Lediga jobb som Kundtjänstchef i Nyköping

Se lediga jobb som Kundtjänstchef i Nyköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nyköping som finns hos arbetsgivaren.

Kundtjänstchef - till BMI Sverige AB, Jönåker

Ansök    Mar 25    Experis AB    Kundtjänstchef
Vi erbjuder innovativa tak och tätskiktslösningar, anpassade för nya sätt att leva och arbeta på. Våra tak ger, förutom skydd, sinnesro för arkitekter, takläggare, fastighetsägare och husägare tack vare produkter i världsklass och generösa garantier. Våra experter är dedikerade att hjälpa till med utformning, projektlösningar, teknisk rådgivning och produktinformation för både bostadshus och kommersiella fastigheter. BMI Sverige är en del av BMI Group, ... Visa mer
Vi erbjuder innovativa tak och tätskiktslösningar, anpassade för nya sätt att leva och arbeta på. Våra tak ger, förutom skydd, sinnesro för arkitekter, takläggare, fastighetsägare och husägare tack vare produkter i världsklass och generösa garantier.

Våra experter är dedikerade att hjälpa till med utformning, projektlösningar, teknisk rådgivning och produktinformation för både bostadshus och kommersiella fastigheter.

BMI Sverige är en del av BMI Group, Europas största tak och tätskiktsföretag med en betydande närvaro i Asien och i Afrika. Vi samlar några av industrins största och mest betrodda varumärken som Monier, Icopal och Siplast

BMI Sverige är, med över 165 års erfarenhet, den svenska marknadens ledande tillverkare av tak, tätskikt och övriga system som fungerar som ett yttre skal och skyddar byggnader mot vatten, fukt och radon.

Vi söker en kundtjänstchef till vår affärssupport i Jönåker.

Välkommen till ett glatt och sammansvetsat team som är inne i en spännande förändringsresa med bland annat ett nytt affärssystem SAP4Hana.

Kundserviceteamet har just nu stort fokus på implementeringen av nya SAP med rutiner, processer och problemlösning. Ditt ansvar blir att stötta kundchefsdirektören i det dagliga arbetet på kundtjänst och säkra att vi är rätt bemannade med rätt kompetens. Du säkrar och utvecklas våra processer i det nya affärssystemet och ansvarar för att våra kunder får professionell service och alltid upplever den bästa kundservicen i de affärskontakter de har med kundtjänst.

Vi erbjuder ett roligt och omväxlande arbete. Du rapporterar till kundtjänstdirektören i BMI Sverige och har din placering på vårt försäljningskontor i Jönåker.

I denna tjänst ser vi dig som har ett stort engagemang och ett genuint intresse för tjänsten som kundchefstjänst med bland annat följande arbetsuppgifter;

* Du ska vara behjälplig i de dagliga personalärenden och orderhantering som inkommer i det dagliga, för att säkra processer och flöden.
* Samla in, analysera och konsolidera data från försäljningsprognoser och säkerställa korrekt data i SAP.
* Se till att kampanjer och erbjudanden sätts upp i tid och i enlighet med start- och slutdatum för kundorderprocessen.
* Se till att teamet följer etablerade rutiner och praxis för skadehantering.
* Säkerställa ett effektivt arbetsflöde och en korrekt process med korta deadlines för att möjliggöra goda tillväxtmöjligheter.
* Stötta ekonomiavdelningen men input om kundbonusar för att säkra korrekta bonusutbetalningar.
* Se till att information om prisändringar är korrekta och aktuella i SAP ex nettoprisavtal och kundunika priser.
* Vara den första eskaleringskontakten och hantera svåra och komplexa kundfrågor och reklamationer.
* Tillsammans med kundchefsdirektören, vara den som tar beslut och representerar teamet i olika företagsbeslut.

Tillsammans med kundtjänstdirektören är du en trygg och stabil ledare för teamet

Vem är du?

