Lediga jobb som Backofficepersonal i Nyköping

Se lediga jobb som Backofficepersonal i Nyköping. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Nyköping som finns hos arbetsgivaren.

Hotellbokare

Vi söker en medarbetare till vår bokningscentral för hotellboende. Svenska Logi är en bokningscentral som arbetar med hotellbokningar åt företag runt om i Sverige. Beställningar kommer både via telefon och mail från våra företagskunder där vi sedan genomför bokningen på våra avtalshotell. Vi jobbar med en hög servicenivå för att alltid hjälpa gästen på bästa möjliga sätt utefter dennes önskemål, Det kan stundtals bli lite stressigt så du behöver kunna jobb... Visa mer
Vi söker en medarbetare till vår bokningscentral för hotellboende.
Svenska Logi är en bokningscentral som arbetar med hotellbokningar åt företag runt om i Sverige. Beställningar kommer både via telefon och mail från våra företagskunder där vi sedan genomför bokningen på våra avtalshotell.
Vi jobbar med en hög servicenivå för att alltid hjälpa gästen på bästa möjliga sätt utefter dennes önskemål, Det kan stundtals bli lite stressigt så du behöver kunna jobba i högt tempo utan att tappa servicekänslan. Jobbet är administrativt men också väldigt socialt. Det innebär självständigt tänkande, ett glatt och positivt sätt och mycket framåtanda. Det är ett extra plus om du har erfarenhet av bokningar eller hotellbransch.
Vi tänker oss 75-100% tjänst, arbetstiden är vardagar kl 8-17. Visa mindre

Backoffice - Order & Kundservice

Ansök    Sep 2    Prendo AB    Backofficepersonal
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 15 anställda. Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Men även en d... Visa mer
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 15 anställda.
Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Men även en del lagerarbete som hantering av ankommande och avgående gods samt paketering och kundserviceärenden. Det innebär även mycket kontakt med våra projektledare på våra olika kontor samt våra kunder och leverantörer. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Tjänsten är en deltidstjänst med 20 timmar/vecka.
Du skall ha god datorvana och behärska Svenska och Engelska i tal och skrift. Övriga Europeiska språkkunskaper är meriterande.
Tidigare erfarenhet från administration, fakturering, försäljning och inköp är meriterande.
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
Meriterande: Erfarenhet av orderhantering och fakturering. Arbetat med export och/eller transport, inom och utanför EU. Erfarenhet av skeppning, betalningsvillkor/leveransvillkor. Erfarenhet av arbete i kundtjänst.
För att lyckas i tjänsten är du en person som är serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor, både skriftligt och muntligt. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du ser helheten. Därtill är du flexibel, självgående i arbetet, prestigelös samt trivs med att arbeta i grupp.
Eventuella frågor besvaras av vår VD, Marcus Ekoff, tel 070-605 39 49. Vi tar endast emot ansökan via e-post. Tillsättning sker så snart vi finner lämplig sökande. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 2024-09-29. Ange referens: Backoffice 2024. Skicka ansökan till [email protected]
Arbetsgivare: Prendo AB Brukslagarvägen 5, 611 31 NYKÖPING Visa mindre

Salessupport till ett välkänt företag i Nyköping!

Ansök    Nov 21    Manpower AB    Backofficepersonal
Vi på Manpower söker nu en driven och engagerad person till Sales support på ett stort och välkänt företag i Nyköping! Varmt välkommen med din ansökan redan idag till oss på Manpower! Ort: Nyköping Start: Omgående eller enligt överenskommelse, uppdrag på 6 månader med chans till förlängning. Omfattning: 100 % heltid/dagtid. (Möjlighet till att jobba hemma någon dag i veckan finns) Om tjänsten Vi söker nu en person till Sales Support på uppdrag ute hos... Visa mer
Vi på Manpower söker nu en driven och engagerad person till Sales support på ett stort och välkänt företag i Nyköping! Varmt välkommen med din ansökan redan idag till oss på Manpower!

