16 vårdplatser. Personalgruppen består av läkare, sjuksköterskor, undersköterskor och skötare. Vi har ett gott samarbetsklimat där vi värnar om teamarbete där ett nära samarbete mellan alla i personalgruppen är en naturlig del.

Det är gångavstånd från tågstationen, vilket ger goda pendlingsmöjligheter till och från ”Södermanlands hjärta”.

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten innefattar utmanande och omväxlande arbetsuppgifter. Du skall tillsammans med vårdenhetschefen och biträdande vårdenhetschef skapa en trygg och stabil miljö för medarbetare och vara en del i att utveckla samverkan kring bemanningsplanering och skapa en arbetsmiljö som präglas av delaktighet och ansvarstagande. Du verkar för en god samverkan internt på kliniken. Du kommer ha en central funktion och vara navet kontakten utåt mot vårdgrannar och myndigheter. Du kommer också att delta i förekommande möten och konferenser.

Dina arbetsuppgifter består bl.a. av:
Bemanningsplanering och hantering av personal- och lönesystemet Heroma
Hantering av avdelningens IT-teknik
Administrativt stöd kring vårdplanering och utskrivning
Ta minnesanteckningar och föra protokoll vid möten
Övrig telefonservice.

Din kompetens
Vi söker dig som är vårdutbildad med intresse av administration. Meriterande är erfarenhet av bemanningsplanering och att arbeta i personal- och lönesystemet Heroma.
Tidigare erfarenhet från psykiatrisk verksamhet är önskvärt.

Vid rekrytering läggs stor vikt vid personliga egenskaper som förmåga att ta egna initiativ, arbeta självständigt, noggrannhet, flexibilitet, samarbetsförmåga, servicetänkande samt ett gott bemötande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Vårdenhetschef Monika Tsoma, 073-868 29 85.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på allmänpsykiatriska avdelningen!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2023-08-23.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Vi söker dig som vill arbeta som personaladministratör

Vi söker nu en personaladministratör som vill stötta oss i det dagliga arbetet. Arbetsuppgifterna som kan förekomma är bland annat: - Annonsutformning - Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer, gruppintervjuer samt referenstagning - Arbetsmarknadsaktiviteter ex. deltagande på mässor mm - Schemaläggning av konsulter - Telefonkontakt med konsulter - Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av listor mm. - Intervjuer - Gruppaktivitete... Visa mer
Vi söker nu en personaladministratör som vill stötta oss i det dagliga arbetet.

Arbetsuppgifterna som kan förekomma är bland annat:
- Annonsutformning
- Urval, telefonintervjuer, inbokning av intervjuer, gruppintervjuer samt referenstagning
- Arbetsmarknadsaktiviteter ex. deltagande på mässor mm
- Schemaläggning av konsulter
- Telefonkontakt med konsulter
- Administrativa uppgifter, såsom sortering, uppdatering av listor mm.
- Intervjuer
- Gruppaktiviteter

Tjänsten är på ca 40% och passar därför dig som har studier eller annan huvudsaklig sysselsättning. Vi ser gärna att du har möjlighet att arbeta under sommaren.

Du kommer även att vara behjälplig med våra jobbmatchningsaktiviteter där gruppaktiviteter, seminarium ingår samt planering och cv skrivning.

Din profil
Som person trivs du i en dynamisk organisation där den ena dagen inte är den andra lik. För att passa in i vårt team bör du vara en lagspelare, ha ett stort intresse för människor och genom ett helhjärtat engagemang vara en god representant för StudentConsulting. Du är självständig, noggrann, effektiv och utåtriktad. Vi ser att du är driven som person och tycker om att få saker gjort. Att ge hög service i allt du gör är en självklarhet för dig.

Om du känner att detta är en tjänst för dig, ansök redan idag, vi rekryterar löpande!

Varmt välkommen med din ansökan

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com Visa mindre

Personalplanerare sommarvikariat

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det tre personalplaner... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det tre personalplanerare och en schemaläggare som arbetar tillsammans. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Östra Rundgatan 11 och till sommaren söker vi två personer som kan stötta upp teamet under semesterperioden. Även till Äldreomsorgen söker vi två sommarvikarier under sommarperioden. Dessa personer kommer att sitta ute i verksamheterna.
Grunduppdraget är att bemanna korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på våra enheter. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö ute i verksamheterna. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dej efter ändrade omständigheter. Det här är ett jobb som innebär tät kontakt med chefer, medarbetare och korttidsvikarier.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och god it-vana. Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är ett krav. Det är ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå. Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Kommunikation är A och O för att lyckas i din roll och du behöver ha en hög känsla av att ge service. Du kommer att behöva förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna och kunna hantera det på ett bra sätt.

Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc). Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning och/eller personaladministrativa system. De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Visma Recruit.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatumet.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Personalplanerare

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det tre personalplaner... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Inom Funktionsstödsomsorgen som hör till Division Social omsorg är det tre personalplanerare och en schemaläggare som arbetar tillsammans. Vi sitter i nyrenoverade lokaler på Östra Rundgatan 11.
Grunduppdraget är att bemanna korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på våra enheter. Planeringen kommer utgå från lagar, rutiner och kollektivavtal som ska bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö ute i verksamheterna. Under en arbetsdag kan mycket förändras och du kan komma att behöva anpassa dej efter ändrade omständigheter.

