Lediga jobb som Kontorsreceptionist i Nyköping

Se lediga jobb som Kontorsreceptionist i Nyköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nyköping som finns hos arbetsgivaren.

Administratör med inriktning kontorsservice och ledningsstöd

Ansök    Jul 11    Trafikverket    Kontorsreceptionist
Ostlänken - en ny dubbelspårig järnväg mellan Stockholm och Linköping, är i ett expansivt och spännande skede. De projekt som leds från Nyköping befinner sig i produktion och till den enheten söker vi nu ett administrativt stöd som kan ta hand om kontoret och ge service till projekten och enhetschefen. Administratör med inriktning kontorsservice och ledningsstöd Arbetsuppgifter Som administrativt ledningsstöd kommer du att vara en nyckelspelare i ... Visa mer
Ostlänken - en ny dubbelspårig järnväg mellan Stockholm och Linköping, är i ett expansivt och spännande skede. De projekt som leds från Nyköping befinner sig i produktion och till den enheten söker vi nu ett administrativt stöd som kan ta hand om kontoret och ge service till projekten och enhetschefen.


Administratör med inriktning kontorsservice och ledningsstöd

Arbetsuppgifter

Som administrativt ledningsstöd kommer du att vara en nyckelspelare i att stödja enheten och projektens framdrift och produktion. Du kommer att ta hand om nya medarbetare i programmet och ser till att introduktionen fungerar smidigt, samtidigt som du är ett naturligt nav i kommunikationen både internt och externt. Du ansvarar för samordning och bokning av möten, resor och konferenser, samt deltar i planering och genomförande av utbildningar och workshops.
Du kommer att arbeta med en variation av uppgifter, bland annat:
Skötsel av kalendrar, delegeringar, post och enklare dokumentation
Beställningar av material och teknisk utrustning samt fakturahantering
Framtagning av presentationsunderlag och stöd inför möten
Ärendehantering och diarieföring

Här kommer du även få en viktig roll kopplat till vårt kontor i Nyköping, då du ansvarar för frågor som rör lokaler, reception och kontorsservice. Det innebär exempelvis att säkerställa att teknik i mötesrum fungerar, hantera poolbilar, passagetaggar och larm, följa upp servicetjänster samt se till att kontoret är välfungerande och representativt i allmänhet. Förutom kollegorna i projekten har du kontakt med bland annat fastighetsägare, serviceleverantörer samt externa besökare och ser till att allt praktiskt som gäller miljön på kontoret flyter på.
Utöver det löpande arbetet kommer du att bidra till utveckling av rutiner och arbetssätt. Du får möjlighet att komma med egna idéer och initiativ som förenklar och förbättrar vår gemensamma arbetsmiljö.

Övrig information

Placering för den här tjänsten är vårt kontor i Nyköping. Med anledning av receptionsansvaret innebär rollen att du behöver vara på plats måndag-fredag under kontorstid.
För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter.
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som brinner för god service och trivs i en utvecklande miljö, där du får hantera varierade frågor och arbetsuppgifter en i dynamisk roll där ingen dag är den andra lik. Du representerar vår verksamhet på ett tryggt och professionellt sätt, med helhetssyn och ett positivt lösningsfokus i ditt sätt att agera och resonera. Du kommunicerar på ett lyhört och tydligt sätt väl anpassat till mottagaren, har god samarbetsförmåga och bidrar till goda relationer både internt och externt. För att lyckas i rollen behöver du vara nyfiken och våga ta de initiativ och kontakter som krävs för att lösa uppgiften du har framför dig. Att ha god analysförmåga och snabbt kunna prioritera, planera och skapa struktur är också något vi ser som en framgångsfaktor.
Vi söker dig som har
gymnasieutbildning inom exempelvis administration, ekonomi eller kommunikation
flerårig, aktuell erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter och service i en större verksamhet, t.ex. inom reception, kundmottagning eller facility management
god datorvana inkl. kunskap i Office-paketet och Sharepoint
mycket god förmåga att kunna uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
körkort för manuellt växlad bil

Det är meriterande om du har:
aktuell och flerårig erfarenhet av administrativt arbete i större projekt eller organisation där du ansvarat för att stötta ett flertal verksamheter
erfarenhet av att själv driva utveckling av arbetssätt och rutiner, som på ett proaktivt sätt förbättrar verksamheten
erfarenhet av att arbeta i en roll som inneburit internationella kontakter

Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Du hittar namn och kontaktuppgifter till chefen i annonsen.
Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt . Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle. Visa mindre

Receptionist

Ansök    Maj 31    Randstad AB    Kontorsreceptionist
Arbetsbeskrivning Vi letar nu efter nästa stjärna till receptionen på Schneider Electric i Nyköping. Söker efter dig som är serviceinriktad och har en förmåga att identifiera och hantera uppgifter på egen hand. Du kommer ha, och behöver trivas med att ta, stort eget ansvar för reception och växel och dess ingående arbetsuppgifter. Du har ett trevligt och professionellt sätt gentemot både besökare och kollegor samt är tydlig i din kommunikation. Service är ... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vi letar nu efter nästa stjärna till receptionen på Schneider Electric i Nyköping.
Söker efter dig som är serviceinriktad och har en förmåga att identifiera och hantera uppgifter på egen hand. Du kommer ha, och behöver trivas med att ta, stort eget ansvar för reception och växel och dess ingående arbetsuppgifter. Du har ett trevligt och professionellt sätt gentemot både besökare och kollegor samt är tydlig i din kommunikation. Service är ditt ledord men du kan också ställa krav när så behövs då du kommer utgöra en viktig del i säkerhetsarbetet på plats avseende att säkerställa att endast behöriga personer kommer in i byggnaden. Du trivs i en arbetsmiljö där uppgifterna är av både rutinmässig och varierande art. Du är ordningsam och håller ordning och reda. Du trivs med att ta dig an olika arbetsuppgifter som kan variera utifrån dagens krav och behov och inte rädd för att ”hugga i” där så behövs.
Du kommer samarbeta med kontorschefen på plats samt tillhöra ett centralt team som tillsammans hanterar Schneider Electrics telefonväxel för Sverige.
Plats: Schneider Electrics i Nyköping, Eskilstunavägen 3, 611 56 Nyköping.
Arbetstid: Dagtid/kontorstid måndag-fredag.