Du har några års ledarerfarenhet från ett kundserviceteam. Kunskap i SAP är ett krav har du arbetat med OTC (order to cash) hantering, så är det meriterande. Du har förmåga att hantera alla typer av kundfrågor och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer samt bygger ett förtroendefullt klimat för samarbete och samverkan internt och externt. Du har en stark kommunikativ förmåga och ett inkluderande och tydligt ledarskap, som främjar samarbeten för att hitta nya arbetsformer för att nå målen kring kundnöjdhet. Som person är du prestigelös, lyhörd och tydlig.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, i synnerhet vad gäller din förmåga att leda på ett inkluderande och tillitsbaserat sätt. Du har en god kommunikativ förmåga med goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar BMI Group med Jefferson Wells. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryteringskonsult Marie Gutke 070-377 54 27 alternativt [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Technical Support Leader - 007CI6

DESCRIPTION/RESPONSIBILITIES: Schneider Electric™ creates connected technologies that reshape industries, transform cities and enrich lives. Our 140,000 employees thrive in more than 100 countries. From the simplest of switches to complex operational systems, our technology, software and services improve the way our customers manage and automate their operations. Help us deliver solutions that ensure Life Is On everywhere, for everyone and at every moment:... Visa mer
DESCRIPTION/RESPONSIBILITIES:
Schneider Electric™ creates connected technologies that reshape industries, transform cities and enrich lives. Our 140,000 employees thrive in more than 100 countries. From the simplest of switches to complex operational systems, our technology, software and services improve the way our customers manage and automate their operations. Help us deliver solutions that ensure Life Is On everywhere, for everyone and at every moment: https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ
We are looking for a Leader to Technical Support – Customer Care Center (CCC) responsible for the management of a team of specialists, who provide technical (product) support to external and internal customers. Support is given from 4 different locations and covers the areas of industrial automation, electrical distribution and installation systems and control.
Your Responsibilities
• Manage daily operations and ensure a seamless, high quality, customer support process meeting SLA’s and with a clear focus on delivering an excellent customer experience
• Coaching and development of team and individuals, as well as development of the technical support role in line with the business and market requirements
• Identify and deploy opportunities for simplification, optimization and digitization based on process and performance analysis. Pro-actively strive for improvements and operational excellence.
• Build and maintain strong collaborative relationships with the different teams in the organization and customers and act as a true Business Partner
Your profile
• Master Degree in Technical Management or Engineering (Industrial Automation or Electrical Distribution), Software or a related field.
• Minimum 7 years of experience in a technical service environment, including several years in a leadership position.
• Experienced in working with MS Office, as well as ERP and CRM systems
• Fluency in Swedish and English, both verbal and in writing including presentation skills
On a personal level, you are a people manager, with a clear customer focus and strong analytical skills. You are comfortable with changes, have a good business acumen and always act with a solution-oriented mindset. You are known to build trust and achieve great results in collaboration with others. You are able to communicate on all levels and coach and motivate by influence.
What do we offer you?
This is a great opportunity to join Schneider Electric and power your career! You will be joining an international, dynamic, and responsible company, with an enviable reputation in the market. Schneider fosters the development of all its’ people around the world. Every day, we empower employees to achieve more and experience exciting careers. Find out how our values and unique position make Schneider Electric the employer of choice – apply now.
When you work for Schneider Electric you work for a company focused on its people. We are proud to promote diversity, inclusion, people development and work-life integration!
Did we get you inspired?
Read more about us and apply at https://www.se.com/se/jobb
Contact persons
If you have questions regarding this position, please contact Nancy Langeslag, at +31 6 516 38 980 and if you want to tell us more about yourself and why you think this is the right role for you, then feel free to contact Liselott Wigstrand, at 0725 200 797.
Welcome to submit your application.
At Schneider Electric, we call this Life Is On. https://www.se.com/se/jobb
Tag chef, teknisk support, manager, nyköping, chefsjobb Visa mindre

Area Manager till Hemfrid i Nyköping

Ansök    Mar 15    Hemfrid i Sverige AB    Kundtjänstchef
Var med och driva vår Business Unit Recurring Cleaning? Vi söker nu en Area Manager till vårt härliga kontor i Nyköping. Du blir en del av vår Business Unit Recurring Cleaning och vi söker dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen. Stort fokus under nästa år kommer ligga på kvalitet i tjänsterna och utveckla hållbara och effektiva arbetssätt för att leverera hemstädning i världsklass till veckostäds... Visa mer
Var med och driva vår Business Unit Recurring Cleaning?