Som personalplanerare hos oss kommer du också vara delaktig i rekrytering av vikarier samt medverka i kommungemensam introduktion. Det här är ett jobb som innebär tät kontakt med chefer, medarbetare, och korttidsvikarier. I arbetet ingår att kontinuerligt bevaka hanteringen av LAS (Lagen om anställningsskydd).

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och god it-vana. Att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska är ett krav. Du tänker innovativt och vill vara med och vidareutveckla vårt arbetssätt kring bemanning. Det är ofta mycket på en gång vilket gör att du behöver behålla lugnet och fokusera på rätt saker trots att stressade eller pressade situationer kan uppstå. Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.

Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Kommunikation är A och O för att lyckas i din roll och du behöver ha en hög känsla av att ge service. Du kommer att behöva förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna och kunna hantera det på ett bra sätt.

Arbetet kräver goda kunskaper om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler etc). Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning och/eller personaladministrativa system. De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Visma Recruit.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Regional Personalplanerare till Kriminalvården

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Du erbjuds en spännande och viktig roll som delaktig i en grupp med personalplanerare som arbetar med kort- och lå... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Du erbjuds en spännande och viktig roll som delaktig i en grupp med personalplanerare som arbetar med kort- och långsiktig personalplanering mot kärnverksamheten inom region mitt.

Arbetet passar dig som är en naturlig problemlösare och stimuleras av ett socialt arbete där man bygger långsiktiga relationer. Du är kommunikativ och uppskattar utmaningar som driver på resultat.

Rollen innefattar bl a:
- Daglig kontakt med kärnverksamheten
- Lösa kort- och långsiktiga vakanser
- Semester- och utbildningsplanering
- Prognosticera och planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt
- Planering av personal enligt lagar, rutiner och kollektivavtal
- Proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål.

Vi söker nu en personalplanerare för en spännande och viktig roll. Befattningen är placerad i Västerås.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och intresse, vilja och förmåga att hjälpa dina kollegor för att leverera lösningar. Du arbetar bra med komplexa frågor och kan analysera svåra problem. I ditt arbete planerar, organiserar och prioriterar du dina uppgifter på ett effektivt sätt. Du kan se helheter och ta hänsyn till det större perspektivet.

Grundkrav är:
• Gymnasieexamen med inriktning mot personal och/eller personalekonomi alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant.
• Erfarenhet av bemanningsplanering/rangering.
• Erfarenhet av personal- och bemanningssystem.
• Kunskap om lagar och avtal (arbetsrätt, arbetstidsregler, policys etc).
• Mycket god datorvana.
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska.

Meriterande är:
• Ytterligare utbildning inom arbetsrätt eller personalvetenskap.
• Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor.
• Erfarenhet av statliga kollektivavtal.
• Erfarenhet av lönehandläggning.
• Erfarenhet av Heroma.
• Erfarenhet av arbete inom kriminalvården

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Vi tillämpar löpande urval.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

Administratör till Vaccinovasmottagning – Nyköping

Vaccinova söker nu en administratör på timmar till våra mottagningar i Nyköping. Tjänsten ämnas att tillsättas omgående. Tjänsten innebär ca 5 timmars arbete i veckan efter schema. Vaccinova är ett sjukvårdsföretag med fokus på trygghet och hälsa. Vi vaccinerar hela familjen och våra erfarna och legitimerade sköterskor är speciellt lyhörda för barnens behov. Vaccinova finns idag på ett stort antal platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagnin... Visa mer
Vaccinova söker nu en administratör på timmar till våra mottagningar i Nyköping. Tjänsten ämnas att tillsättas omgående.

Tjänsten innebär ca 5 timmars arbete i veckan efter schema.

Vaccinova är ett sjukvårdsföretag med fokus på trygghet och hälsa. Vi vaccinerar hela familjen och våra erfarna och legitimerade sköterskor är speciellt lyhörda för barnens behov. Vaccinova finns idag på ett stort antal platser i Sverige, både i våra egna vaccinationsmottagningar och hos vår partner Apotek Hjärtat.

Som administratör på vår mottagning kommer dina uppgifter vara:

- Behjälplig vid uppsättning och nedtagande av mottagningsplats

- Mottagande av patient

- Hantering av betalning

- Inventering

- Enklare administrativt arbete

För att trivas i arbetet hos oss krävs att du har datorvana.

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Planerare till Operativ Verksamhetsstyrning med placering i Nyköping eller

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige. Polisområde Södermanland, som är ett av tre polisområden i Polisregion Öst, söker tre nya medarbetare som planerare där två har placering i Nyköping och en i Strängnäs. Gruppen för operativ verksamhetsstyrning tillhör poli... Visa mer
Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Södermanland, som är ett av tre polisområden i Polisregion Öst, söker tre nya medarbetare som planerare där två har placering i Nyköping och en i Strängnäs.
Gruppen för operativ verksamhetsstyrning tillhör polisområdets kansli och medarbetarna är fördelade med ansvarsområden för Eskilstuna, Nyköping, Katrineholm, Skavsta, Strängnäs samt regionala grupper.