Ort: Nyköping
Start: Omgående eller enligt överenskommelse, uppdrag på 6 månader med chans till förlängning.
Omfattning: 100 % heltid/dagtid. (Möjlighet till att jobba hemma någon dag i veckan finns)

Om tjänsten Vi söker nu en person till Sales Support på uppdrag ute hos en av våra stora kunder. Är du driven, flexibel och kan hantera flera uppgifter samtidigt? Har du dessutom erfarenhet från arbete inom support? Då kan det vara dig vi söker.

För kunds räkning i Nyköping söker vi nu en driven person till sales support som har goda kunskaper i SAP. Här blir du en del i sales support teamet som stöttar i både intern och extern kundsupport i frågor kring exempelvis orderhantering, leveranser och reklamationshantering.

Du koordinerar ärenden mot lösning med målet i hög kundnöjdhet. Du ansvarar för att ditt arbete blir utfört som det ska i rätt tid och med rätt kvalitet.

Vi söker För den här rollen söker vi dig som kan ta egna initiativ, är flexibel och kan hantera flera olika uppgifter samtidigt. Du är en öppensinnad person som alltid försöker förstå kundernas krav och gör ditt bästa för att hitta bästa möjliga lösning. Det viktigaste för oss är din inställning, ditt driv och din vilja att utvecklas. När en utmaning dyker upp antar du den med glädje och engagemang! Du kommer arbeta med kundfokus och i ditt arbete ingår kundkontakter i Norden och baltiskaländerna. Vi ser att du har tidigare erfarenhet av Orderhantering, orderregistrering och orderbevakning. Du har tidigare SAP kunskaper och kan arbeta i MS Office (Tex excel, sharepoint mm) Du har tidigare arbetat med Logistik (Leveranser, utskeppningar, kundreturer och reklamationshantering) Du kommunicerar på både Engelska och svenska i tal och skrift

Erbjudande Rent formellt bygger en anställning hos oss på samma lagar och regler som på den övriga arbetsmarknaden. Vi har kollektivavtal, med allt vad det innebär vad gäller försäkringar, tjänstepension och fackliga relationer. Det som skiljer sig är att du blir anställd hos oss, men arbetar på olika uppdrag hos våra kunder. Du får chansen att arbeta i olika branscher, med olika arbetsuppgifter och med olika människor. Givetvis har du en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela din anställningsperiod och som är ansvarig för dina uppdrag, att du trivs på din arbetsplats och att du utvecklas i din yrkesroll.

Om Manpower Manpower är Sveriges ledande rekryterings- och bemanningsföretag med tiotusentals attraktiva arbetsgivare över hela landet som våra kunder. Med vårt omfattande nätverk, lokalt såväl som globalt, kan vi erbjuda mängder av spännande lediga jobb som hjälper dig att bygga din karriär, både på kort och lång sikt. Hos oss kan du söka heltidsjobb eller extrajobb vid sidan av studierna.

Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken, vi tar inte emot ansökningar via mail. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta ansvarig konsultchef på [email protected]. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.



Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Personalplanerare

Ansök    Jan 13    Nyköpings kommun    Backofficepersonal
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Som personalplanerare ska du lösa korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som ... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.

ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare ska du lösa korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på enheterna och vid behov omfördela personalresurserna och genom bra planering bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö i verksamheterna.
Du ska också vara delaktig i rekrytering av vikarier samt medverka i kommungemensam introduktion. Du kommer att ha tät kontakt med chefer, medarbetare, poolmedarbetare och korttidsvikarier.
I arbetet ingår att kontinuerligt bevaka hanteringen av LAS (Lagen om anställningsskydd)
De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Wisma recruit.


KVALIFIKATIONER
Du tänker innovativt och vill vara med och vidareutveckla vårt arbetssätt kring bemanning. På grund av arbetets komplexitet är det viktigt att du är lugn, lösningsorienterad och stresstålig. Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Du behöver även ha lätt för att kommunicera, servicekänsla och känna dig bekväm med att kunna förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna.
Du har gymnasiekompetens, god IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Arbetet kräver goda kunskaper om gällande lagstiftning. Du bör ha tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning inom offentlig sektor och/eller personaladministrativa system. Vi arbetar med bemanning i BeSched.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Backoffice - Order & Kundservice