Vi söker nu en Area Manager till vårt härliga kontor i Nyköping. Du blir en del av vår Business Unit Recurring Cleaning och vi söker dig med ett stort intresse för att fortsätta utveckla affären, kundupplevelsen och personalgruppen. Stort fokus under nästa år kommer ligga på kvalitet i tjänsterna och utveckla hållbara och effektiva arbetssätt för att leverera hemstädning i världsklass till veckostädskunder.?

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch,?hushållsnära tjänster. Vi söker en?Area Manager till vårt kontor i Nyköping. Som Area Manager hos oss får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö med fokus på kund, planering, service och ledarskap - Låter det intressant??Läs mer nedan!? ?

Din roll?

Som Area Manager på Hemfrid ligger fokus på kundservice, planering av resurser och ledarskap. Du kommer arbeta för att skapa lönsam tillväxt tillsammans med dina medarbetare inom ditt område. Du är ansvarig för att leveransen håller hög kvalitet och du ger kunderna bästa möjliga upplevelse genom så väl proaktiv som reaktiv kundservice. Det betyder att du har daglig kund- och personalkontakt samt samarbetar med andra områden och avdelningar för att säkerställa rätt förutsättningar och ett effektivt resursnyttjande. Du ansvarar även för områdets KPI:er, att utveckla arbetssätt och säkerställa att best practice efterlevs samt planera, genomföra och följa upp aktiviteter för att nå mål. Du verkar för att Hemfrid ska nå sitt mål att ha branschens nöjdaste kunder.

Som Area manager har du en viktig uppgift i att kvalitetssäkra tjänsteutförandet och se till att du och ditt team levererar bästa möjliga tjänst till varje kund. Du leder och fördelar arbetet för de medarbetare som finns i ditt team. Inom ditt chefsansvar ingår bl.a. resursplanering, rekrytering, uppföljning och utveckling av din personal. Du verkar för att Hemfrid ska fortsätta ha engagerade medarbetare som levererar i toppklass. I rollen ingår uppföljning och rapportering till Operations Manager.

Du som person?

Får du energi av att leverera en fantastisk kundserviceupplevelse? Gillar du att arbeta i ett högt tempo, i en föränderlig organisation? Är du en trygg ledare som drivs av att utveckla dina medarbetare? Då kan du vara den vi söker!?

Som Area Manager på Hemfrid lägger vi fokus på dina personliga egenskaper och drivkrafter. Vi söker dig som är relationsbyggande både mot kund och dina medarbetare. Utöver det ser vi gärna att du är affärsdriven och målorienterad. Du sätter kunden i fokus och lyhörd, flexibel och serviceinriktad. Du brinner för ett gott ledarskap, där du utvecklar och motiverar ditt team. För dig finns inga problem, utan bara lösningar och du tar dig dit genom en positiv och lugn attityd.

För att summera ser vi att du:?

- Har relevant akademisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet

- Har erfarenhet från en bred roll med högt tempo och många olika arbetsmoment?

- Har erfarenhet från en personalintensiv bransch?och vet vad det innebär

- Har erfarenhet av att arbeta med B2C?verksamhet

- Har erfarenhet av att leda andra människor - gärna tidigare chefserfarenhet

- Erfarenhet från kundservice och/eller chefserfarenhet/ arbetsledande befattning?

Som person:

- Brinner du för att ge god service

- Är du initiativtagande, självgående och lösningsorienterad och samtidigt har god samarbetsförmåga.?

- Drivs du av att jobba mot mål och trivs i en organisation med resultatuppföljning?

- Har du lätt att uttrycka dig i tal och skrift?

- Talar, förstår och skriver du på både god svenska samt engelska?

- Trivs du med att jobba i olika digitala system och har lätt att ta till dig nya systemkunskaper

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

I våra rekryteringar gör vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning.

Tjänsten är ett tillsvidare anställning med provanställning på 6 månader, med önskad start omgående. Våra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande.

Har du frågor kring tjänsten får du gärna kontakta Stina Wilhelmsson (mailto:[email protected]), Operation Manager eller rekryteringsansvarig Natalia Dusant (mailto:[email protected]).

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre