Lediga jobb OnePartnerGroup Östergötland AB i Nyköping

Se alla lediga jobb från OnePartnerGroup Östergötland AB i Nyköping. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Nyköping som finns inom det yrket.

Gruppchef inom redovisning till BDO

Nu söker vi en gruppchef inom redovisning till BDO i Nyköping. Här finns möjligheten att arbeta på ett spännande tillväxtföretag i en viktig roll som kombinerar ledarskap och eget kundansvar. Är du den vi söker?    Om rollen? Vi söker en ledare som vill inspirera och utveckla både sitt team och sina kunder. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap med eget kundansvar och bli en viktig del av ett nära och engagerat gäng där vi växer tillsammans.?   ... Visa mer
Nu söker vi en gruppchef inom redovisning till BDO i Nyköping. Här finns möjligheten att arbeta på ett spännande tillväxtföretag i en viktig roll som kombinerar ledarskap och eget kundansvar. Är du den vi söker? 

 


Om rollen?

Vi söker en ledare som vill inspirera och utveckla både sitt team och sina kunder. Här får du möjlighet att kombinera ledarskap med eget kundansvar och bli en viktig del av ett nära och engagerat gäng där vi växer tillsammans.?
 
I rollen som Gruppchef för redovisningsteamet i Nyköping blir du navet i ett engagerat team på cirka 15 medarbetare. Du leder och coachar redovisningskonsulterna i deras dagliga arbete, driver effektivitet och säkerställer att rätt kompetens används på rätt sätt för att nå våra gemensamma mål. Med fokus på både strategi och affärsplan, bidrar du till lönsamhet, tillväxt och utveckling av redovisnings- och kombiaffären. Samtidigt får du möjligheten att arbeta nära våra kunder och själv vara en aktiv del av leveransen – i ett team som redan präglas av trivsel, energi och stark sammanhållning.
 
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid? Omfattning: Heltid ? Plats: Nyköping





Vad vi söker

För att fungera i rollen brinner du för att skapa, driva och utveckla affärer, organisationer och individer. Du är en positiv och lösningsorienterad person och ditt arbetssätt präglas av struktur. Du är tydlig i din kommunikation och har förmågan att utveckla, engagera medarbetarna och har ett tydligt affärsdriv. Professionalism genomsyrar ditt arbete och ditt fokus ligger alltid på att leverera förstklassig service till våra kunder. Vi lägger stor vikt vid personlighet och tror att du är en ödmjuk och prestigelös person som trivs i samarbetet med människor.
 
Kvalifikationer:? 
Högskoleexamen inom ekonomi, redovisning eller liknande?
Minst fem års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete?
Tidigare erfarenhet av personalansvar?
Erfarenhet av förändringsarbete inom redovisning och ekonomiprocesser?
God förmåga att hantera Microsoft Office-paketet, särskilt Excel? 

Kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska? 
 


Vi erbjuder

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. För att vara världens femte största revisions- och konsultorganisation är stämningen inom BDO förvånansvärt avslappnad och familjär. Vi uppmuntrar och underlättar för våra medarbetare att nå en bra balans mellan arbete och fritid.? 
 
BDO:s drivkraft och våra värderingar – vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För sjätte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.


 
Låter det intressant?

Detta är en direktanställning hos BDO som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. 
 
När du har ansökt till tjänsten kommer du först få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare OnePartnerGroup/OPG) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten.
 
Vi matchar sedan din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, referenstagning, tester och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg.För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Stefan Forsberg på telefonnummer 070-735 09 89 eller [email protected] ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Hyresadministratör - Klövern

Hyresadministratör till Klövern Till Klöverns servicekontor i Nyköping söker vi dig som har servicekänsla, är noggrann och gillar att arbeta med administration. Detta är ett konsultuppdrag om sex månader där du är anställd av OnePartnerGroup. Start omgående, alternativt slutet av augusti. Klövern är ett börsnoterat fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler och aktivt bidrar till stadsutvecklingen i tillväxtregioner. Bolaget... Visa mer
Hyresadministratör till Klövern
Till Klöverns servicekontor i Nyköping söker vi dig som har servicekänsla, är noggrann och gillar att arbeta med administration. Detta är ett konsultuppdrag om sex månader där du är anställd av OnePartnerGroup. Start omgående, alternativt slutet av augusti.
Klövern är ett börsnoterat fastighetsbolag som med närhet och engagemang erbjuder attraktiva lokaler och aktivt bidrar till stadsutvecklingen i tillväxtregioner. Bolagets vision är att skapa attraktiva och hållbara miljöer för framtidens företag, individer och samhälle. Det kräver ett aktivt byggande av stadsdelar, områden och olika näringslivskluster.