Ansök    Jun 8    Prendo AB    Backofficepersonal
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 15 anställda. Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Men även en d... Visa mer
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 15 anställda.
Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Men även en del lagerarbete som hantering av ankommande och avgående gods samt paketering. Det innebär även mycket kontakt med våra projektledare på våra olika kontor samt våra kunder och leverantörer. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Tjänsten är en deltidstjänst med 20 timmar/vecka.
Du skall ha god datorvana och behärska Svenska och Engelska i tal och skrift. Övriga Europeiska språkkunskaper är meriterande.
Tidigare erfarenhet från administration, fakturering, försäljning och inköp är meriterande.
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
Meriterande: Erfarenhet av orderhantering och fakturering. Arbetat med export och/eller transport, inom och utanför EU. Erfarenhet av skeppning, betalningsvillkor/leveransvillkor. Erfarenhet av arbete i kundtjänst.
För att lyckas i tjänsten är du en person som är serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor, både skriftligt och muntligt. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du ser helheten. Därtill är du flexibel, självgående i arbetet, prestigelös samt trivs med att arbeta i grupp.
Eventuella frågor besvaras av vår VD, Marcus Ekoff, tel 070-605 39 49. Vi tar endast emot ansökan via e-post. Tillsättning sker så snart vi finner lämplig sökande. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 2022-09-18 Ange referens: Backoffice 2023. Skicka ansökan till [email protected]
Arbetsgivare: Prendo AB Brukslagarvägen 5, 611 31 NYKÖPING Visa mindre

Koordinator till administration (vikariat)

Ansök    Okt 24    REGION SÖRMLAND    Backofficepersonal
Region Sörmland IT, Nyköping eller Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025. Region Sörmland IT, en del av Region Sörmland, söker koordinator med administrativa arbetsuppgifter. Om oss Inom Region Sörmland IT finns alla delar som en IT-organisation ska ha för att leverera kompletta tjänste... Visa mer
Region Sörmland IT, Nyköping eller Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!


Välkommen att utveckla och utvecklas hos en av Sörmlands största arbetsgivare. Tillsammans skapar vi Sveriges friskaste län 2025. Region Sörmland IT, en del av Region Sörmland, söker koordinator med administrativa arbetsuppgifter.

Om oss
Inom Region Sörmland IT finns alla delar som en IT-organisation ska ha för att leverera kompletta tjänster till sin kund: infrastruktur, systemutveckling, arkitektur, projektledning, IT-förvaltning, test, drift, telefoni, support, etc.

Vi är stolta över vår verksamhet som tillför ett stort värde till många viktiga samhällsfunktioner. Vårt arbetsgivarvarumärke är viktigt för oss och vi arbetar löpande med att vara en attraktiv arbetsgivare.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för de administrativa uppgifterna inom verksamhetsområdet, det innebär exempelvis diarieföring, skriva minnesanteckningar, avvikelsehantering, skapa och publicera information. Arbetet är fritt och ställer krav på din initiativ förmåga, för att driva det dagliga arbetet. Du rapporterar till verksamhetsområdeschefen men arbetar som stöd för hela Region Sörmland IT, hos oss får du ett omväxlande arbete vilket ställer krav på bred kompetens och flexibilitet.

Din kompetens
Du är med fördel en erfaren administratör gärna med kombination inom kommunikation. Du besitter erfarenhet och intresse av administration och processarbete gärna från liknande IT-organisationer. Du är strukturerad och kan arbeta självständigt. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter och kan prioritera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt, samt tar ett stort ansvar för dina uppdrag och för helheten. Du har lätt för att samarbeta, är serviceinriktad, flexibel och har ett lösningsfokuserat synsätt. Du vill arbeta på en arbetsplats där vi lägger stor vikt vid god kommunikation och samarbete. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och måste ha goda kunskaper i Office-paketet. Det är en fördel om du har vana av att arbeta i olika system.

Anställningsform
Vikariatsanställning som längst till 2024-12-31 med tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Eskilstuna eller Nyköping.

Information om tjänsten lämnas av
IT-direktör Urban Petrén, 076-698 27 43, [email protected] (http://mailto:[email protected]/)
HR-specialist Alexandra Edenfeldt, 072-084 02 19, [email protected] (http://mailto:[email protected]/)
Fackliga företrädare Vision, Anette Westerlund, 016-10 51 16.
Vision, Daniel Harlén, 016-10 46 90.
Övriga facklig företrädare söks via kontaktcenter, 0155 24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-11-07.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Behörighetsadministratör till Supportcenter IT

Ansök    Sep 21    REGION SÖRMLAND    Backofficepersonal
Nyköping Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss! Om oss Region Sörmland IT består av 130 medarbetare placerade i Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster inom Region Sörmland och levererar kompletta IT-lösningar för att stödja verksamheten med support, systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni, etc. Vårt administrativa team består a... Visa mer
Nyköping

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
Region Sörmland IT består av 130 medarbetare placerade i Nyköping, Eskilstuna och Katrineholm. Vi är huvudleverantör av IT-tjänster inom Region Sörmland och levererar kompletta IT-lösningar för att stödja verksamheten med support, systemutveckling, arkitektur, projektledning, förvaltningsstyrning, test, drift, infrastruktur, telefoni, etc.

Vårt administrativa team består av fyra administratörer och en teamledare. Vårt uppdrag är att bistå Region Sörmlands verksamheter med behörigheter till IT-system, mapphantering i active directory, hantera inköp av utrustning samt registrera skrivarköer.

Nu söker vi en kollega till vårt team som vill vara med på vår resa mot framtiden för att skapa bästa förutsättningar till våra kollegor i Region Sörmland.

Dina arbetsuppgifter
Som behörighetsadministratör arbetar du med:

• Attestera och registrera behörigheter.
• Genomföra revisioner av behörigheter.
• Handlägga beställningar inkomna via vårt ärendehanteringssystem.
• Ge stöd och råd via våra interna kommunikationskanaler samt ärendehanteringssystem.
• Främja utveckling av arbetssätt.
• Medverka och bidra till förbättringspotential samt förslag på effektiviseringar.


Din kompetens

• Vi söker dig som har ett intresse för att ge god service.
• Erfarenhet att arbeta i ärendehanteringssystem.
• Har lätt för att förstå och lära teknik.
• Behärskar svenska språket i tal och skrift.
• Avslutad gymnasieutbildning.


Meriterande
Det är meriterande om du har tjänstgjort med liknande arbetsuppgifter och har kunskap inom active directory.

För att passa i rollen tror vi du som person har en positiv grundinställning och har lätt för att samarbeta med andra.
Du är noggrann, strukturerad och en problemlösare. Trivs att varva arbete i grupp med individuellt arbete.

Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provtjänstgöring kan komma att tillämpas.
Tjänstens placering: RSIT, Nyköping.

Information om tjänsten lämnas av
Gruppchef supportcenter IT: Andreas Ekblad, 0155-24 59 99, [email protected]
Teamleader administrativa gruppen: Alexander Gezici, 070-208 41 07, [email protected]
HR-specialist: Alexandra Edenfeldt, 0155-24 76 91, [email protected]
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Region Sörmland IT!


Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-10-05
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag. Visa mindre

Backoffice - Order & Kundservice

Ansök    Aug 29    Prendo AB    Backofficepersonal
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 15 anställda. Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Det innebär ä... Visa mer
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 15 anställda.
Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Det innebär även mycket kontakt med våra projektledare på våra olika kontor samt våra kunder och leverantörer. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.
Du skall ha god datorvana och behärska Svenska och Engelska i tal och skrift. Övriga Europeiska språkkunskaper är meriterande.
Tidigare erfarenhet från administration, fakturering, försäljning och inköp är meriterande.
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
Meriterande: Erfarenhet av orderhantering och fakturering. Arbetat med export och/eller transport, inom och utanför EU. Erfarenhet av skeppning, betalningsvillkor/leveransvillkor. Erfarenhet av arbete i kundtjänst.
För att lyckas i tjänsten är du en person som är serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor, både skriftligt och muntligt. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du ser helheten. Därtill är du flexibel, självgående i arbetet, prestigelös samt trivs med att arbeta i grupp.
Eventuella frågor besvaras av vår VD, Marcus Ekoff, tel 070-605 39 49. Vi tar endast emot ansökan via e-post. Tillsättning sker så snart vi finner lämplig sökande. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 2022-09-18 Ange referens: Backoffice 2022. Skicka ansökan till [email protected]
Arbetsgivare: Prendo AB Brukslagarvägen 5, 611 31 NYKÖPING Visa mindre