ARBETSUPPGIFTER
Som planerare arbetar du som ett stöd till cheferna inom Polisområdet. Du arbetar med att planera och följa upp den operativa verksamheten, både långsiktigt och kortsiktigt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:

• Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
• Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
• Administrera viss utbildning
• Granska lönepåverkande händelser i lönesystemet Heroma
• Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och medarbetare
• Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor.
• Skapa arbetstidsbehov i polisens datasystem COPS (planeringssystem) utifrån fattade beslut av ledningsgrupp.
• Administrera avvikelse som uppkomna händelser, frånvaro mm i fastställt schema
• Kvalitetssäkra planeringen under hela processen och se till att planeringsdirektiven följs.
• Semesterplanering enligt direktiv
• Registrera frånvaro i lönesystemet Heroma
• Administrera och redovisa timanställdas arbetstider
• Andra uppdrag som delegeras utav ansvarig gruppchef

För tjänsten i Strängnäs tillkommer även arbetsuppgifter såsom sortering av post, inscanning av styckgods, flytt av inventarier, orderbeställning och lagerhållning samt vissa andra serviceåtgärder inom polishuset i Strängnäs. Merparten av arbetsuppgifterna är dock kopplade mot personalplanering.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt
• Erfarenhet av personalplanering
• Erfarenhet av användning av datoriserade planeringsverktyg
• Mycket god vana av Officepaketet, särskilt Excel
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• B Körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av att ha arbetat med personaladministration eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete
• Erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS och/eller Heroma
• Erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, m.fl.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självgående där du planerar, organiserar och strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt. I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. I rollen som planerare fungerar du som en knytpunkt mellan medarbetare och verksamhetens chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och trivs med att nätverka och samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Placeringsort: Nyköping eller Strängnäs

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26 mars 2023. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. Visa mindre

Administratör till häktet Nyköping

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Som administratör förväntas du möta behovet av ett löpande administrativt stöd till såväl anstalts/ häkteschefen s... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör förväntas du möta behovet av ett löpande administrativt stöd till såväl anstalts/ häkteschefen som övriga chefer vid verksamhetsområde Nyköping.

Dina arbetsuppgifter är att driva administrativa processer, främst kopplat till våra häktesklienter och rättsprocessen. Utöver det klientadministrativa arbetet kommer du också arbeta med annan sedvanlig administration så som arkiv och diarium, mejl- och posthantering, registervård och avtalsbevakning.

Då många av våra processer är beroende av andra aktörer, behöver du också bygga och förvalta goda relationer med andra myndigheter.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning eller annan administrativ utbildning som bedöms likvärdig.
Arbetet förutsätter att du har god administrativ förmåga, goda kunskaper om, och skicklighet i att arbeta med de olika Office-programmen. Du är serviceinriktad, kan arbeta självständigt och van att arbeta i ett tidvis högt tempo. Du trivs med att vara spindeln i nätet och kan hantera flera parallella processer. Personliga egenskaper som värdesätts är flexibilitet och god samarbetsförmåga.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är strukturerad och noggrann. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och lämplighet utifrån dessa kriterier.

Du förutsätts dela Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn präglad av en tro på människors vilja och möjlighet till utveckling och förändring.
Erfarenhet krävs.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
Erfarenhet av administrativt arbete
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
• Goda kunskaper i Office-programmen
• Väl vitsordad arbetslivserfarenhet från likvärdigt arbete

Krav som vi har är att du har:
Erfarenhet av administrativt arbete.

Det är meriterande om du har:
• Kunskap om och erfarenhet av att arbeta med Kriminalvårdens administrativa system inkl de klientadministrativa system som förekommer samt journal- och akthantering
• Arbetslivserfarenhet från Kriminalvården och/eller annan rättsvårdande myndighet, gärna med administrativ inriktning
- Utbildning i Platina


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

HR-administratör till välkänd aktör inom transportindustrin – Södertälje

Vi söker dig med erfarenhet av personaladministration och är på jakt efter ett nytt spännande uppdrag! Om du trivs i den stöttande och koordinerande HR-rollen samt uppskattar nära arbete med dina kollegor så kan det här vara din nästa arbetsplats. Läs vidare och ansök redan idag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en personaladministratör till vår kund, ett företaget som är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med partners och kun... Visa mer
Vi söker dig med erfarenhet av personaladministration och är på jakt efter ett nytt spännande uppdrag! Om du trivs i den stöttande och koordinerande HR-rollen samt uppskattar nära arbete med dina kollegor så kan det här vara din nästa arbetsplats. Läs vidare och ansök redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en personaladministratör till vår kund, ett företaget som är en världsledande leverantör av transportlösningar. Tillsammans med partners och kunder driver dom omställningen till ett hållbart transportsystem. Tjänsten är placerad på vår kunds stora huvudkontor i Södertälje, på HR-avdelningen som behöver stöttning omgående.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Rollen som personaladministratör innefattar sedvanliga arbetsuppgifter så som att administrera allt vid en ny anställning och det som kan ske under en anställning – ex. tjänstledighet, byte av lön, byte av tjänsteställe, friskvård, pensioner m.m. – samt det administrativa kring en avslutad anställning. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta i systemet Aditro, men detta är inget krav.
Dina egenskaper
För att lyckas i det här uppdraget ser vi att du är en skicklig administratör som är ordningsam, noggrann och strukturerad, samt har ett gott öga vad gäller prioritering av arbetsuppgifter. Vi tror att du trivs när tempot är högre och med god samarbetsförmåga och stort engagemang ser du till att alltid ge den bästa servicen. Du värdesätter kvalitén i det du levererar och tar ansvar för ditt arbete.
Låter det här som en intressant utmaning? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, så skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Arbetslivserfarenhet som personaladministratör
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