Dina arbetsuppgifter:
Som hyresadministratör hos Klövern ingår du i ett team på sju personer. Du får en central roll där du till största del arbetar mot utvalda affärsenheter, nära kollegor och hyresgäster. I rollen som hyresadministratör kommer du bland annat att ansvara för avtalsadministration och bistå förvaltningen samt hyresgäster i frågeställningar rörande avtal och kundreskontra. Vidare ansvarar du för löpande registervård, hyresavisering och kravhantering samt bokslutsavstämningar.

Din profil:
Du som söker tjänsten har; gymnasial utbildning eller högre, ekonomisk inriktning är meriterande men inget krav
förmågan att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i både tal och skrift
mycket god datorvana och kunskaper i MS Office
erfarenhet av kundservice och administration
erfarenhet av fastighetsbranschen, hyresjuridik och hyresadministration är meriterande
social kompetens, engagemang och är kommunikativ
I den här rollen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen ställer höga krav på din administrativa och serviceinriktade förmåga då du kommer ha många interna och externa kontakter både per telefon och e-post. Du är prestigelös och innovativ och löser dina uppgifter på ett effektivt och flexibelt sätt. Du gillar att arbeta i team och du bidrar till ett gott arbetsklimat. Du är resultatinriktad och trivs med att jobba mot återkommande deadlines och är inte rädd för att lägga in en extra växel när så behövs.
Klövern erbjuder dig ett brett arbetsfält där de jobbar långsiktigt och hållbart med visionen att skapa miljöer för framtidens företagande. Liksom dem har du kunden i fokus och det ska kännas naturligt att arbeta efter Klöverns motto ”att var dag underlätta kundens vardag”. Mer info om Klövern, deras medarbetare och fastigheter finns på klovern.se.

Övrigt:
Placeringsort: Nyköping                                                              
Arbetstider: Heltid, dagtid: mån-fre                                                         
Vänligen uppge i din ansökan när du är tillgänglig för start!                                                       

Frågor om tjänsten hanteras av Henric Forsman, senior rekryteringskonsult, [email protected] Visa mindre

Handläggare till myndighet i Nyköping

_Trivs du med att arbeta i en roll där service är A och O och där du är ansiktet utåt? Då kan detta uppdraget vara något för dig! Vi söker nu flertalet handläggare för konsultuppdrag under våren/sommaren -19 på en statlig myndighet i Nyköping. Tveka därför inte att skicka in ditt cv redan idag så vi får lär känna dig._ ARBETSBESKRIVNING: Som handläggare på denna myndighet kommer du efter en introduktion och utbildning på ca två veckor att tillhöra upply... Visa mer
_Trivs du med att arbeta i en roll där service är A och O och där du är ansiktet utåt? Då kan detta uppdraget vara något för dig! Vi söker nu flertalet handläggare för konsultuppdrag under våren/sommaren -19 på en statlig myndighet i Nyköping. Tveka därför inte att skicka in ditt cv redan idag så vi får lär känna dig._

ARBETSBESKRIVNING:
Som handläggare på denna myndighet kommer du efter en introduktion och utbildning på ca två veckor att tillhöra upplysningsenhetendär drygt 40 medarbetare ingår. Du kommer att självständigt besvara och hantera allmänna frågor via telefon. Alla handläggare sitter i samma lokal vilket ger utrymme till att få stöd från övriga medarbetare samt att du kommer att ha en tilldelad handledare under ditt uppdrag. Det är oerhört viktigt att vara serviceinriktad och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer som kan uppstå och givet ha ett intresse för att arbeta med människor.