Personalplanerare

Ansök    Sep 8    Nyköpings kommun    Backofficepersonal
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas. ARBETSUPPGIFTER Som personalplanerare ska du lösa korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader so... Visa mer
Division Social omsorg har det yttersta ansvaret för barn, ungdomar, vuxna och äldre som behöver stöd. Vårt arbete spelar en stor roll i många människors liv. Våra arbetsinsatser gör att samhället fungerar. Vi arbetar för att ha en helhetssyn där vi tar hänsyn till människors hela livssituation och i all verksamhet ska individens perspektiv beaktas.



ARBETSUPPGIFTER
Som personalplanerare ska du lösa korttidsfrånvaro och frånvaro upp till tre månader som uppstår på enheterna och vid behov omfördela personalresurserna och genom bra planering bidra till kontinuitet och god arbetsmiljö i verksamheterna.
Du ska också vara delaktig i rekrytering av vikarier samt medverka i kommungemensam introduktion. Du kommer att ha tät kontakt med chefer, medarbetare, poolmedarbetare och korttidsvikarier.
I arbetet ingår att kontinuerligt bevaka hanteringen av LAS (Lagen om anställningsskydd)
De system som du kommer att arbeta i är framförallt BeSched och Wisma recruit.


KVALIFIKATIONER
Du tänker innovativt och vill vara med och vidareutveckla vårt arbetssätt kring bemanning. På grund av arbetets komplexitet är det viktigt att du är lugn, lösningsorienterad och stresstålig. Du tycker om utmaningar och är duktig på logistik samt kan prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Du bör vara noggrann och tycka om att variera mellan att arbeta självständigt och i team. Du behöver även ha lätt för att kommunicera, servicekänsla och känna dig bekväm med att kunna förmedla både bra och mindre bra besked till medarbetarna.
Du har gymnasiekompetens, god IT-vana och goda kunskaper i Office-paketet. Arbetet kräver goda kunskaper om gällande lagstiftning. Du bör ha tidigare erfarenhet från administrativt arbete med bemanning inom offentlig sektor och/eller personaladministrativa system. Vi arbetar med bemanning i BeSched.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Ostlänken, en del av Sveriges nya stambanor med resecentrum i Nyköpings centrum och vid Skavsta. Utvecklingen kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i Visma Recruit/Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693 .

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre

Backoffice - Order & Kundservice

Ansök    Jan 27    Prendo AB    Backofficepersonal
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 13 anställda. Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Det innebär ä... Visa mer
Prendo arbetar med att sälja produkter och helhetslösningar som skapar förstärker och förbättrar våra klienters relation till sina kunder och sin personal. Bolaget bedriver handel med arbetskläder, profilkläder, present- och profilreklam. Det har vi gjort sedan 1961. Vi finns på fyra orter i Sverige och har 13 anställda.
Vi söker en person till vårt huvudkontor i Nyköping. Du kommer främst att arbeta med orderhantering, fakturering och inköp. Det innebär även mycket kontakt med våra projektledare på våra olika kontor samt våra kunder och leverantörer. Erfarenhet från liknande arbete är meriterande.
Du skall ha god datorvana och behärska Svenska och Engelska i tal och skrift. Övriga Europeiska språkkunskaper är meriterande.
Tidigare erfarenhet från administration, fakturering, försäljning och inköp är meriterande.
God datorvana samt behärska svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.
Utbildning: Avslutad gymnasial utbildning. Meriterande med för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning.
Meriterande: Erfarenhet av orderhantering och fakturering. Erfarenhet av arbete i affärssystemet Microsoft NAV. Arbetat med export och/eller transport, inom och utanför EU. Erfarenhet av skeppning, betalningsvillkor/leveransvillkor. Erfarenhet av arbete i kundtjänst.
För att lyckas i tjänsten är du en person som är serviceinriktad och trivs med att kommunicera med människor, både skriftligt och muntligt. Du är noggrann och kan följa uppsatta rutiner, samtidigt som du ser helheten. Därtill är du flexibel, självgående i arbetet, prestigelös samt trivs med att arbeta i grupp.
Eventuella frågor besvaras av vår VD, Marcus Ekoff, tel 070-605 39 49. Vi tar endast emot ansökan via e-post. Tillsättning sker så snart vi finner lämplig sökande. Intervjuer sker löpande. Sista ansökningsdag 2022-02-13 Ange referens: Backoffice 2022. Skicka ansökan till [email protected]
Arbetsgivare: Prendo AB Brukslagarvägen 5, 611 31 NYKÖPING Visa mindre