Ansvarsområden
Bemanna reception och telefonväxel och vara ”ansiktet utåt” för besökare såväl som intern personal.
Registrera och kontrollera behörighet för besökare.
Ta emot inkommande samtal och guida inringande till rätt avdelning och/eller person.
Administrera passerkort och säkerställa ordning och reda i receptionen samt närliggande områden.
Hantera beställningar av förbrukningsvaror och andra administrativa uppgifter.

Uppstart kommer att ske efter sommaren!

Kvalifikationer
Goda kunskaper i svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Erfarenhet av reception och/eller telefonväxel är meriterande men inte ett krav.
God dator- och systemvana.
Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt utan avkall på kvalitet eller service då du kan behöva utföra flera arbetsuppgifter parallellt.


Om företaget

Schneider Electric Sverige AB
Schneider Electric är ett globalt energihanteringsföretag med närvaro i Sverige. I Sverige erbjuder Schneider Electric lösningar inom energihantering och automation för industrier, fastigheter, datacenter, infrastruktur och bostäder. Deras produkter och tjänster syftar till att hjälpa kunder att effektivisera sin energianvändning, öka driftsäkerheten och minska miljöpåverkan. Schneider Electric har etablerat sig som en ledande aktör inom energibranschen i Sverige och fortsätter att bidra till innovation och hållbarhet inom energisektorn. Visa mindre

Servicekoordinator till Kundservice Nyköping kommun

Ansök    Aug 17    Nyköpings kommun    Kontorsreceptionist
Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt. Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens Kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice ... Visa mer
Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt.

Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens Kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice i Stadshuset samt samhällsvägledning. Till vår verksamhet internservice söker vi nu 1 servicekoordinator på heltid.

På internservice har vi ansvar för post, tryckeri och siths-kortsutlämning för hela kommunen, för kommunledningskontoret och division samhällsbyggnad ansvarar vi dessutom för lokalsamordning, IT-beställningar och kontorsmaterial. Vi ansvarar också för beställningar av kaffe och te, flaggning och annan intern service i Stadshuset.

Vår verksamhet kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service och göra skillnad i varje möte samt att avlasta våra verksamheter.



ARBETSUPPGIFTER
Som servicekoordinator hos oss arbetar du med många olika arbetsuppgifter hos oss. Ditt största fokus kommer att vara på post och tryckeri. Du kommer arbeta självständigt med eget ansvar men också i team och dialog med övriga medarbetare på Internservice och våra interna kunder.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Eftergymnasialutbildning inom service och tryckeri eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av storformatstryck, dekaler, broschyrer, blanketter och kopiering är meriterande
• Grundläggande kunskaper i InDesign är meriterande
• God kännedom om hur samhället, offentlig verksamhet och viktiga samhällsfunktioner fungerar
• Van att arbeta med personliga möten och mejl
• Goda generella datorkunskaper
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och god engelska.
• B-körkort är ett krav

Arbetsuppgifterna är mycket varierande, viktiga egenskaper hos dig är då flexibilitet och lösningsfokus. Vidare är du självgående, tar ansvar och utvecklar ditt arbete på egen hand. Du är också stresstålig och kan anpassa dig utifrån vad situationen kräver samt kan prioritera när så behövs. Viktigt är att du följer uppsatta mål, gemensamma rutiner och riktlinjer.

För att du ska passa i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med människor och service. Det är viktigt att du är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation.

I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för uppdraget.

Våra lokaler är i Stadshuset i centrala Nyköping men postleveranser hanterar vi runt om i hela kommunen. Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Kontor, Ekonomi och IT

Vi söker en medarbetare för kontor, ekonomi och IT Mikaeliskolan, waldorfskolan i Nyköping, vackert belägen invid Nyköpingsån, är en F-9 skola med ca 200 elever. Vi söker en person till vårt kansli för administrativa uppgifter, IT och ekonomi. Kansliet är en plats där man bör kunna arbeta med öppen dörr för att ta emot frågor under dagarna, såväl interna som externa. Ha en förmåga att vara kommunikativ med skolans olika delar, elever, föräldrar och medarbe... Visa mer
Vi söker en medarbetare för kontor, ekonomi och IT
Mikaeliskolan, waldorfskolan i Nyköping, vackert belägen invid Nyköpingsån, är en F-9 skola
med ca 200 elever. Vi söker en person till vårt kansli för administrativa uppgifter, IT och
ekonomi.
Kansliet är en plats där man bör kunna arbeta med öppen dörr för att ta emot frågor under
dagarna, såväl interna som externa. Ha en förmåga att vara kommunikativ med skolans olika
delar, elever, föräldrar och medarbetare.
I tjänsten ingår olika administrativa uppgifter såsom kontakt med myndigheter, ansvara för
elevregister och statistik samt att bistå rektor i olika uppgifter. Att vara på plats, ta hand om
post, mail och telefon.
Beroende på din kompetens kan tjänsten kombineras med andra uppgifter:
Administration plus ekonomi. 100 %
Administration plus IT-ansvar. 100 %
Administration och kansli. ca 75 %
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde den 18 september 2023.
Lön efter överenskommelse med hänsyn till utbildning och erfarenhet.
Kontakt:
Jonas Sörensen, rektor
[email protected] Visa mindre

Vi söker vikarierande kundvärd!

Ansök    Mar 8    Nyköpingshem AB    Kontorsreceptionist
Vi söker nu en vikarierande kundvärd till vårt kundcenter i sommar!Du kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.   I denna roll som vikarierande kundvärd kommer du i huvudsak att arbeta med kundmottagande verksamhet vilket bl a innebär att svara på företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail och chatt samt bemanna reception... Visa mer
Vi söker nu en vikarierande kundvärd till vårt kundcenter i sommar!Du kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.
 
I denna roll som vikarierande kundvärd kommer du i huvudsak att arbeta med kundmottagande verksamhet vilket bl a innebär att svara på företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail och chatt samt bemanna reception. Vi beräknar att vikariatet pågår från 12 juni till 18 augusti. 
Din bakgrundDu har en gymnasieutbildning med relevant inriktning. Meriterande är erfarenhet från kundserviceverksamhet eller fastighetsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen. Du har mycket goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska och engelska. Det är även meriterande om du har ytterligare språkkunskaper i t ex somaliska eller arabiska. 
Din profilVi söker dig som är strukturerad, har ett gott ordningssinne och som kan ta ansvar för dina uppgifter även när förutsättningarna ändras snabbt. Du gillar att ingå i ett team och bidrar till gott samarbete och till god stämning. Att arbeta med service är något som ligger naturligt för dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har förmågan att vara lugn och kontrollerad, även när utmaningarna är många och varierande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan och rekryteringsprocessenVi vill ha din ansökan senast den 19 mars 2023. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!
 
För frågor om tjänsten kontakta Martina Hefling, kundcenterchef, [email protected]
 
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, [email protected]
 
Facklig representant för Vision är Anne-Marie Ohlsson-Johansson, [email protected]
 



I snart 75 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att förvalta, bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 75 år till. Minst.

Till sommaren behöver vi förstärkning av en vikarierande kundvärd! Visa mindre

Nu söker vi två vikarierande kundvärdar till kundcenter

Ansök    Feb 16    Nyköpingshem AB    Kontorsreceptionist
Vi söker nu två vikarierande kundvärdar till vårt KundcenterDu kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.   Ett vikariat har som huvuduppgift att bemanna receptionen. Det är ett föräldravikariat som beräknas pågå från 1 maj 2022 till 31 augusti 2023.    Ett vikariat är ett semestervikariat som beräknas pågå 1 maj 2022 till 31 augusti 2022. I denna roll s... Visa mer
Vi söker nu två vikarierande kundvärdar till vårt KundcenterDu kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.
 
Ett vikariat har som huvuduppgift att bemanna receptionen. Det är ett föräldravikariat som beräknas pågå från 1 maj 2022 till 31 augusti 2023. 
 
Ett vikariat är ett semestervikariat som beräknas pågå 1 maj 2022 till 31 augusti 2022. I denna roll som kundvärd kommer du i huvudsak att arbeta med kundmottagande verksamhet vilket bl a innebär att svara på företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail samt bemanna reception.
Din bakgrundDu har en gymnasieutbildning med relevant inriktning. Meriterande är erfarenhet från kundserviceverksamhet eller fastighetsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen. Du har mycket goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska och engelska. Det är även meriterande om du har ytterligare språkkunskaper i t ex somaliska eller arabiska. 
Din profilVi söker dig som är strukturerad, har ett gott ordningssinne och som kan ta ansvar för dina uppgifter även när förutsättningarna ändras snabbt. Du gillar att ingå i ett team och bidrar till gott samarbete och till god stämning. Att arbeta med service är något som ligger naturligt för dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har förmågan att vara lugn och kontrollerad, även under stress. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
 
Ansökan och rekryteringsprocessenVi vill ha din ansökan senast den 6 mars 2022. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan! Var tydlig med om du söker föräldravikariatet eller semestervikariatet eller om du är intresserad av båda tjänsterna. 
 
För frågor om tjänsten kontakta Martina Hefling, kundcenterchef, [email protected]
 
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, [email protected]
 
Facklig representant för Vision är Anne-Marie Ohlsson-Johansson, [email protected]
 



I över 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst. För att ha de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar söker vi två vikarierande kundvärdar. Visa mindre

Nu söker vi kundvärd

Ansök    Sep 6    Nyköpingshem AB    Kontorsreceptionist
Vi söker nu en kundvärd till vårt kundcenter Du kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.   I denna roll som kundvärd kommer du i huvudsak att arbeta med kundmottagande verksamhet vilket bl a innebär att svara på företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail samt bemanna reception. Din bakgrundDu har en gymnasieutbildning me... Visa mer
Vi söker nu en kundvärd till vårt kundcenter Du kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.
 
I denna roll som kundvärd kommer du i huvudsak att arbeta med kundmottagande verksamhet vilket bl a innebär att svara på företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail samt bemanna reception.
Din bakgrundDu har en gymnasieutbildning med relevant inriktning. Meriterande är erfarenhet från kundserviceverksamhet eller fastighetsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen. Du har mycket goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska och engelska. Det är även meriterande om du har ytterligare språkkunskaper i t ex somaliska eller arabiska. 
Din profilVi söker dig som är strukturerad, har ett gott ordningssinne och som kan ta ansvar för dina uppgifter även när förutsättningarna ändras snabbt. Du gillar att ingå i ett team och bidrar till gott samarbete och till god stämning. Att arbeta med service är något som ligger naturligt för dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har förmågan att vara lugn och kontrollerad, även under stress. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Ansökan och rekryteringsprocessenVi vill ha din ansökan senast den 25 september 2022. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!
 
För frågor om tjänsten kontakta Martina Hefling, kundcenterchef, [email protected]
 
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, [email protected]
 
Facklig representant för Vision är Anne-Marie Ohlsson-Johansson, [email protected]



I över 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst.

För att ha de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar söker vi en kundvärd. Visa mindre

Kundservicekoordinator till Kundservice Nyköping kommun

Ansök    Aug 31    Nyköpings kommun    Kontorsreceptionist
Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt. Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice ... Visa mer
Kommunikation & Kundservice i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att ge god service internt och externt, bidra till att verksamheterna når sina mål, samt att göra arbetet mer effektivt.

Kommunikationsavdelningen har även ansvar för kommunens kundservice. Här ingår kundservice, den centrala växeln, receptionen och internservice i Stadshuset samt samhällsvägledning. Till vår verksamhet kundservice söker vi nu 2 nya medarbetare, en tillsvidareanställning och ett vikariat from snarast tom 31 mars 2023.

Nyköpings kommuns gemensamma kundservice är under uppbyggnad. Redan nu svarar vi på frågor som rör bygglov, miljö- och samhällsbyggnadsfrågor och samhällsbetalda resor och efter sommaren utökas uppdraget med frågor som rör näringsliv, kultur och fritid. Som servicekoordinator hos oss kommer du att få utbildning inom alla dessa områden och jobba med att ge service i alla frågor.

Kundservice kännetecknas av hög tillgänglighet, professionellt bemötande och bred kompetens. Vårt mål är att leverera service och göra skillnad i varje möte med Nyköpingsborna samt att avlasta våra verksamheter från allmänna frågor. Vårt mål är att lösa de flesta av kommuninvånarnas frågor vid första kontakten.

Våra lokaler är i Stadshuset i centrala Nyköping. Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Vi ger service via telefon, mejl men också via besök och i våra digitala kanaler. Arbetsuppgifterna är mycket varierande då man som servicekoordinator svarar på frågor och ger service inom kundservice samtliga uppdrag. I arbetet ingår även att föra en god dialog med handläggare och tjänstemän inom kommunen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har
• Eftergymnasialutbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen, service eller annan relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet.
• God kännedom om hur samhället, offentlig verksamhet och viktiga samhällsfunktioner fungerar.
• Vana att arbeta med telefonen som arbetsverktyg.
• Goda generella datorkunskaper och är van att söka information via webben och i olika verksamhetssystem.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Krav är att du talar och skriver flytande svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper ser vi som positivt.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från kundservice och/eller från offentlig verksamhet inom områdena samhällsbyggnad, näringsliv, kultur och fritid.

Som kundserviceservicekoordinator är frågeställningarna mycket varierande, viktiga egenskaper hos dig är då flexibilitet och lösningsfokus. Vidare är du självgående, tar ansvar för dina ärenden och kan prioritera i arbetet. Du är också stresstålig och kan anpassa dig utifrån vad situationen kräver.

För att du ska passa i rollen är det viktigt att du tycker om att jobba med människor och service. Du kommer att arbeta med stort fokus på att möta medborgarnas behov. Det är viktigt att du är lyhörd och öppen samt förmår att anpassa ditt arbetssätt och din kommunikation. Då verksamheten är under uppbyggnad är det viktigt att du är nyfiken och vill utveckla din kompetens inom nya områden.

Du är trygg i dig själv, trivs med att arbeta i team på en arbetsplats där det är högt tempo och där arbetsuppgifter och arbetsmetoder ständigt är under utveckling. Viktigt är att du följer uppsatta mål, gemensamma rutiner och riktlinjer.

I denna rekrytering sätter vi stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för uppdraget.

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratör med arbetsledaransvar

Ansök    Maj 21    Nyköpings kommun    Kontorsreceptionist
Vill du också jobba i Nyköpingsbornas offentliga rum? Då är du välkommen till Tekniska divisionen som är en arbetsplats som kan erbjuda en stor variation av uppdrag och utmaningar. Tekniska divisionen driver verksamheten i egen regi och består av fem verksamhetsområden: Gata/Park/Hamn, Nyköping Vatten, Renhållning, Måltidsservice och Kommunfastigheter. Dessa stöds av en projektavdelning, ekonomiavdelning samt en administrativ stab. I divisionen arbetar ca ... Visa mer
Vill du också jobba i Nyköpingsbornas offentliga rum? Då är du välkommen till Tekniska divisionen som är en arbetsplats som kan erbjuda en stor variation av uppdrag och utmaningar. Tekniska divisionen driver verksamheten i egen regi och består av fem verksamhetsområden: Gata/Park/Hamn, Nyköping Vatten, Renhållning, Måltidsservice och Kommunfastigheter. Dessa stöds av en projektavdelning, ekonomiavdelning samt en administrativ stab. I divisionen arbetar ca 400 tillsvidareanställda och divisionen omsätter drygt 1 miljard kronor per år. Våra uppdragsgivare är Kommunstyrelsen, Miljö- och samhällsbyggnadsnämnden samt Kultur- och fritidsnämnden.
Välkommen till en arbetsplats med stor variation!


ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill skapa mervärde för våra kunder i varje enskilt möte. Är du en person som trivs med att skapa positiva dialoger med våra medborgare och vill leda andra för att tillsammans nå uppsatta mål. Då kan det vara dig som vi söker. Du kommer att tillhöra Kommunservice som är en del av divisionens stab som består av totalt sjutton medarbetare med kompetenser inom service och administration, diarium, verksamhetsutveckling, krishantering, miljö, arbetsmiljö och IT. Kommunservice är första ingången in till våra verksamheter och många ärenden hanteras här. Ärenden som tas emot och hanteras är bland annat frågor från våra medborgare som rör sophantering, underhåll av gång- och cykelvägar, parkskötsel, vatten och avlopp med mera.
Arbetsuppgifterna består bl. a i att:
• Vägleder våra medborgare via telefon, e-post, e-tjänster och personliga besök
• Registrering och rapportering i olika verksamhetssystem
• Nyckelhantering
• Stöd och service till verksamheterna inom divisionen
• Verksamhetsutveckling
• Andra administrativa uppgifter
Dessutom kommer du att ha en arbetsledande roll för gruppen vilket innebär bland annat veckoplanering, dagliga frågor från medarbetare, sjukanmälan, avvikande arbetstider, hantera fakturor och justeringar av befintlig personalplanering, dialoger med verksamheterna och representation.


KVALIFIKATIONER
Du ska vara noggrann, strukturerade och ha erfarenhet av arbetet som administratör. För att trivas i rollen behöver du ha en förmåga att arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt. Du är hjälpsam, lösningsorienterad och gillar möten med människor. Vi ser att du är glad, ansvarstagande, lyhörd och har lätt för att samarbeta med andra. Då arbetet innebär kontakt både internt och externt så är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, både i tal och text.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och gärna examen från relevant akademisk utbildning inom området, exempelvis statsvetare, samhällsvetenskap eller socionom. Du ska ha god data- och systemvana, god förmåga att utrycka dig i svenska språket, både tal och text. Vi ser att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och gärna en arbetsledande befattning. Det ses som en merit om du har jobbat i EDP Future och Faciliate.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Arbetsledare vikariepool, Nyköpings förskolor och fritidshem

Ansök    Jun 2    Nyköpings kommun    Kontorsreceptionist
I Nyköping tror vi på utbildning som ger både goda resultat och stärker de värden som skapar ett hållbart samhälle. Vi ser förskolan och skolan som några av de viktigaste platserna för att skapa förutsättningar för demokrati och möten utifrån allas olikheter. Division Utbildning för 36 förskolor, två förskolebussar, 16 grundskolor inklusive särskola, Nyköpings högstadium, Nyköpings gymnasium och Campus Nyköping. I Nyköpings förskolor arbetar vi gemensamt ... Visa mer
I Nyköping tror vi på utbildning som ger både goda resultat och stärker de värden som skapar ett hållbart samhälle. Vi ser förskolan och skolan som några av de viktigaste platserna för att skapa förutsättningar för demokrati och möten utifrån allas olikheter. Division Utbildning för 36 förskolor, två förskolebussar, 16 grundskolor inklusive särskola, Nyköpings högstadium, Nyköpings gymnasium och Campus Nyköping.

I Nyköpings förskolor arbetar vi gemensamt för att skapa Barnens bästa förskola. Hela förskolans organisation arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med ökad likvärdighet och hög kvalitet i fokus. Förskolorna är indelade i fyra områden som består av ca 10st förskolor med ca 120st medarbetare och 600st barn. Vi har två förskolebussar som ger barnen unika möjligheter att utforska och lära i Nyköping med omnejd. Vårt kreativa återanvändningscenter, Nybygget, är en stor tillgång och bidrar starkt till entreprenöriellt lärande, kreativ undervisning och hållbar utveckling.

Division Utbildning ansvarar för 36 förskolor som är uppdelade i fyra områden. Inom divisionen finns också 17 fritidshem som hör till våra grundskolor. Från hösten 2021 tar vi ett nytt grepp om vår vikariepool och skapar en ny organisation som kunna möta enheternas behov samtidigt om det också blir en trygg arbetsplats för våra vikarier.
Du kommer vara en del av ett team tillsammans med administratörer, schemaläggare och handläggare som alla arbetar för förskolan och fritidshemmet och som ser fram emot en ny kollega i teamet.



ARBETSUPPGIFTER
Som arbetsledare inom vikaiepoolen för förskolan och fritidshemmet kommer du att ansvara för vikarierna i vår vikariepool. Här bemannar vi för korttidsfrånvaron i förskolan och i fritidshemmet. Ditt uppdrag är att ge stöd och service till samordnaren för personal som finns i varje verksamhet samt till biträdande rektorer som du kommer att ha kontakt med. Du rapporterar till samordningschef för förskolan, som också stöttar dig i ditt dagliga arbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
o Administrativt stöd och service till samordnare för personal samt biträdande rektor gällande bokning.
o Viss personaladministration och bokning
o Främsta kontakt med personalen i poolen
o Uppföljning av befintlig personal
o Löpande rekrytering av ny personal (annonsering/intervjuer/referenstagning/förberedelse för anställning).
o Introduktion och utbildning av vikarier


KVALIFIKATIONER
Du har gymnasieutbildning, gärna med administrativ eller HR-inriktad påbyggnad. Har du erfarenhet av avtalsskrivning och/eller kunskaper om arbetsrätt inom offentlig sektor, ser vi det som positivt. Du har goda kunskaper i Officepaketets alla program, intresse av att lära dig nya system och erfarenhet av administrativt arbete. Du är noggrann, strukturerad, driven och serviceinriktad i ditt arbetssätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och ser kommunikation som ett självklart inslag i arbetet. Vidare är du lösningsorienterad, flexibel modig och tydlig samt har en god samarbetsförmåga.

Tidigare arbete med bemanning och arbetsledning är meriterande.
Vill du vara med och utveckla vår nya vikarieorganisation och bidra till arbetet med en likvärdig utbildning av hög kvalitet? Tveka inte att komma in med din ansökan.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt då intervjuer kommer att påbörjas innan ansökningstiden är slut.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

• När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.
• Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
• Inom vår verksamhet gäller lagen om registerkontroll (SF 2000:873). Ytterligare information ges i samband med eventuellt anställningserbjudande.
• Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. Visa mindre

Personalplanerare

Ansök    Jan 21    Nyköpings kommun    Kontorsreceptionist
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Som personalplanerare ska du lösa korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som ... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare ska du lösa korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på enheterna och vid behov omfördela personalresurserna och genom bra planering bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö i verksamheterna.
Du ska också vara delaktig i rekrytering av vikarier samt medverka i kommungemensam introduktion. Du kommer att ha tät kontakt med chefer, medarbetare, poolmedarbetare och korttidsvikarier.
I arbetet ingår att kontinuerligt bevaka hanteringen av LAS (Lagen om anställningsskydd)
De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Wisma recruit.




KVALIFIKATIONER
Du tänker innovativt och vill vara med och vidareutveckla vårt arbetssätt kring bemanning. På grund av arbetets komplexitet är det viktigt att du är lugn, lösningsorienterad och stresstålig. Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Du behöver även ha lätt för att kommunicera, servicekänsla och känna dig bekväm med att kunna förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna.
Du har gymnasiekompetens, god IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Arbetet kräver goda kunskaper om gällande lagstiftning. Du bör ha tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning inom offentlig sektor och/eller personaladministrativa system. Vi arbetar med bemanning i BeSched.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande
kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.
Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en
spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg -
Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver,
både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.
Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med
många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets
viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera
dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda
människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Receptionist/Kontorist till Trafikskola

Arbetsgivare Körkortscenter Utdelningsadress Brunnsgatan 8 Besöksadress Brunnsgatan 8 611 32 NYKÖPING Tel 0735-269330 [email protected] http://www.korkortscenter.se Arbetsplatsen belägen i kommun Nyköping Platsbeskrivning Vi har funnits i Nyköping i 17 år och är väletablerade trafikskolan i Nyköping. Skolan ligger nära Busstation! Sen 2012 har vi egen Halkbana utanför Nyköping. Nu söker vi en Administratör/receptionis... Visa mer
Arbetsgivare Körkortscenter


Utdelningsadress Brunnsgatan 8


Besöksadress Brunnsgatan 8


611 32 NYKÖPING


Tel 0735-269330


[email protected]


http://www.korkortscenter.se





Arbetsplatsen belägen i kommun Nyköping





Platsbeskrivning Vi har funnits i Nyköping i 17 år och är väletablerade trafikskolan i Nyköping. Skolan ligger nära Busstation!


Sen 2012 har vi egen Halkbana utanför Nyköping.


Nu söker vi en Administratör/receptionist till Körkortcenter i Nyköping.





Arbetsuppgifter


Som Administratör/receptionist på trafikskolan bokför man svarar i telefon, bokar lektioner, säljer kursmaterial,





Du ska Vara utbildad i administratör och Kunna hantera Löpande Bokföring (Jobba tät ihop med Revisor)



Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete i Löpande Bokföring


Utbildning/Erfarenhet


Gymnasieskolan inriktning ekonomi.


Har kunskaper i nån av bokföringsprogram.
Vi jobbar med Astra STR


Har helst kunskaper i ASTRA bokföring och betalningsprogram som de flesta trafikskolor använder vid bokningen och kassa hantering!





Även trafiklärare är välkomna att söka tjänsten om man kan tänka sig att arbeta kombinerat receptionist och trafiklärare.





Körkort B fordras





Varaktighet Tillsvidare
Ansökan skickas på; [email protected]





Arbetstid/Varaktighet Deltid 50-75%





Lön Fast lön



Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Receptionist till Aktiv Ortopedteknik i Nyköping

Aktiv Ortopedteknik AB driver idag ortopedtekniska center på 16 orter i Sverige och utgör tillsammans en del av Ottobock, en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot landstingspatienter såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel, ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukar-organisationer och leverantörer är vår ambition att kunna e... Visa mer
Aktiv Ortopedteknik AB driver idag ortopedtekniska center på 16 orter i Sverige och utgör tillsammans en del av Ottobock, en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot landstingspatienter såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel, ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukar-organisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv.
Aktiv Ortopedteknik har idag totalentreprenad på ortopedteknisk service inom region Sörmland. Vi arbetar med alla förekommande typer av ortopedtekniska hjälpmedel och arbetet bedrivs i nära samarbete med sjukvården genom bl.a. teamsamverkan.
Din framtida utmaning
Som receptionist/försäljare hos oss är du vår första kontakt med Lasarettets vårdavdelningar. Du tar också emot bokade patienter och inkommande telefonsamtal samt utför administrativt arbete såsom tidsbokningar, kassahantering, fakturering, arkivering etc. Du hjälper kunder med utprovning och försäljning av skor, packar upp post och varor. Periodvis är det hög arbetsbelastning som kräver förmåga att hantera många arbetsuppgifter effektivt med hög kvalitet på service och bemötande.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett roligt och varierande arbete där du tillsammans med engagerade medarbetare får vara med och göra positiv skillnad för våra medmänniskor.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med en 6 månaders tidsbegränsad anställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är dagtid, vardagar, och du rapporterar till verksamhetschefen.
Din bakgrund/profil
Hög servicekänsla och social kompetens är nyckeln till att passa för denna tjänst. Du som söker har minst gymnasiekompetens och tidigare erfarenhet av administrativt arbete. Du har även en god datavana. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av receptionsarbete, administrativt arbete inom vården samt viss ekonomihantering såsom fakturering.
Du som söker är nyfiken på nya utmaningar och inte är rädd för att hugga i. Du har en mycket god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete samtidigt som du är flexibel, ansvarstagande och har en god social förmåga.
Hur du ansöker
Skicka din ansökan tillsammans med ditt CV och personligt brev till [email protected]. Märk ansökan med ”receptionist/försäljare” i ämnesfältet. Vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 4 april 2021.
Har du frågor kring tjänsten, vänligen kontakta Niclas Nyhlén, verksamhetschef, på mailadressen ovan. Urval sker kontinuerligt varför tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Besök gärna våra hemsidor för mer information: aktivortopedteknik.se, ottobock.se. Visa mindre

Receptionist/Kontorist till Trafikskola

Arbetsgivare Körkortscenter Utdelningsadress Brunnsgatan 8 Besöksadress Brunnsgatan 8 611 32 NYKÖPING Tel 0735-269330 [email protected] http://www.korkortscenter.se Arbetsplatsen belägen i kommun Nyköping Platsbeskrivning Vi har funnits i Nyköping i 17 år och är väletablerade trafikskolan i Nyköping. Skolan ligger nära Busstation! Sen 2012 har vi egen Halkbana utanför Nyköping. Nu söker vi en receptionist till Körkort... Visa mer
Arbetsgivare Körkortscenter


Utdelningsadress Brunnsgatan 8


Besöksadress Brunnsgatan 8


611 32 NYKÖPING


Tel 0735-269330


[email protected]


http://www.korkortscenter.se





Arbetsplatsen belägen i kommun Nyköping





Platsbeskrivning Vi har funnits i Nyköping i 17 år och är väletablerade trafikskolan i Nyköping. Skolan ligger nära Busstation!


Sen 2012 har vi egen Halkbana utanför Nyköping.