Uppdraget kommer att starta 7 januari och pågå till och med 28 augusti med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är 8h per dag med 30 minuters lunch och kan förläggas mellan 7:45-18:15
mån-fre.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg och att har arbetat i en liknande roll under minst ett år. Du har goda kunskaper i MS Office (vilket avser att obehindrat kunna navigera i MS Office programvaruprodukter). Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift för att klara av arbetet som handläggare. Vi ser det meriterande om du har arbetat eller praktiserat i telefonkundtjänst i minst tre månader under de senaste två åren.

Som person har du ett naturligt vänligt bemötande, även under stressiga förhållande och har förmågan att lyssna av och förstå behov hos de som tar kontakt med myndigheten. Samt besitter egenskaper som kundorienterad, noggrann och ansvarstagande.

START: 7/1-28/8 med möjlighet till förlängning.
ORT: Nyköping
OMFATTNING: 100%.
ARBETSTIDER: Dagtid, måndag-fredag.
ANSTÄLLNING: Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

Intresserad?
Är du intresserad av tjänsten, ansök snarat! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så länge annonsen finns publicerad tar vi emot ansökningar.

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Viktoria Martinsson, Rekryteringskonsult [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Mer information Visa mindre

Kundtjänstmedarbetare/handläggare till myndighet i Nyköping

_Trivs du med att arbeta i en roll där service är A och O och där du är ansiktet utåt? Då kan detta uppdraget vara något för dig! Vi söker nu flertalet handläggare för konsultuppdrag under våren/sommaren -19 på en statlig myndighet i Nyköping. Tveka därför inte att skicka in ditt cv redan idag så vi får lär känna dig._ ARBETSBESKRIVNING: Som handläggare/kundtjänstmedarbetare på denna myndighet kommer du efter en introduktion och utbildning på ca två vec... Visa mer
_Trivs du med att arbeta i en roll där service är A och O och där du är ansiktet utåt? Då kan detta uppdraget vara något för dig! Vi söker nu flertalet handläggare för konsultuppdrag under våren/sommaren -19 på en statlig myndighet i Nyköping. Tveka därför inte att skicka in ditt cv redan idag så vi får lär känna dig._

ARBETSBESKRIVNING:
Som handläggare/kundtjänstmedarbetare på denna myndighet kommer du efter en introduktion och utbildning på ca två veckor att tillhöra upplysningsenhetendär drygt 40 medarbetare ingår. Du kommer att självständigt besvara och hantera allmänna frågor via telefon. Alla handläggare sitter i samma lokal vilket ger utrymme till att få stöd från övriga medarbetare samt att du kommer att ha en tilldelad handledare under ditt uppdrag. Det är oerhört viktigt att vara serviceinriktad och snabbt kunna anpassa sig till olika situationer som kan uppstå och givet ha ett intresse för att arbeta med människor.

Uppdraget kommer att starta 7 januari och pågå till och med 28 augusti med möjlighet till förlängning. Arbetstiden är 8h per dag med 30 minuters lunch och kan förläggas mellan 7:45-18:15
mån-fre.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har avslutad gymnasieutbildning med godkända betyg och att har arbetat i en liknande roll under minst ett år. Du har goda kunskaper i MS Office (vilket avser att obehindrat kunna navigera i MS Office programvaruprodukter). Du bör ha goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift för att klara av arbetet som kundtjänstmedarbetare/handläggare. Vi ser att du har arbetat eller praktiserat i telefonkundtjänst i minst tre månader under de senaste halv året.

Som person har du ett naturligt vänligt bemötande, även under stressiga förhållande och har förmågan att lyssna av och förstå behov hos de som tar kontakt med myndigheten. Samt besitter egenskaper som kundorienterad, noggrann och ansvarstagande.

START: 7/1-28/8 med möjlighet till förlängning.
ORT: Nyköping
OMFATTNING: 100%.
ARBETSTIDER: Dagtid, måndag-fredag.
ANSTÄLLNING: Uppdraget är ett konsultuppdrag där du har en visstidsanställning hos oss på OnePartnerGroup och är uthyrd till myndigheten.

Intresserad?
Är du intresserad av tjänsten, ansök snarat! Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så länge annonsen finns publicerad tar vi emot ansökningar.