Backoffice

Ansök    Apr 21    NordenList AB    Backofficepersonal
I rollen som backoffice arbetar du brett med administrativa och supporterande uppgifter med ett stort fokus på service. Mycket av det dagliga arbetet ligger i att hålla koll på orderingång, planera order tidsmässigt för packning i vårt lager, dagligen hålla morgonmöten och delegera uppgifter till lagerpersonalen samt boka frakter då leveranserna är färdigpackade. Kort och gott har du kontrollen över företagets löpande agenda. Du har den övergripande bilden... Visa mer
I rollen som backoffice arbetar du brett med administrativa och supporterande uppgifter med ett stort fokus på service. Mycket av det dagliga arbetet ligger i att hålla koll på orderingång, planera order tidsmässigt för packning i vårt lager, dagligen hålla morgonmöten och delegera uppgifter till lagerpersonalen samt boka frakter då leveranserna är färdigpackade. Kort och gott har du kontrollen över företagets löpande agenda. Du har den övergripande bilden av orderns kostnader och kan tillsammans med ekonomi genomföra fakturering. Du är även drivande i hanteringen av vårt ordersystem med uppdatering av saldon och priser. Du tar emot inkommande samtal och mail på ett proffsigt sätt. Det förekommer även uppdatering av hemsida samt utveckling av sociala medier.
Profil:
Avslutad gymnasieutbildning
Tidigare arbetslivserfarenhet inom administration och service
Flytande svenska i tal och skrift
Goda kunskaper i Officepaketet samt god datorvana
Meriterande:
Engelska i tal och skrift
Kunskaper i affärssystemet FortNox
Kunskaper i web-design och bildhantering
Vi tror att du som söker inte bara är en fena på administration utan även trivs med att ge förstklassig service, både till kollegor och till kunder. Du är givetvis noggrann, lättlärd och strukturerad i ditt arbetssätt och tycker om att samarbeta med andra. Arbetet innebär mycket samordning. Du som söker bör vara utåtriktad, positiv, serviceinriktad och anpassningsbar samt ta egna initiativ. Vi har daglig kontakt med våra kunder, transportörer och leverantörer och det kan stundtals bli väldigt intensivt.
Ansökningar hanteras löpande, anställning kan ske innan ansökningstid gått ut. Visa mindre

Ansvarig hotellavtal

Vi söker en skärpt, kvicktänkt och utåtriktad person som kan hålla många bollar i luften. Du ansvarar för våra hotellavtal och är vid behov med och svarar på inkommande samtal. Du omförhandlar avtal, gör prisjusteringar och tar fram nya samarbetshotell. Svenska Logi är en hotellbokningscentral för företag, vi har avtal med hotell i hela Sverige där vi bokar till rabatterade priser. Jobbet är administrativt men också väldigt socialt. Vi har direktkontakt me... Visa mer
Vi söker en skärpt, kvicktänkt och utåtriktad person som kan hålla många bollar i luften. Du ansvarar för våra hotellavtal och är vid behov med och svarar på inkommande samtal. Du omförhandlar avtal, gör prisjusteringar och tar fram nya samarbetshotell.
Svenska Logi är en hotellbokningscentral för företag, vi har avtal med hotell i hela Sverige där vi bokar till rabatterade priser.
Jobbet är administrativt men också väldigt socialt. Vi har direktkontakt med våra samarbetspartners och lägger stor vikt vid att ha en god och trevlig relation. Vi strävar efter att våra avtalshotell ska känna en trygghet och en positivitet när vi lägger gäster hos dem.
Arbetet innebär självständigt tänkande, god förhandlingsteknik och ”driv”, ett glatt och positivt sätt och mycket framåtanda.
Vi tänker oss att anställningen ska börja så snart som möjlighet finns. Känner du att detta är något för dig så skicka in din ansökan omgående!
Meriterande: Arbete med hemsida Visa mindre