Nu söker vi en receptionist till Körkortcenter i Nyköping.





Arbetsuppgifter


Som receptionist på trafikskolan svarar du i telefon, bokar lektioner, säljer kursmaterial, bokföring.





Du ska Kunna hantera Dator,Kassan, och Bokföring!





Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete i reception, kassahantering och telefonvana.


Utbildning/Erfarenhet


Gymnasieskolan inriktning ekonomi.


Har kunskaper i nån av bokföringsprogram.
Vi jobbar med Astra STR


Har helst kunskaper i ASTRA bokföring och betalningsprogram som de flesta trafikskolor använder vid bokningen och kassa hantering!





Även trafiklärare är välkomna att söka tjänsten om man kan tänka sig att arbeta


kombinerat receptionist och trafiklärare.





Körkort B fordras





Varaktighet Tillsvidare
Ansökan skickas på; [email protected]





Arbetstid/Varaktighet Deltid 50-75%





Lön Fast lön Visa mindre

Hyresadministratör till kund i Nyköping!

Ansök    Jun 30    Uniflex Sverige AB    Kontorsreceptionist
Jobbeskrivning Vi söker en hyresadministratör med servicekänsla till kund i Nyköping. Som hyresadministratör är dina arbetsuppgifter att ansvara för att administrera kommersiella hyresavtal. Du arbetar mot specifika affärsenheter i nära samarbete med kollegor och mot hyresgäster. Hyresadministrationen ingår i ekonomifunktionen som stöttar och ger service till hela bolaget. Dina arbetsuppgifter omfattar: • hyresavisering • kundreskontra • moms • registe... Visa mer
Jobbeskrivning
Vi söker en hyresadministratör med servicekänsla till kund i Nyköping.

Som hyresadministratör är dina arbetsuppgifter att ansvara för att administrera kommersiella hyresavtal. Du arbetar mot specifika affärsenheter i nära samarbete med kollegor och mot hyresgäster. Hyresadministrationen ingår i ekonomifunktionen som stöttar och ger service till hela bolaget.

Dina arbetsuppgifter omfattar:
• hyresavisering
• kundreskontra
• moms
• registervård av kontraktsstock
• inbetalningar och avstämningar
• kontakt med hyresgäster och kollegor ute på våra affärsenheter

Vi ser att du som söker har erfarenhet av fastighetsbranschen och utbildning inom ekonomi på gymnasienivå. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Officepaketet. Du har erfarenhet av att möta kunder och ett högt servicetänk.

Kunskap i hyresjuridik och erfarenhet av FastNet och Visma är meriterande.
Tidigare arbetat med att skriva hyresavtal är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är driven, lösningsfokuserad, metodisk och initiativtagande samtidigt som du kan prioritera mellan olika uppgifter. Du är utåtriktad och kommunikativ, noggrann och gillar att arbeta med siffror.

Vi fäster stor vikt vid personlighet och engagemang. För att trivas i rollen tror vi att du är innovativ och proaktiv och att du uppskattar utmaningar, att jobba i team och inte är rädd för att ”kavla upp ärmarna”. Du är administrativt stark och kan hantera många bollar i luften samt drivs av att komma till avslut och nå uppsatta mål.

Tjänsten är på heltid, 3-6 månader med möjlighet till förlängning.

Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag!



Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande. Visa mindre

Vi söker kundvärd till vårt kundcenter

Ansök    Jul 2    Nyköpingshem AB    Kontorsreceptionist
I över 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst. För att ha de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar söker vi en kundvärd. Du kommer att ingå i ett team på 14 personer där du förväntas bli en i g... Visa mer
I över 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst.
För att ha de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar söker vi en kundvärd.


Du kommer att ingå i ett team på 14 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service.
 
I din roll som kundvärd kommer du i huvudsak att arbeta med att kundmottagande verksamhet vilket bl a innebär att svara på företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail samt reception.
 
Din bakgrund
Du har en gymnasieutbildning med relevant inriktning. Meriterande är erfarenhet från kundserviceverksamhet eller fastighetsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen. Du har mycket goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska och engelska. Det är även meriterande om du har ytterligare språkkunskaper i t ex somaliska eller arabiska.
 
Din profil
Vi söker dig som är strukturerad, har ett gott ordningssinne och som kan ta ansvar för dina uppgifter även när förutsättningarna ändras snabbt. Du gillar att ingå i ett team och bidrar till gott samarbete och till god stämning. Att arbeta med service är något som ligger naturligt för dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har förmågan att vara lugn och kontrollerad, även när tempot är högt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
 
Ansökan och rekryteringsprocessen
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar provanställning. Välkommen med din ansökan som vi vill ha senast 11 augusti 2020.
 
För frågor om tjänsten kontakta Martina Hefling, kundcenterchef, [email protected]
 
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, [email protected]
 
Fram till den 17 juli kan du nå facklig representant för Vision, Ann-Marie Ohlsson-Johansson, [email protected] Visa mindre

Receptionist/Kontorist till Trafikskola

Arbetsgivare KörkortscenterUtdelningsadress Brunnsgatan 8Besöksadress Brunnsgatan 8611 32 NYKÖPINGTel [email protected]://www.korkortscenter.se Arbetsplatsen belägen i kommun Nyköping Platsbeskrivning Vi har funnits i Nyköping i 16 år och är väletablerade trafikskolan i Nyköping. Skolan ligger nära centrum och Busstation!Sen 2012 har vi egen Halkbana utanför Nyköping.Nu söker vi en receptionist till Körkortcenter i Nyköping. Arbet... Visa mer
Arbetsgivare KörkortscenterUtdelningsadress Brunnsgatan 8Besöksadress Brunnsgatan 8611 32 NYKÖPINGTel [email protected]://www.korkortscenter.se Arbetsplatsen belägen i kommun Nyköping Platsbeskrivning Vi har funnits i Nyköping i 16 år och är väletablerade trafikskolan i Nyköping. Skolan ligger nära centrum och Busstation!Sen 2012 har vi egen Halkbana utanför Nyköping.Nu söker vi en receptionist till Körkortcenter i Nyköping. ArbetsuppgifterSom receptionist på trafikskolan svarar du i telefon, bokar lektioner, säljer kursmaterial, lättare bokföring. Du ska Kunna hantera dator och Kassan! Vi ser helst att du har erfarenhet av arbete i reception, kassahantering ochtelefonvana.Utbildning/ErfarenhetGymnasieskolanHar kunskaper i nån av bokföringsprogram.Har helst kunskaper i ASTRA bokföring och betalningsprogram som de flesta trafikskolor använder vid bokningen och kassa hantering! Även trafiklärare är välkomna att söka tjänsten om man kan tänka sig att arbetakombinerat receptionist och trafiklärare. Körkort B fordras Varaktighet TillsvidareAnsökan skickas på; [email protected] Arbetstid/Varaktighet Deltid 50-75% Lön Fast lön  Visa mindre

Administratör till Kommunservice på Division Social Omsorg

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Kommunservice på Division social omsorg söker nu dig som vill vara del i en spännande och... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Kommunservice på Division social omsorg söker nu dig som vill vara del i en spännande och utvecklande verksamhet.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att stödja ca 30 chefer inom social omsorg med sedvanliga administrativa uppgifter. Det kan röra sig om allt ifrån beställningar, bokningar, utskick och andra administrativa tjänster. Det förekommer registrering och rapportering i Kommunens olika verksamhetssystem.

Som administratör arbetar du även med att ta emot besökare och svara på frågor i telefon. Du kommer tillsammans med dina kollegor på kundservice företräda Nyköpings kommun och leverera service på hög nivå.

Vi söker dig som har ett eget driv till att få ditt arbete gjort. Det är viktigt att du ha ett pedagogiskt förhållningssätt och är bra på att kommunicera både med personer inom organisationen men också med personer externt. För att klara denna roll behöver du vara lyhörd och ha ett gott bemötande för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag på bästa sätt. Det är också viktigt att du är bra på att samarbeta då du kommer att ingå i en grupp administratörer som arbetar tillsammans i ett team.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha:

- Gymnasiekompetens
- Kunna hantera olika datasystem, god datavana
- Arbetat minst 2 år med administrativt arbete
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och i skrift
-Administrativ utbildning är meriterande
Erfarenhet är meriterande

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Administratör till Kommunservice på Division Social Omsorg

Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Kommunservice på Division social omsorg söker nu dig som vill vara del i en spännande och... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Kommunservice på Division social omsorg söker nu dig som vill vara del i en spännande och utvecklande verksamhet. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på ca ett år.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att stödja ca 30 chefer inom social omsorg med sedvanliga administrativa uppgifter. Det kan röra sig om allt ifrån beställningar, bokningar, utskick och andra administrativa tjänster. Det förekommer registrering och rapportering i Kommunens olika verksamhetssystem.

Som administratör arbetar du även med att ta emot besökare och svara på frågor i telefon. Du kommer tillsammans med dina kollegor på kundservice företräda Nyköpings kommun och leverera service på hög nivå.

Vi söker dig som har ett eget driv till att få ditt arbete gjort. Det är viktigt att du ha ett pedagogiskt förhållningssätt och är bra på att kommunicera både med personer inom organisationen men också med personer externt. För att klara denna roll behöver du vara lyhörd och ha ett gott bemötande för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag på bästa sätt. Det är också viktigt att du är bra på att samarbeta då du kommer att ingå i en grupp administratörer som arbetar tillsammans i ett team.



KVALIFIKATIONER
Du ska ha:

- Gymnasiekompetens
- Kunna hantera olika datasystem, god datavana
- Arbetat minst 2 år med administrativt arbete
- mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och i skrift
-Administrativ utbildning är meriterande
Erfarenhet är meriterande

ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Vi söker kundvärd till vårt kundcenter

Ansök    Maj 21    Nyköpingshem    Kontorsreceptionist
I exakt 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 3 800 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst. För att ha de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar söker vi en kundvärd. Du kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas b... Visa mer
I exakt 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygg till och bygga om. Med drygt 3 800 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst.
För att ha de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar söker vi en kundvärd.


Du kommer att ingå i ett härligt team på 13 personer där du förväntas bli en i gänget som har som huvuduppgift att ge våra hyresgäster bästa service. 

I din roll som kundvärd kommer du i huvudsak att du arbeta med företagets kundreskontra, betalningskrav och störningshantering. I rollen ingår även att vara en del av företagets kundmottagande verksamhet vilket kan t ex vara företagets gemensamma telefonslinga, företagets gemensamma inkommande mail samt reception. 

Din bakgrund

Du har en gymnasieutbildning med relevant inriktning. Vi tror att du även har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Meriterande är erfarenhet från kundserviceverksamhet eller fastighetsbranschen. Det är även meriterande om du har erfarenhet av hyreslagen. Du har mycket goda kunskaper skriftligt och muntligt i svenska och engelska. Det är även meriterande om du har ytterligare språkkunskaper i t ex somaliska eller arabiska.  

Din profil

Vi söker dig som är strukturerad, har ett gott ordningssinne och som kan ta ansvar för dina uppgifter även när förutsättningarna ändras snabbt. Du gillar att ingå i ett team och bidrar till gott samarbete och till god stämning. Att arbeta med service är något som ligger naturligt för dig. För att lyckas i rollen tror vi att du har förmågan att vara lugn och kontrollerad, även under stress. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Ansökan och sökprocessen

Välkommen med din ansökan! Ansök genom Recruto, vårt rekryteringsverktyg, senast 2 juni datum 2019. 
 
För frågor om tjänsten kontakta Martina Hefling, kundcenterchef, [email protected]

För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Pernilla Josefsson, HR-ansvarig, [email protected]

Facklig representant för Vision är Maria Lundén, [email protected]

 

 



Krav:

Körkort:
* B (Personbil) Visa mindre