Meriterande:
Eftergymnasial utbildning, med fördel juridisk, ekonomisk eller beteendevetenskaplig

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid i 6 månader, med möjlig förlängning. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Fredrika Lundmark som kan nås på [email protected]. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33381 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 800 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

HR administratör - vikariat

HR-avdelningens uppdrag är att strategiskt & operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områden såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, och jämställdhet. Vi erbjuder dig ett spännande och kvalificerat arbete på en engagerad HR-avdelning där vi tar tillvara våra olika kompetenser och lär av varandra. Vikariatet gäller fram till 2023-02-28 med möjlighet till eventuell förlängning. ARBETSUPPGIFTER I rollen som ... Visa mer
HR-avdelningens uppdrag är att strategiskt & operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områden såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, och jämställdhet.

Vi erbjuder dig ett spännande och kvalificerat arbete på en engagerad HR-avdelning där vi tar tillvara våra olika kompetenser och lär av varandra.

Vikariatet gäller fram till 2023-02-28 med möjlighet till eventuell förlängning.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-administratör fyller du en viktig funktion som stöttar chefer såväl som kollegor med administration på övergripande såväl som detaljnivå. Arbetsuppgifter innefattar bland annat hantering och granskning av anställningsavtal, hantering av frågor i vår funktionsbrevlåda med fokus på att vägleda och lotsa våra chefer och medarbetare. Vi ansvarar även för framtagande av tjänstgöringsintyg samt inhämtning och sammanställning av statistik. Det kan förekomma annonsering och administration i rekryteringssystem.

Arbetet innebär kontakt med kommunens chefer och ibland även medarbetare, fackliga representanter, kandidater och medborgare. Många frågor kommer att hanteras direkt av dig vid en första kontakt med våra kunder och samarbetspartners.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha:
• Utbildning på lägst gymnasienivå
• Tidigare erfarenhet av administrations - och servicearbetet
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att administrera anställningsavtal och/eller andra personaladministrativa uppgifter

Meriterande är:
• Erfarenhet av att arbeta i HR och/eller rekryteringssystem
• Erfarenhet av att administrera anställningsavtal och/eller personaladministrativa uppgifter.

För att lyckas i denna roll krävs att du är lugn, strukturerad och noggrann. Då du i din roll kommer att arbeta gentemot många olika kontaktytor är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratör till Nyköpings förskolor

I Nyköping tror vi på utbildning som ger både goda resultat och stärker de värden som skapar ett hållbart samhälle. Vi ser förskolan, skolan och våra arenor för kultur och bildning som några av de viktigaste platserna för att skapa förutsättningar för demokrati och möten utifrån allas olikheter. Division Barn Utbildning Kultur ansvarar för 36 förskolor, två förskolebussar, 16 grundskolor inklusive särskola, Nyköpings gymnasium, Campus Nyköping samt Stadsbi... Visa mer
I Nyköping tror vi på utbildning som ger både goda resultat och stärker de värden som skapar ett hållbart samhälle. Vi ser förskolan, skolan och våra arenor för kultur och bildning som några av de viktigaste platserna för att skapa förutsättningar för demokrati och möten utifrån allas olikheter. Division Barn Utbildning Kultur ansvarar för 36 förskolor, två förskolebussar, 16 grundskolor inklusive särskola, Nyköpings gymnasium, Campus Nyköping samt Stadsbiblioteket och barnkultur.

Division Barn Utbildning Kultur ansvarar för 36 förskolor som är uppdelade i fyra områden. Administratörerna har sin arbetsplats på Förskole center som också är en mötesplats för förskolans ledningsteam och utvecklingsteam. Nu söker vi en vikarierande administratör till teamet som arbetar mot dessa fyra förskole områden. Vikariatet sträcker sig till årsskiftet men kan eventuellt bli längre





ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom förskolan kommer du att ha ett varierande arbete i nära samarbete med rektorer och biträdande rektorer, samt med de andra i ditt team. Ditt uppdrag är att ge stöd och service till förskolans rektorer och biträdande rektorer gällande administrativa frågor som personaladministration, fakturahantering, beställningar, rapportering av statistik och handläggning av offentliga handlingar med mera. Du kommer även att sköta protokollföring vid olika möten.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
o Administrativt stöd och service till rektor, biträdande rektorer och verksamheter
o Personaladministration i kommunens system Procapita
o Fakturahantering i Visma
o Visst stöd i budgetarbete och ekonomisk uppföljning
o Behörig inköpare enligt kommunens ramavtal
o Behörig inköpare IT & telefoni
o Löpande uppdatera och aktualisera förskolornas hemsidor
o Planering och bokning av resor, konferenser
o Ärendehantering och diarieföring i kommunens arkivsystem Platina
o Skapa och förnya dokument och mallar till verksamheterna i Officepaketens olika program
o Delegationsbeslut till nämnden


KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning/påbyggnad. Du har goda kunskaper i Officepaketets alla program, intresse av att lära dig nya system och gedigen erfarenhet av administrativt arbete. Du är noggrann, strukturerad, driven och serviceinriktad i ditt arbetssätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och ser kommunikation som ett självklart inslag i arbetet. Vidare är du lösningsorienterad, prestigelös och har en utpräglad teamkänsla.

Tidigare administrativt arbete är meriterande

Är du nyfiken på förskolan och vill arbeta i en dynamisk organisation med engagerade chefer och andra drivna administratörer och samtidigt bli en del av ett fantastiskt team? Tveka inte att komma in med din ansökan


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

• När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693
• Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
• Inom vår verksamhet gäller lagen om registerkontroll (SF 2000:873). Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.
• Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. Visa mindre

Administratör till anstalt och häkte Nyköping

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområdet (VO) Nyköping består av Anstalt och Häkte, Anstalten har 59 platser i säkerhetsklass två, Häktet Arnö har 32 plat... Visa mer
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Verksamhetsområdet (VO) Nyköping består av Anstalt och Häkte, Anstalten har 59 platser i säkerhetsklass två, Häktet
Arnö har 32 platser. Häktet Arnö och anstalten ligger strax utanför Nyköpings centrum. Häktet Nyköping har 39 platser och
ligger centralt i Nyköping.

ARBETSUPPGIFTER
Underlag för befattningen är att fylla det behovet av ett löpande administrativt stöd till såväl anstalts/ häkteschefen som övriga chefer vid verksamhetsområde Nyköping.

Uppgifter är att ge löpande administrativt stöd, avtalsbevakning, arkiv och diarium, mejl-och posthantering, registervård, utskrifts- och lay-out-arbete samt att fungera som verksamhetsområdets miljösamordnare och brandskyddssamordnare.

Vidare ingår att arbeta med verksamhetsområdets IT-frågor inom ramen för den IT-miljö som ett VO har att tillgå.

KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning eller annan administrativ utbildning som bedöms likvärdig.
Arbetet förutsätter att du har god administrativ förmåga, goda kunskaper om, och skicklighet i att arbeta med de olika Office-programmen. Du är serviceinriktad, kan arbeta självständigt och van att arbeta i ett tidvis högt tempo. Andra personliga egenskaper som värdesätts är flexibilitet och god samarbetsförmåga.
Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och är strukturerad och noggrann. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper och lämplighet utifrån dessa kriterier.

Du förutsätts dela Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn präglad av en tro på människors vilja och möjlighet till utveckling och förändring.
Erfarenhet krävs.

Vi söker dig som har:
• Fullständig gymnasiekompetens (läs mer via länk under övrigt)
• Goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• God datorvana
• B-körkort
Det är meriterande om du har:
• Arbetslivserfarenhet från kriminalvård, säkerhetsarbete, eller brandskyddsarbete.
• Övningsledare

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal. Visa mindre

HR Administratör - vikariat

HR-avdelningens uppdrag är att strategiskt & operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områden såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, och jämställdhet. Vi erbjuder dig ett spännande och kvalificerat arbete på en engagerad HR-avdelning där vi tar tillvara våra olika kompetenser och lär av varandra. En av våra administratörer ska vara studieledig under perioden 15/6-15/8 och vi söker nu en vikarie för henne. ... Visa mer
HR-avdelningens uppdrag är att strategiskt & operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områden såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, och jämställdhet.

Vi erbjuder dig ett spännande och kvalificerat arbete på en engagerad HR-avdelning där vi tar tillvara våra olika kompetenser och lär av varandra.

En av våra administratörer ska vara studieledig under perioden 15/6-15/8 och vi söker nu en vikarie för henne.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-administratör fyller du en viktig funktion som stöttar chefer såväl som kollegor med administration på övergripande såväl som detaljnivå. Arbetsuppgifter innefattar bland annat hantering och granskning av anställningsavtal, hantering av frågor i vår funktionsbrevlåda med fokus på att vägleda och lotsa våra chefer och medarbetare. Vi ansvarar även för framtagande av tjänstgöringsintyg samt inhämtning och sammanställning av statistik. Det kan förekomma annonsering och administration i rekryteringssystem.

Arbetet innebär kontakt med kommunens chefer och ibland även medarbetare, fackliga representanter, kandidater och medborgare. Många frågor kommer att hanteras direkt av dig vid en första kontakt med våra kunder och samarbetspartners.



KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha:
• Utbildning på lägst gymnasienivå
• Tidigare erfarenhet av administrations - och servicearbetet
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
• Erfarenhet av att administrera anställningsavtal och/eller andra personaladministrativa uppgifter

Meriterande är:
• Erfarenhet av att arbeta i HR och/eller rekryteringssystem
• Erfarenhet av att administrera anställningsavtal och/eller personaladministrativa uppgifter.

För att lyckas i denna roll krävs att du är lugn, strukturerad och noggrann. Då du i din roll kommer att arbeta gentemot många olika kontaktytor är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratör till Nyköpings förskolor

I Nyköping tror vi på utbildning som ger både goda resultat och stärker de värden som skapar ett hållbart samhälle. Vi ser förskolan, skolan och våra arenor för kultur och bildning som några av de viktigaste platserna för att skapa förutsättningar för demokrati och möten utifrån allas olikheter. Vi vet vilka utmaningar vi har - vi arbetar kollektivt och kollegialt och våra satsningar kan bara möjliggöras genom modiga och professionella medarbetare och ch... Visa mer
I Nyköping tror vi på utbildning som ger både goda resultat och stärker de värden som skapar ett hållbart samhälle. Vi ser förskolan, skolan och våra arenor för kultur och bildning som några av de viktigaste platserna för att skapa förutsättningar för demokrati och möten utifrån allas olikheter.

Vi vet vilka utmaningar vi har - vi arbetar kollektivt och kollegialt och våra satsningar kan bara möjliggöras genom modiga och professionella medarbetare och chefer som är trygga förebilder för våra barn och ungdomar och som leder arbetet vidare mot våra högt ställda målsättningar. Vill du vara delaktig i vårt arbete med utbildning för ett starkare samhälle?

Division Barn Utbildning Kultur ansvarar för 36 förskolor som från årsskiftet kommer att vara uppdelade i fyra områden. Nu söker vi en administratör till ett av dessa områden. Administratörerna har sina arbetsplatser på Förskolecenter som också är en mötesplats för förskolans ledningsteam och utvecklingsteam.

Är du nyfiken på förskolan och vill arbeta i en dynamisk organisation med engagerade chefer och andra drivna administratörer? Då ser vi fram emot din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom förskolan kommer du att ha ett varierande arbete i nära samarbete med rektorer och biträdande rektorer. Ditt uppdrag är att ge stöd och service till förskolans rektorer och biträdande rektorer gällande administrativa frågor så som personaladministration, fakturahantering, beställningar, rapportering av statistik och handläggning av offentliga handlingar med mera. Du kommer även att ingå i administratörsteamet om fyra administratörer som har ett likvärdigt uppdrag och som vid behov omfördelar arbetsuppgifterna för att skapa en bra helhet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
o Administrativt stöd och service till rektor, biträdande rektorer och verksamheter
o Personaladministration i kommunens system Procapita
o Fakturahantering i Visma
o Visst stöd i budgetarbete och ekonomisk uppföljning
o Behörig inköpare enligt kommunens ramavtal
o Behörig inköpare IT & telefoni
o Löpande uppdatera och aktualisera förskolornas hemsidor
o Planering och bokning av resor, konferenser
o Ärendehantering och diarieföring i kommunens arkivsystem Platina
o Skapa och förnya dokument och mallar till verksamheterna i Officepaketens olika program
o Delegationsbeslut till nämnden


KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning, gärna med administrativ inriktning/påbyggnad. Du har goda kunskaper i Officepaketets alla program, intresse av att lära dig nya system och gedigen erfarenhet av administrativt arbete. Du är noggrann, strukturerad, driven och serviceinriktad i ditt arbetssätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och ser kommunikation som ett självklart inslag i arbetet. Vidare är du lösningsorienterad, prestigelös och har en utpräglad teamkänsla.

Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete krävs.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Utvecklingsinriktad HR-administratör

Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter... Visa mer
Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla.

Södermanland är en av de snabbast växande regionerna i Sverige och Länsstyrelsen står inför flera intressanta utmaningar och ett spännande utvecklingsarbete. Länsstyrelsen arbetar för att utveckla länet och vi söker nu en ny kollega som vill bidra i arbetet.

Vi söker nu en engagerad och driven medarbetare till vår HR-enhet. Enheten består idag av fyra medarbetare och ingår i avdelningen för verksamhetsstyrning och stöd. Avdelningens gemensamma ansvar är att utveckla verksamhetsstyrning, ekonomistyrning, arbetsgivarfrågor och att ge stöd och råd till avdelningschefer och enhetschefer. Avdelningen arbetar med utredning, analys, HR, ekonomi, kommunikations- och säkerhetsfrågor. Länsledningens personliga stab ingår också i avdelningen.

Arbetsuppgifter

Vi vill fortsätta utveckla HR-arbetet och processerna utifrån kärnverksamheternas behov. Länsstyrelsen strävar efter att vara en modern och attraktiv arbetsplats. I detta arbete kommer du att ha en viktig roll. Engagerade och ansvarstagande medarbetare är en förutsättning för att vi ska kunna genomföra våra uppdrag med rätt kvalitet.