Servicekoordinator till Kommunservice

Ansök    Mar 30    Nyköpings kommun    Backofficepersonal
Kommunikationsavdelningen i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att bidra till att verksamheterna når sina mål, att göra arbetet mer effektivt och att stärka varumärket Nyköping. Våra uppdrag syftar till att ge en god service internt och externt samt det övergripande ansvaret för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Inom... Visa mer
Kommunikationsavdelningen i Nyköpings kommun består av flera enheter och tillsammans ansvarar vi för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun. Med kommunikation som verktyg har vi uppdraget att bidra till att verksamheterna når sina mål, att göra arbetet mer effektivt och att stärka varumärket Nyköping. Våra uppdrag syftar till att ge en god service internt och externt samt det övergripande ansvaret för kommunikationsfunktionen i Nyköpings kommun.

Inom Kommunikationsavdelningen finns enheten Kommunservice, som ansvarar för kommunens centrala och kommunövergripande servicefunktion. Avdelningarna växel/reception, vaktmästeri/administration och samhällsvägledning ingår i enheten. Här ingår bland annat att svara och koppla vidare samtal till alla kommunens verksamheter, att möta besökare till handläggare i Stadshuset, att sköta kommunens tryckeri och säkerställa posthanteringen internt och externt men även att vägleda medborgare i samhällets olika funktioner.

Nu söker vi en Servicekoordinator med administrativt ansvar till Kommunservice. Din arbetsplats är i vaktmästeri/administration i Stadshuset tillsammans med en arbetsgrupp om totalt 5 personer.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Servicekoordinator arbetar du med avdelningens serviceåtaganden såsom att ge support till kollegor om tekniken i salarna i Stadshuset, administrativa arbetsuppgifter såsom fakturering och inköp, postrundor, tryckeri och repro. I arbetsuppgifterna ingår även inscanning av kallelser för kommunens politiska möten, utlägg av material på kommunens webbplats, framtagning av trycksaker men även en del digital tryckframställning som omfattar produktion av tryckoriginal och efterarbete. Du och dina kollegor servar tillsammans kommunens alla verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska ha:

· Gymnasieutbildning eller annan utbildning inom området
· Erfarenhet av administrativt arbete och enklare ekonomi
· Goda datakunskaper med inriktning på Cloud Suite, InDesign, Adobeprogrammen såsom Adobe Acrobat Pro, Adobe Creative och Officepaketet men även Fiery Command WorkStation samt Epson
· Allmänt goda IT-kunskaper om både hårdvara och mjukvara
· Goda kunskaper i svenska och engelska språket i tal och skrift
· B-körkort


Det är meriterande om du har:

· Erfarenhet av att arbeta med web eller webutveckling
· Arbetslivserfarenhet från tryckeriarbete
· Kunskaper om efterbearbetning av trycksaker samt
utskriftshantering
· Goda kunskaper om kommunal verksamhet
· God lokalkännedom i Nyköpings Kommun


Vi söker en person med ett öppet förhållningssätt som har lätt att samarbeta. Du är en lagspelare samt en god representant för god service i Nyköpings kommun. Du behöver ha öga och känsla för detaljer och en vilja att lämna ifrån dig trycksaker som håller professionell kvalité.

För att trivas i rollen tror vi att du är lösningsorienterad, flexibel, positiv och ödmjuk. Det är viktigt att du är serviceminded och tålmodig samt att du ser möjligheter snarare än problem.

Varmt välkommen med din ansökan!



ÖVRIGT
Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En modern och snabbt växande kommun med god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare.

Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat planeras Sveriges första höghastighetsjärnväg - Ostlänken. Ett arbete som kommer påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om fler arbetstillfällen och god medborgarservice.

Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 000 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer.

Om du önskar stöd i programmet Offentliga Jobb vänligen ring supporttelefon 0771-693 693.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Visa mindre