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till Viktoria Martinsson, Rekryteringskonsult [email protected]

Välkommen med din ansökan!

Mer information Visa mindre

En tekniskt intresserad produktionsarbetare till Nyköping

Brinner du för teknik och har tidigare erfarenhet av industrimaskiner? Gillar du en roll där du får användning av ditt lösningsfokuserade tankesätt? Vill du tillhöra ett kompetent arbetslag som tillsammans utgör en stark leverantör inom tillverkningsindustrin i Nyköping? Stämmer den här beskrivningen in på dig hoppas vi att du söker den här tjänsten redan idag. Om kundföretaget Vi på Stegoplast är en stark leverantör med en bred maskinpark. Stegoplast V... Visa mer
Brinner du för teknik och har tidigare erfarenhet av industrimaskiner? Gillar du en roll där du får användning av ditt lösningsfokuserade tankesätt? Vill du tillhöra ett kompetent arbetslag som tillsammans utgör en stark leverantör inom tillverkningsindustrin i Nyköping?

Stämmer den här beskrivningen in på dig hoppas vi att du söker den här tjänsten redan idag.


Om kundföretaget
Vi på Stegoplast är en stark leverantör med en bred maskinpark.
Stegoplast Vacuumformning har en mångårig erfarenhet och hög teknisk kompetens gällande tillverkning av produkter i plast för verkstadsindustrin. I vår tillverkning arbetar vi med termoplaster och vi är specialiserade inom vakuumformning.
Vi hjälper våra kunder med både standardlösningar och skräddarsydda lösningar. Med Stegoplast Vakuumformning får våra kunder en flexibel leverantör med korta beslutsprocesser och snabb service.

Läs mer här:
http://stegoplast.se/


Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer i första hand att jobba med vacuumformningsmaskiner och CNC fräsar. Vi kör blandat med långa och korta serier och med tiden kommer du ta över och ansvara för fler steg i maskinerna, som t ex uppstart, justeringar, verktygsbyte och kanske även på sikt fräsprogrammering och visst maskinunderhåll. Utöver det kommer arbete med bandsåg, gradning, materialhantering med truck, packning av gods och eventuellt varmbockning och kallbockning av plast att ingå i dina uppgifter.

Vid sidan av produktionen kommer 25% av tiden fördelas åt övergripande planering av personal, maskiner och material samt materialbeställning. Som del av detta kommer du att behöva ett intresse av hur tillverkningsprocesserna effektiviseras.

Arbetsdagar är helgfri måndag till fredag:
Kl. 6:30 - 16 (mån – tors)
Kl. 6:30 - 12:45 (fre)

På sikt kan skiftarbete komma att bli aktuellt så det bör du vara bekväm med.

Initialt kommer du att erbjudas en anställning via OnePartnerGroup och hyras in som konsult till oss på Stegoplast. Goda möjligheter till vidare anställning hos oss finns om allt fungerar bra.

Önskad start: Omgående eller enligt ö.k.


Din profil
För att lyckas bra i din roll som produktionsarbetare hos oss på Stegoplast ser vi att du uppfyller följande punkter:

• Erfarenhet av produktionsplanenering/produktionsledning
• Tidigare erfarenhet av industriproduktion, meriterande CNC-fräs, alternativt erfarenhet av arbete inom olika typer av hantverk (snickare, plåtslagare)
• Truckbehörighet A+B1+B2
• Arbete med automation och industriceller är meriterande

Då rollen inte kräver någon särskild utbildning och det mesta lärs ut på plats kommer din personliga lämplighet samt vilja att lära vara avgörande i detta fall. Du som söker har ett uttalat tekniskt intresse och en stark nyfikenhet att lära dig på plats hur maskinerna fungerar. Då du på sikt kommer få ett utökat ansvar gällande de olika stegen i maskinerna samt ansvara för viss maskinunderhåll mm krävs det att du inte är rädd för att hugga i där det behövs.

Då kvalitén är avgörande för slutkund krävs det att du har ett öga för detaljer och uppskattar en roll där noggrannhet är ett måste.