Som HR-administratör får du ett mångsidigt arbete i en verksamhet i utveckling. I arbetsuppgifterna ingår administration inom HRs alla områden; löner, rekrytering, utbildning, introduktion med mera. Du kommer att ha en viktig roll i att bidra till en effektiv verksamhet. I uppgifterna ingår bland annat att se över hur HRs administrativa processer kan digitaliseras, det kan exempelvis innebära att utveckla rutiner och skapa webbaserade formulär. I uppgifterna ingår även att ansvara för post och mail som kommer till HR, fakturahantering, arkivering och diarieföring. Du kommer även att skriva mötesanteckningar, uppdatera intranät, göra bokningar och ta emot anmälningar till seminarier och utbildningstillfällen som HR ansvarar för.

Beroende på din vilja och kompetens finns stora möjligheter att utvecklas inom något av HRs områden exempelvis inom rekrytering eller introduktion.

Inom avdelningen hjälps vi åt vid arbetstoppar eller specifika evenemang så du bör vara beredd att bistå avdelningen även i andra uppgifter.

Kvalifikationer och profil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig med förmåga och vilja att leverera god service. Du är engagerad, strukturerad och noggrann. Du har några års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, gärna inom en myndighet. Du har gärna en eftergymnasial utbildning men minst gymnasieexamen, goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt vana att arbeta i olika administrativa IT-system.

Du behöver vara självgående och ha förmågan att planera ditt arbete samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dina insatser där de bäst behövs. Du tar egna initiativ till effektiviseringar och bidrar aktivt till avdelningens goda arbetsmiljö och utveckling. 

Du kommer att ha kontakt med många kollegor internt och därför är det självklart att du är kommunikativ och har ett professionellt bemötande.

Vill du komma till en arbetsplats med länet som arbetsfält och med värderingar som helhet, ansvar och respekt så är du välkommen att söka. Vi ser fram emot att ta emot ytterligare en engagerad kollega till vår enhet.

Om tjänsten

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2020-04-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas.

Sista ansökningsdag är den 9 februari 2020.


Om Länsstyrelsen

Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling.

Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk.

Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier - vi finns på Facebook, LinkedIn och Twitter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

HR Administratör - Rekryteringscenter

HR-avdelningens uppdrag är att strategiskt & operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områden såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, och jämställdhet. Rekryteringscenter har i uppdrag att stötta och utveckla organisationen i det operativa såväl som det strategiska kompetensförsörjningsarbetet för att säkerställa att vi har medarbetare med rätt kompetens, nu och i framtiden. På detta sätt bidra vi till samhälle... Visa mer
HR-avdelningens uppdrag är att strategiskt & operativt utveckla och driva HR-arbetet i hela kommunen inom områden såsom kompetensförsörjning, rekrytering, arbetsmiljö, ledarskap, och jämställdhet.

Rekryteringscenter har i uppdrag att stötta och utveckla organisationen i det operativa såväl som det strategiska kompetensförsörjningsarbetet för att säkerställa att vi har medarbetare med rätt kompetens, nu och i framtiden. På detta sätt bidra vi till samhället genom att utveckla Nyköpings kommun som arbetsgivare.

HR-avdelningen är i ett utvecklingsskede efter en centralisering under hösten 2018. Vi arbetar nu med att fastställa, förtydliga och utveckla organisationens struktur och arbetssätt. Det gäller inte minst vår administration där vi utvecklar och justerar i tidigare rutiner samt effektiviserar och ifrågasätter allt för att nå ett ännu bättre resultat. Det här är ett krävande men roligt arbete som ska rymmas inom ramen för vårt ordinarie uppdrag.

Vi söker nu en HR-administratör med bred erfarenhet som vill vara med och utveckla Rekryteringscentrets administrativa processer och arbetssätt!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som HR-administratör fyller du en viktig funktion som stöttar chefer såväl som kollegor med administration på övergripande såväl som detaljnivå. Arbetsuppgifter innefattar bland annat hantering och granskning av anställningsavtal, annonsering och administration i rekryteringssystem, framtagande av arbetsgivarintyg och tjänstgöringsintyg samt inhämtning och sammanställning av statistik. Du kommer även att vara med och representera Nyköpings kommun i arbetet med att utveckla arbetsgivarvarumärket på mässor och i Sociala medier.

Du är i mångt och mycket ansiktet utåt för HR´s arbete på en övergripande nivå. Det innefattar kontakt med kommunens chefer och ibland även medarbetare, fackliga representanter, kandidater och medborgare. Många frågor kommer att hanteras direkt av dig vid en första kontakt med våra kunder och samarbetspartners. För mer komplexa frågor ansvarar du för att frågor hamnar på rätt nivå för besvarande, och att detta sker på ett utomordentligt serviceinriktat sätt, och säkerställa snabb återkoppling.