Rollen kräver ett visst tempo så du bör trivas i en roll där du får utrymme att vara effektiv.
Det är korta varierande serier som tillverkas vilket gör att det inte alltid finns särskilt mycket produktionsdokument att tillgå. Därav behöver du känna dig bekväm med att själv leta upp effektiviserande lösningar under tillverkningens gång. Det är här ditt lösningsfokuserade tankesätt kommer väl till pass.

Dina kollegor är positiva och ödmjuka och önskar såklart att även du bidrar till den goda arbetsmiljö som idag råder på Stegoplast. Här arbetar vi tillsammans!


Om vårt företag
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav.

För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder.

www.onepartnergroup.se Visa mindre

Order / inköpsadministratör till Instrumentcenter Sweden AB

Har du erfarenhet av orderhantering och brinner för administration och struktur? Vill du arbeta tillsammans med härliga kollegor inom ett teknikföretag? Då kan nog det här vara drömjobbet för dig! Om kundföretaget Instrumentcenter Sweden AB i Nyköping säljer mät- och testinstrument samt kalibreringstjänster till företag på den nordiska marknaden. Bolaget representerar världsledande specialistföretag från Europa, USA och Asien. Instrumentcenter Sweden... Visa mer
Har du erfarenhet av orderhantering och brinner för administration och struktur? Vill du arbeta tillsammans med härliga kollegor inom ett teknikföretag? Då kan nog det här vara drömjobbet för dig!


Om kundföretaget
Instrumentcenter Sweden AB i Nyköping säljer mät- och testinstrument samt kalibreringstjänster till företag på den nordiska marknaden. Bolaget representerar världsledande specialistföretag från Europa, USA och Asien. Instrumentcenter Sweden AB i Nyköping har 7 anställda och omsätter ca 20 MSEK.

Instrumentcenter Sweden AB ingår i teknikhandelskoncernen Hugo Tillquist AB.
Koncernen bedriver verksamhet inom kraftautomation, maskinbyggare, processautomation, elektronik och fotonik. Koncernen omsätter ca 170 MSEK och har ca 40 anställda. För mer information om koncernen, se www.tillquist.com.

Dina arbetsuppgifter
Instrumentcenter söker nu en order/inköpsadministratör till deras kontor i Nyköping. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att självständigt ansvara för hela leveransprocessen från order-, lager till fakturering vilket huvudsakligen innebär arbetsuppgifter såsom:

• Ta emot och hantera inkommande beställningar
• Inköp av varor och tjänster, import och export
• Upprättande av frakthandlingar
• Planering av frakter och leveranser
• Hantering av kreditbedömningar samt kalibrering, service och reparationsärenden
• Kontering av leverantörsfakturor
• Viss kund- och leverantörskontakt via mail och telefon

Din profil
Vi söker dig som har en ekonomisk gymnasial utbildning eller motsvarande kunskaper tillförskaffade från arbetslivet. Vi ser gärna att du har praktisk erfarenhet av att arbeta med inköp och administration samt import- och exportärenden. För att trivas i rollen gillar du att ha varierande arbetsuppgifter och kan lätt växla mellan uppgifterna utan att tappa kvaliteten i arbetet.

Som person är du noggrann, kommunikativ och har en förmåga att se dina arbetsuppgifter ur ett helhetsperspektiv. Vidare är du van med siffror och fakturering och har god kännedom av de ekonomiska begreppen. Viktigt att du har erfarenheten av att arbeta strukturerat och självständigt där du vågar ta ägarskap för frågor samt lösa problem. Vidare är du en engagerad lagspelare som har lätt för att samarbeta med andra och anpassa dig till olika situationer.

Du har
• Erfarenhet av MS Office paketet
• God datavana
• Goda kunskaper i Svenska och Engelska i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av bokföring
• Erfarenhet av Visma administration 2000
• B-körkort

Övrig information
Arbetstider: Dagtid, 8.00-17.00
Tjänstgöringsort: Nyköping
Omfattning: 100%

Intresserad?
I denna rekrytering samarbetar Instrumentcenter Sweden AB med OnePartnerGroup. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Så länge annonsen finns publicerad tar vi emot ansökningar.

Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att höra av dig till Viktoria Martinsson, Rekryteringskonsult [email protected]

Välkommen med din ansökan! Visa mindre