Hos oss på Rekryteringscenter arbetar vi kollegialt och det är en av våra viktigaste hörnstenar, det är därför viktigt att du har ett flexibelt förhållningssätt till ditt arbete och en förståelse för att vi hjälper varandra där det behövs mest just nu. I övrigt så har vi en otroligt bra arbetsgrupp som trivs tillsammans, vi har en balans mellan det professionella och det trevliga på arbetet.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha:
• Utbildning på lägst gymnasienivå
• Tidigare erfarenhet av brett administrations - och servicearbetet
• Mycket goda kunskaper i Officepaketet
• God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

Meriterande är:
• Erfarenhet av att administrera anställningsavtal och/eller andra personaladministrativa uppgifter
• Erfarenhet av att vägleda och stötta administrativt, ur ett brett organisatoriskt perspektiv
• Förmåga att kommunicera på ett professionellt vis i tal och skrift
• Dokumenterad goda resultat inom service och support
• Erfarenhet av att arbeta i HR och/eller rekryteringssystem

För att lyckas i denna roll krävs att du är lugn, strukturerad och noggrann. Du måste ha en god förmåga att prioritera vid snabba förändringar. Då du i din roll kommer att arbeta gentemot många olika kontaktytor är det viktigt att du har god samarbetsförmåga samt är serviceinriktad. Du arbetar självständigt med att planera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter och trivs med ett högt arbetstempo.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Erfaren administratör

Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter... Visa mer
Länsstyrelsen är en expertmyndighet inom områden som natur och miljö, samhällsbyggnad och landsbygd, direkt underställd regeringen. Vi fungerar som en länk mellan människor, kommuner, regioner och olika myndigheter. Vi verkar för att nationella mål får genomslag i länet. Det gör vi genom att se till helheten i vår myndighetsutövning, genom att förmedla kunskap och genom att samordna och utveckla olika sakfrågor. Hållbar utveckling ger framtiden möjligheter i ett Södermanland för alla.

Södermanland är en av de snabbast växande regionerna i Sverige och Länsstyrelsen står inför flera intressanta utmaningar och ett spännande utvecklingsarbete. Länsstyrelsen arbetar för att utveckla länet och vi söker nu en ny kollega som vill bidra i arbetet. 

Vi söker en erfaren administratör till avdelningen för verksamhetsstyrning och stöd. Avdelningens ansvar är verksamhetsstyrning och ledningsstöd till landshövding och länsråd samt verksamhetsstöd till avdelningarna och enheterna. Avdelningen arbetar med utredning, analys, HR, ekonomi, kommunikations- och säkerhetsfrågor. Tjänsten som administratör tillhör HR-enheten men servar hela avdelningen.

Arbetsuppgifter

Som administratör får du ett mångsidigt arbete i en verksamhet i utveckling. Du kommer att ha en viktig roll i att bidra till en effektiv verksamhet. I arbetsuppgifterna ingår att leverera god service inom avdelningen, föra protokoll och skriva mötesanteckningar, diarieföra, uppdatera webb och intranät, göra bokningar och ta emot anmälningar till möten samt sköta en del administration inom HR-enheten. Vissa arbetsuppgifter riktar sig till hela organisationen så som exempelsvis adminsitration av IT-användare, hantera behörigheter, beställa datorer och telefoner.

Inom avdelningen hjälps vi åt vid arbetstoppar eller specifika evenemang så du bör vara beredd att bistå avdelningen även i andra uppgifter. I flertalet evenemang deltar externt inbjudna gäster så du kommer att stå för god service och professionellt bemötande.

Kvalifikationer och profil

Vi söker dig med förmåga och vilja att leverera god service. Du är engagerad, strukturerad och noggrann. Du har flera års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter, gärna inom en myndighet. Du har gymnasieexamen och goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt vana att arbeta i olika administrativa IT-system. Du behöver vara självgående och ha förmågan att planera ditt arbete samtidigt som du är flexibel och kan anpassa dina insatser där de bäst behövs. Du tar egna initiativ till effektiviseringar och bidrar aktivt till avdelningens goda arbetsmiljö och utveckling.

Du kommer att ha kontakt med många kollegor internt och även externa gäster och därför är det självklart att du är kommunikativ och har ett professionellt bemötande.

Vill du komma till en arbetsplats med länet som arbetsfält och med värderingar som helhet, ansvar och respekt så är du välkommen att söka. Vi ser fram emot att ta emot ytterligare en engagerad kollega till vår avdelning.

Om tjänsten

Anställningen är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde 2019-10-01 eller enligt överenskommelse. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Tjänsten kan komma att säkerhetsprövas.

Sista ansökningsdag är den 5 augusti 2019. Urval sker löpande och intervjuer kommer att ske under vecka 32-33.


Om Länsstyrelsen

Länsstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats. Vi har en levande värdegrund som baseras på de mänskliga rättigheterna och principen om likabehandling.

Vid rekrytering strävar Länsstyrelsen efter jämn könsfördelning och mångfald bland medarbetarna. Södermanlands län ingår i ett finskt förvaltningsområde och vi värdesätter därför om du har kunskaper i finska och behärskar ytterligare språk.

Läs mer om Länsstyrelsen på vår webbplats www.lansstyrelsen.se/sodermanland. Följ oss gärna på sociala medier - vi finns på Facebook, LinkedIn och Twitter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre